Pagina 1 van 1
carterontluchting v8
Geplaatst: za 14 apr 2012, 13:44
door rien
Beste Prikkers, dit is mijn eerste berichtje op dit leuke forum.
De motor van mijn auto (Range Rover V8, 1987 met SU carbs.) loopt sinds kort het beste
met de linker aansluiting van de carterontluchting dicht en de rechter open, op de carbs dus.
Met allebei dicht, rauw lopen bij lage toeren en backfire in de uitlaat, en met allebei open
loopt hij helemaal beroerd, waarschijnlijk een kwestie van valse lucht?
Iemand een idee wat er aan de hand is?
Met vriendelijke groeten,
Rien.
Re: carterontluchting v8
Geplaatst: za 14 apr 2012, 21:07
door Henk Bossinade
Tussen de klepdeksels en de carbs. zitten links en rechts gaasfilters,deze moeten open zijn.Het kan zijn dat deze dichtgekoekt zitten.Tevens heeft je motor een carteronluchtings - inlaat ,deze zit rechts aan de achterkant .Er loopt een slang naar het luchtfilterhuis met daartussen een luchtfilterfiltertje ( dit is in feite gewoon een brandstoffilter dat als luchtfiltertje word gebruikt).Dit filter en de slangen met de doorgangen moeten uiteraard ook schoon zijn.Vr gr Henk B
Re: carterontluchting v8
Geplaatst: za 14 apr 2012, 23:52
door rien
Betreffenden slangen en filters waren schoon, waar ik me vooral om verbaas, is het verschil
tussen de een open en de ander dicht....
Groeten, Rien.
Re: carterontluchting v8
Geplaatst: zo 15 apr 2012, 00:10
door Franc
Rien,
Klinkt als of je je carbs een goed af moet stellen, of dat je nog ergens anders een lek slangetje hebt.
Groeten,
Franc.
Defender 90 '85 RHD, groen met nu een gegalvaniseerd chassis
Range Rover Classic 3.5 V8 '85 LHD, groen
Re: carterontluchting v8
Geplaatst: zo 15 apr 2012, 10:56
door Benno
Bij SU nog niet vaak gezien, bij Stromberg wel. Daar o.a. een probleem. in de gasklep zelf zit nog een klein klepje, als dit blijft hangen krijg je dit soort verschijnselen ook. Gaat de motor hoog in de stationair hangen met de slangen aangesloten of loopt hij alleen slecht.
heb je veel carterdruk uit de slangen die normaal aangesloten zitten op de carbs ? Allebei open is inderdaad veel valse lucht (aanzuiging na de gasklep) die de loop behoorlijk zal vertroebelen. Niet toevallig ook een van je membranen kapot aan het gaan.
Ik zou idd de carbs een keer demonteren en ev.t geod schoonmaken in de ultrasoon oid en dan verder zoeken.
Benno
Re: carterontluchting v8
Geplaatst: zo 15 apr 2012, 11:29
door rien
Kleine klepjes in de gaskleppen werken goed, membranen zitter niet op SU, carterdruk normaal.
Misschien ongelijk openen van de gaskleppen?
Groeten,
Rien.
Re: carterontluchting v8
Geplaatst: zo 15 apr 2012, 14:17
door Franc
Rien,
Dat lijkt me heel goed mogelijk.
En is het nivo van de olie in de dashpots goed?
Groeten,
Franc.
Defender 90 '85 RHD, groen met nu een gegalvaniseerd chassis
Range Rover Classic 3.5 V8 '85 LHD, groen
Re: carterontluchting v8
Geplaatst: zo 15 apr 2012, 20:08
door rien
Olie niveau is goed, ik ga naar de gaskleppen kijken, bedankt voor
jullie reacties!
Groeten,
Rien.