Wel of geen Leyland logo's bij chassisnummer 110 uit 83

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Gompie

Wel of geen Leyland logo's bij chassisnummer 110 uit 83

Bericht door Gompie »

Ik ben de laatste tijd nogal in de chassisnummers....
Ik heb een 110 uit 1983 op het oog, een van de eerste uit de fabriek.
Er staan geen logo's voor en na het chassisnummer. Kan dit kloppen? Zijn er in de eerste jaren wellicht chassisnummers geslagen zonder logo's?
Ik zag laatst een topic voorbijkomen waarvan de 110 ook geen logo's had en toch door de keuring kwam.

Gr Gijs
Paul Stroink, One-Ten.nl

Re: Wel of geen Leyland logo's bij chassisnummer 110 uit 83

Bericht door Paul Stroink, One-Ten.nl »

Nee, dit kan niet kloppen.
Alle 110's en 90's hebben af fabriek sluittekens.
Als er een auto zonder sluittekens is ingevoerd, is er een slecht oplettende keurmeester aan het werk geweest. Je kan de gok natuurlijk wagen als hij héél goedkoop is, je weet maar nooit of er weer een onoplettende keurmeester rondloopt.
job1988

Re: Wel of geen Leyland logo's bij chassisnummer 110 uit 83

Bericht door job1988 »

Ik schrik mij een hoedje! ik heb net naar het nummer van mijn range rover uit 1974 gekeken maar daar staan geen leyland logo's bij het nummer op de koker balk!!!

Heb ik nu een vet probleem?
De auto heeft gewoon een nedrlands kenteken.

Groetjes,

Job
Bart74

Re: Wel of geen Leyland logo's bij chassisnummer 110 uit 83

Bericht door Bart74 »

Een range rover is ook geen 90/110/127..
Leendert

Re: Wel of geen Leyland logo's bij chassisnummer 110 uit 83

Bericht door Leendert »

Nee, jij hebt geen probleem, als het goed is is jou nummer alleen uit cijfers met een letter er achter.
Ze zijn pas begonnen met die logo's bij de SALL nummering (dit is volgens mij een wereld-standaard nummering)
De laadste series 3 hadden ook zo een nummer maar of er toen ook al meteen een BL logo bij stond weet ik niet.
sjorsboomschors/aka/PP

Re: Wel of geen Leyland logo's bij chassisnummer 110 uit 83

Bericht door sjorsboomschors/aka/PP »

er is op LRCH iemand met BL slagletters....
Gompie

Re: Wel of geen Leyland logo's bij chassisnummer 110 uit 83

Bericht door Gompie »

Nee daar ga ik niet aan beginnen Sjors. Voor mij het risico te groot. Als ik nog een auto uit Engeland haal dan wil ik echt zeker van mijn zaak zijn (voor zover dat kan...).
Nu weet ik dat vanaf eind serie III men is begonnen met de SALL nummers met BL logo. In dit geval (chassisnummer zonder BL logo's) vind ik het risico dus te groot en laat ik de auto lopen.
Ik zou eventueel nog een foto kunnen overleggen met de RDW.
RoLandrover

Re: Wel of geen Leyland logo's bij chassisnummer 110 uit 83

Bericht door RoLandrover »

knippen plakken gaat niet helemaal goed,..

dan de link : [www.dingocroft.co.uk]



Leuke aanvulling :



Typical Vehicle Identification Number = SALLHAMV2AA012345

SAL SAL = Land Rover Ltd 2 1 = RHD 4 speed gearbox
2 = LHD 4 speed gearbox
LH LH = Range Rover 3 = RHD automatic gearbox
LB = series III 4 = LHD automatic gearbox
LD = 90 or 110 5 = RHD 4 speed gearbox + overdrive
LJ = Discovery 6 = LHD 4 speed gearbox + overdrive
LP = New Range Rover 7 = RHD 5 speed gearbox
8 = LHD 5 speed gearbox
A A = 100" (R/R) or 88" (L/R)
C = 109" (L/R) A A = all models except:
H = 110" (L/R) B = Ser. III CSW or R/R Phase II, or 90/110 face lift to 1987 M/Y
M = Special Build C = R/R 1986 M/Y
V = 90" (L/R) D = R/R 1987 M/Y
G = 100" (Discovery) E = 1988 M/Y
B = 108" (R/R Classic) F = 1989 M/Y
G = 1990 M/Y
M M = 4 door station wagon (109, 110, R/R Discovery) H = 1991 M/Y
A = Pick up, Hood cab, Truck, or Hard top J = 1992 M/Y
B = 2 door station wagon 88" 90" & R/R + Discovery 2 door K = 1993 M/Y
H = High Capacity Pick Up L = 1994 M/Y
R = Moneverdi R/R M = 1995 M/Y
T = 1996 M/Y
V V = V8 3.5L Carb V = 1997 M/Y
H = 2.25L Petrol W = 1998 M/Y
G = 2.25L Diesel X = 1999 M/Y?
C = 2.5L Diesel Y = 2000 M/Y?
D = 2.5L Petrol
E = 2.4L VM Diesel A A = Solihull build
F = 2.5L TDI Diesel F = Completely Knocked Down
L = 3.5L Petrol PI
M = 3.9 & 4.0L Petrol PI
N = 2.5 VM Diesel
B = 2.5L Diesel Turbo
J = 4.6L Petrol PI
W = 2.5L BMW Diesel Turbo



4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/04/2012 23:20 door RoLandrover.
Roel

Re: Wel of geen Leyland logo's bij chassisnummer 110 uit 83

Bericht door Roel »

wat betekent F = Completely Knocked Down ?

Groet

Roel (0475)
'83 One-Ten V8 LHD
De Waldpiek

Re: Wel of geen Leyland logo's bij chassisnummer 110 uit 83

Bericht door De Waldpiek »

"fake" dat het een namaak is

groet Nimrod
Franc

Re: Wel of geen Leyland logo's bij chassisnummer 110 uit 83

Bericht door Franc »

Roel,

Completely Knocked Down = geleverd in onderdelen en op de plaats van bestemming geassembleerd.

Groeten,
Franc.

Defender 90 '85 RHD, groen met nu een gegalvaniseerd chassis
Range Rover Classic 3.5 V8 '85 LHD, groen
RoLandrover

Re: Wel of geen Leyland logo's bij chassisnummer 110 uit 83

Bericht door RoLandrover »

A:

Knockdown



A boxer is knocked down and receives the 10 count.
A knockdown occurs when a fighter touches the floor of the ring with any part of the body other than the feet following a hit. The term is also used if the fighter is hanging on to the ropes, caught between the ropes, or is hanging over the ropes and is unable to fall to the floor and cannot protect themselves. A knockdown triggers a count by the referee; if the fighter fails the count, then the fight is ended as a K.O.[3]
A flash knockdown is a knockdown where the fighter hits the canvas but recovers quickly enough that a count is not started.[3]
[edit]See also

Knockout power

B:

Complete knocked down


De Pyeonghwa Hwiparam, een CKD-versie van de Fiat Siena
CKD ofwel Complete Knocked Down is een productieproces voor auto's.
Voornamelijk toegepast in landen met een hoge importheffing, worden bij CKD auto's alle onderdelen gefabriceerd, de onderdelen in kratten ingepakt, verscheept en dan in het land van bestemming in een lokale assemblagefabriek in elkaar gezet. Er bestaat ook SKD, ofwel Semi Knocked Down, waarbij auto's bijvoorbeeld voorzien (kunnen) worden van een lokale motor, zoals bij Scaldia, maar waar het meestal gaat om complete chassis/carrosserie delen, waar nog de motor en assen ingebouwd moeten worden.
Op deze manier werd ook in Nederland (onder andere Nekaf, Ford), België (onder andere Opel, Ford, Volkswagen, Mercedes-Benz, Citroën en Renault) auto's gefabriceerd. Omdat in Europa de importheffingen versoepeld zijn komt assemblage nu nog nauwelijks voor. Ford, Volkswagen en Volvo in België bijvoorbeeld bouwen complete auto's, meestal 1 of slechts enkele modellen, die exclusief worden gemaakt in die fabrieken.
[bewerken]Voorbeelden

Peykan 1600 (Iran), een lokale versie van de Britse Hillman Hunter.
Otosan Anadol A1 (Turkije), een speciaal door Reliant ontworpen auto.
Holland Car DOCC (Ethiopië), een door Tofa? in licentie gebouwde Fiat 131.
Ford model T (verschillende plaatsen in de wereld)
DKW Junior (Republiek Ierland)
Jeep (ook wel Nekaf-Jeep) (Nederland), een op details aangepaste Jeep.
Standard Vanguard (België), na de Tweede Wereldoorlog bouwde Imperia deze Britse auto.



grtn

RoLandRover
Roel

Re: Wel of geen Leyland logo's bij chassisnummer 110 uit 83

Bericht door Roel »

Franc Schreef:
-------------------------------------------------------
> Roel,
>
> Completely Knocked Down = geleverd in onderdelen
> en op de plaats van bestemming geassembleerd.
>
> Groeten,
> Franc.

Geldt dat ook "later" want dan zullen veel prikkers hun chassisnummer moeten laten aanpassen omdat ondertussen de auto geheel in onderdelen is geleverd en thuis geassambleerd
Gompie

Re: Wel of geen Leyland logo's bij chassisnummer 110 uit 83

Bericht door Gompie »

Grappig hoe zo'n topic de hele andere kant op gaat!!
Plaats reactie