Motorconversie 2.25 > 2.5 benzine
Geplaatst: za 07 apr 2012, 18:42
Prikkers,
Ik wil mijn 2.25 wisselen voor een 2.5 benzine. Ik heb de volgende noodzakelijke aanpassingen gevonden:
*Koppelingsplaat en drukgroep van de 2.25 gebruiken voor behoud van v-bak;
*Het thermostaathuis met thermostaat overzetten;
*Uit- en inlaatspruikstuk incl. met carburateur van 2.25 gebruiken (voor behoud gaspedaal/stangenstelsel);
*Draad naar solenoid op de startmotor.
Zover geen onduidelijkheden, maar dan;
*Kan ik mijn huidige temp.zender behouden? (ik heb zo'n capillair/mechanische variant).
*Ik heb gelezen dat ik de benzinepomp van de 2.25 kan overzetten op de 2.5 met langere M8 bouten, "once the blanking plate is removed from the defender engine" wat wordt hiermee bedoelt?
*Ik heb op de 2.25 een oliefilterconversie van Rocky Mountain, past deze ook op de 2.5? Oliefilter van de 2.5 is niet identiek aan de 2.25 maar de aansluiting lijkt wel gelijk. *Ook gelezen dat ik de oliedruksensor van de 2.5 moet gebruiken. Is dit noodzakelijk, ik heb deze namelijk niet.
*Tevens lees ik dat ik de fan van de 2.25 moet overzetten op de 2.5 door middel van de gaten op te boren en kortere bouten gebruiken. Dit gaat niet want de 2.5 heeft vier bouten aan de voorkant van poulie, waar de 2.25 ze "bovenop" heeft zitten. Waarom zou ik de fan van de 2.25 willen gebruiken?
*Kan ik mijn ontsteking van de 2.25 ook overzetten?
*Achter op het blok van de 2.25 zit een pijp met kraan voor de kachel, kan ik deze ook overzetten? (ander draadtype?)
*Bij de 2.5 zitten geen motorsteunen, kan ik de motorsteunen van de 2.25 gewoon overzetten?
Alvast bedankt voor de antwoorden,
Lennart
Ik wil mijn 2.25 wisselen voor een 2.5 benzine. Ik heb de volgende noodzakelijke aanpassingen gevonden:
*Koppelingsplaat en drukgroep van de 2.25 gebruiken voor behoud van v-bak;
*Het thermostaathuis met thermostaat overzetten;
*Uit- en inlaatspruikstuk incl. met carburateur van 2.25 gebruiken (voor behoud gaspedaal/stangenstelsel);
*Draad naar solenoid op de startmotor.
Zover geen onduidelijkheden, maar dan;
*Kan ik mijn huidige temp.zender behouden? (ik heb zo'n capillair/mechanische variant).
*Ik heb gelezen dat ik de benzinepomp van de 2.25 kan overzetten op de 2.5 met langere M8 bouten, "once the blanking plate is removed from the defender engine" wat wordt hiermee bedoelt?
*Ik heb op de 2.25 een oliefilterconversie van Rocky Mountain, past deze ook op de 2.5? Oliefilter van de 2.5 is niet identiek aan de 2.25 maar de aansluiting lijkt wel gelijk. *Ook gelezen dat ik de oliedruksensor van de 2.5 moet gebruiken. Is dit noodzakelijk, ik heb deze namelijk niet.
*Tevens lees ik dat ik de fan van de 2.25 moet overzetten op de 2.5 door middel van de gaten op te boren en kortere bouten gebruiken. Dit gaat niet want de 2.5 heeft vier bouten aan de voorkant van poulie, waar de 2.25 ze "bovenop" heeft zitten. Waarom zou ik de fan van de 2.25 willen gebruiken?
*Kan ik mijn ontsteking van de 2.25 ook overzetten?
*Achter op het blok van de 2.25 zit een pijp met kraan voor de kachel, kan ik deze ook overzetten? (ander draadtype?)
*Bij de 2.5 zitten geen motorsteunen, kan ik de motorsteunen van de 2.25 gewoon overzetten?
Alvast bedankt voor de antwoorden,
Lennart