Eerste proefrit
Geplaatst: ma 23 apr 2012, 01:26
Ik heb het even nagezocht in het archief, het is nu bijna een jaar nadat een zuigerveer had bedacht zich door de kop heen te boren en in stukjes boven op de zuiger voor een behoorlijke herrie te zorgen.
Na opnieuw de timing van de distributie van de donormotor te hebben afgesteld vandaag een eerste proefrit gemaakt. Mijn eerste indruk was goed. Toen ik het handgas helemaal terug had gezet, begon de hele auto (in zn vrij) behoorlijk te schudden. Met een klein beetje handgas erbij was dit over. Zal wel normaal zijn denk ik dan maar.
Motor starte overigens gelijk en vrijwel rookloos. Ik was nog even bang dat de rook ergens anders ontsnapte, maar nee, alle uitlaatgassen komen rookloos uit de uitlaat. Hoe is het mogelijk.
Na een kort ritje vond ik hem toch wat rauw klinken, maar goed ik heb dan ook al een jaar geen vergelijkingsmateriaal gehoord. De kleppen heb ik laatst gesteld waarbij ik de voeler met een klein beetje weerstand kon bewegen. Kan het nog zijn dat ik de kleppen iets te strak heb staan? Zal morgen nog eens opnieuw stellen.
Op youtube (o.a. RumbleRoverTV) vergelijkingsmateriaal gezocht, maar op zo'n filmpje is het toch wat lastig luisteren en vergelijk te trekken. En een diesel heeft nou eenmaal behoorlijk herrie maar gezien de ervaringen van afgelopen jaar ben ik toch wat schizofreen voor wat betreft het motorgeluid geworden.
Daarnaast fluit de dynamoriem een beetje. Ik heb niet de indruk dat ie te los staat, eerder te strak. Kan dit voor een fluittoon zorgen?
Zo, even een update en een paar vragen. Zoals het nu lijkt nog steeds op schema voor de prikkersdag en Wales.
Davy
SIII 109 2,25D 1981 ex mil.
SIIA 88 2,25B 1968
Foto-EH84LNQ8.jpg --> mod_embed_images_loadimage('4dad11c6614beb655b0fb82f8c03473e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-EH84LNQ8.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-EH84LNQ8.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-EH84LNQ8.jpg', '', 15400479, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Na opnieuw de timing van de distributie van de donormotor te hebben afgesteld vandaag een eerste proefrit gemaakt. Mijn eerste indruk was goed. Toen ik het handgas helemaal terug had gezet, begon de hele auto (in zn vrij) behoorlijk te schudden. Met een klein beetje handgas erbij was dit over. Zal wel normaal zijn denk ik dan maar.
Motor starte overigens gelijk en vrijwel rookloos. Ik was nog even bang dat de rook ergens anders ontsnapte, maar nee, alle uitlaatgassen komen rookloos uit de uitlaat. Hoe is het mogelijk.
Na een kort ritje vond ik hem toch wat rauw klinken, maar goed ik heb dan ook al een jaar geen vergelijkingsmateriaal gehoord. De kleppen heb ik laatst gesteld waarbij ik de voeler met een klein beetje weerstand kon bewegen. Kan het nog zijn dat ik de kleppen iets te strak heb staan? Zal morgen nog eens opnieuw stellen.
Op youtube (o.a. RumbleRoverTV) vergelijkingsmateriaal gezocht, maar op zo'n filmpje is het toch wat lastig luisteren en vergelijk te trekken. En een diesel heeft nou eenmaal behoorlijk herrie maar gezien de ervaringen van afgelopen jaar ben ik toch wat schizofreen voor wat betreft het motorgeluid geworden.
Daarnaast fluit de dynamoriem een beetje. Ik heb niet de indruk dat ie te los staat, eerder te strak. Kan dit voor een fluittoon zorgen?
Zo, even een update en een paar vragen. Zoals het nu lijkt nog steeds op schema voor de prikkersdag en Wales.
Davy
SIII 109 2,25D 1981 ex mil.
SIIA 88 2,25B 1968
Foto-EH84LNQ8.jpg --> mod_embed_images_loadimage('4dad11c6614beb655b0fb82f8c03473e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-EH84LNQ8.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-EH84LNQ8.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-EH84LNQ8.jpg', '', 15400479, 600, 600, 'Loading image ...', false);