Wietse 109 rijd weer !
Geplaatst: zo 15 apr 2012, 23:31
Dat was nog een hele toer!
Eerst de zuigers gewisseld voor betere. helaas niet zo snel de teflon Turbo type te pakken kunnen krijgen, dus maar NA type erin.
Goede compressie, maar een uur later brak de krukas in twee. Een hele heisa, weinig tijd, op zijn kop onder de auto heeft wietse, met soms hulp een andere krukas erin gehangen. bleek een overmaats geslepen as te zijn, maar een oud plaatje op het sloopblok gaf de juiste waarde voor de nieuwe lagerschalen. Edwin van de Vecht (Nunspeet) had de juiste lagerschalen voor een perfecte prijs op het schap liggen. Het blok wilde weer aanslaan en lopen, alleen waren er twee bouten afgebroken op de waterpomp, welke verbinding maakte met de gallerij. Flink wezen prutsen, tegen draadse tap gebroken, en een oplossing gevonden. ding zit weer waterdicht. Helaas een lek gemaakt in de radiator, dus die weer dicht gesmolten en wat overblijft is nog een tik in het blok en verschrikkelijk roken uit de uitlaat. (ruikt als brandstof.)
Gisteravond nog even kleppen gesteld. Het tikken is helaas niet minder, Nu denken we aan een lekkende verstuiver of zo iets, dus nog niet helemaal klaar. Wietse zal de auto morgen duurtesten met een ritje naar het werk, dus heel benieuwd of ik morgen nog sleepdienst speel
Natuurlijk weer de zin en onzin vast gelegd op video
Eerst de zuigers gewisseld voor betere. helaas niet zo snel de teflon Turbo type te pakken kunnen krijgen, dus maar NA type erin.
Goede compressie, maar een uur later brak de krukas in twee. Een hele heisa, weinig tijd, op zijn kop onder de auto heeft wietse, met soms hulp een andere krukas erin gehangen. bleek een overmaats geslepen as te zijn, maar een oud plaatje op het sloopblok gaf de juiste waarde voor de nieuwe lagerschalen. Edwin van de Vecht (Nunspeet) had de juiste lagerschalen voor een perfecte prijs op het schap liggen. Het blok wilde weer aanslaan en lopen, alleen waren er twee bouten afgebroken op de waterpomp, welke verbinding maakte met de gallerij. Flink wezen prutsen, tegen draadse tap gebroken, en een oplossing gevonden. ding zit weer waterdicht. Helaas een lek gemaakt in de radiator, dus die weer dicht gesmolten en wat overblijft is nog een tik in het blok en verschrikkelijk roken uit de uitlaat. (ruikt als brandstof.)
Gisteravond nog even kleppen gesteld. Het tikken is helaas niet minder, Nu denken we aan een lekkende verstuiver of zo iets, dus nog niet helemaal klaar. Wietse zal de auto morgen duurtesten met een ritje naar het werk, dus heel benieuwd of ik morgen nog sleepdienst speel
Natuurlijk weer de zin en onzin vast gelegd op video