Pagina 1 van 1

bijna geen compressie naar distributieriem wissel

Geplaatst: za 28 apr 2012, 20:15
door RRC200tdi
Ik heb mijn distributieriem gewisseld en nu start mijn 200tdi niet meer.
Ik heb de compressie gemeten en ik heb 10 bar op alle 4 cilinders.
Volgens mij staat alles precies op tijd. Zou één tand verschil op de krukas zo'n compressieverlies kunnen veroorzaken?

Re: bijna geen compressie naar distributieriem wissel

Geplaatst: za 28 apr 2012, 20:44
door Erik One-ten+LW op 't werk
Jazeker, dat zou heel goed kunnen.
Als het voor het wisselen wel goed was,zou ik het daar zoeken.

Paspennetje in de brandstofpomp.Spie van krukas recht omhoog en stipje op nokkenaswiel netjes uitgelijnd. Dan moet het kloppen.

Succes

Grtz. Erik


Re: bijna geen compressie naar distributieriem wissel

Geplaatst: za 28 apr 2012, 22:25
door Bart van Dessel
10 bar is helemaal niks, normale waarde is tussen de 25 en 34 bar. Dus zeker een tand verkeerd, als het er geen 2 zijn.

gr, bart

Re: bijna geen compressie naar distributieriem wissel

Geplaatst: zo 29 apr 2012, 17:27
door rrc200tdi
Het lijkt allemaal goed te staan. Alleen op de krukas kan ik niet 100% zeker zien of hij precies midden boven staat, maar ik denk het wel, in elk geval zeker niet meer dan 1 tand verkeerd.

Re: bijna geen compressie naar distributieriem wissel

Geplaatst: zo 29 apr 2012, 17:33
door defendertje90
1 tand verkeerd is al een probleem hij moet precies goed zijn, dus "ik denk het wel" is niet het juiste antwoord. Of hij staat goed of hij staat niet goed en niet half goed want dat kan niet. Ook als de pomp 1 tand van tijd staat start hij zeer moeilijk tot niet.

Re: bijna geen compressie naar distributieriem wissel

Geplaatst: zo 29 apr 2012, 19:35
door Bart van Dessel
In het vliegwielhuis aan de onderkant vd auto zit een gat voor de doorwadingsplug (daar lekt de motor nog wel eens), in het vliegwiel zit een kleine inkeping die precies voor het gat zit als de eerste cylinder op BDP staat. Dan moet je ook een boortje van 9,5 mm in de inspuitpomp kunnen steken en dan zie je ook dat de nokkenaspulley op z'n merkteken staan. Dit is de enige juiste manier om te checken, dus Defendertje90 heeft gelijk, je moet het 100% zeker weten en niet 50%.

Gr, Bart
(RRC 200 tdi, RRC 300 tdi, etc.)

Re: bijna geen compressie naar distributieriem wissel

Geplaatst: zo 29 apr 2012, 19:39
door defendertje90
Bart van Dessel Schreef:
-------------------------------------------------------
> In het vliegwielhuis aan de onderkant vd auto zit
> een gat voor de doorwadingsplug (daar lekt de
> motor nog wel eens), in het vliegwiel zit een
> kleine inkeping die precies voor het gat zit als
> de eerste cylinder op BDP staat. Dan moet je ook
> een boortje van 9,5 mm in de inspuitpomp kunnen
> steken en dan zie je ook dat de nokkenaspulley op
> z'n merkteken staan. Dit is de enige juiste manier
> om te checken, dus Defendertje90 heeft gelijk, je
> moet het 100% zeker weten en niet 50%.
>
> Gr, Bart
> (RRC 200 tdi, RRC 300 tdi, etc.)


zegt de prutser met de startmotor problemen en de lekke band maar idd zoals bart zegt. Iedereen heeft het moeten leren maar het komt zeker goed als je maar precies werkt en niet bij benadering werkt

Re: bijna geen compressie naar distributieriem wissel

Geplaatst: zo 29 apr 2012, 19:54
door Bart van Dessel
Tja, theo reeties ben ik beter dan in de praktijk