diesel druk regelaar EU2 of EU3 td5

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
john

diesel druk regelaar EU2 of EU3 td5

Bericht door john »

Hallo Allemaal,
..als ie lek is, is ie dan ook te repareren ? Alle fora afgestruind, maar "iedereen" vervangt ´m, laat ´m vervangen of laat ´m maar lekken...
Als ik de tekening bekijk, zijn het pakkingen, o-ringen, etc. is toch wel te doen, of zit er een addertje onder het gras ?
Heeft iemand al ervaring hier mee ?
met vriendelijke groet,
John
Andrew Colville

Re: diesel druk regelaar EU2 of EU3 td5

Bericht door Andrew Colville »

90% van de gevallen is het niet de pakking of O-Ring maar het membraam van de regelaar zelf, deze lijkt ook demontabel maar Ik heb nog geen vervanger gezien op de markt.

Dus wordt er vrijwel altijd een nieuwe gemoneerd.

Ik zou je aanraden deze te vervangen het is een APK afkeur punt ( brandstoflekage) bovendien is het met de huidige brandstof prijzen ook wel een goed idee. en niet te vergeten goed voor het millieu ( diesel is de beste onkruid/groen doder die er is )

Let wel dat er twee types zijn en dat je de juiste besteld voor jouw motor.

Groetjes, Andrew

'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
josefien

Bericht door josefien »

Andrew Colville Schreef:
-------------------------------------------------------
> 90% van de gevallen is het niet de pakking of
> O-Ring maar het membraam van de regelaar zelf,
> deze lijkt ook demontabel maar Ik heb nog geen
> vervanger gezien op de markt.
>
> Dus wordt er vrijwel altijd een nieuwe gemoneerd.
>
> Ik zou je aanraden deze te vervangen het is een
> APK afkeur punt ( brandstoflekage) bovendien is
> het met de huidige brandstof prijzen ook wel een
> goed idee. en niet te vergeten goed voor het
> millieu ( diesel is de beste onkruid/groen doder
> die er is )
>
> Let wel dat er twee types zijn en dat je de juiste
> besteld voor jouw motor.

Bedankt Andrew, ik heb ff rondgeneusd en inderdaad gelezen dat het meestal het membraan is. Misschien is ie ergens los te koop ?
Zal ´m eerst binnenkort maar ff demonteren en kijken wat er nu werkelijk loos is. Het "pinnetje" wil, door het heen en weer gaan, ook nog wel eens inslijten, dus misschien moet je wel een compleet ander huis kopen. Of misschien "reviseren", wel een groot woord voor zo´n klein onderdeeltje en loont het misschien de moeite niet...alhoewel...je ´m misschien wel beter kan maken als het "origineel". Wel te belachelijk weer voor woorden, als je leest dat er zo veel auto´s last van hebben, maar ja...moeten we maar een echte auto kopen -.
bedankt voor het mee denken !
mvrgr,
John
Andrew Colville

Tja de Td5 was in 1996-7 toen men begon met het ontwerp en de productie een geheel nieuwe concept met zijn pompverstuivers en daar mee ook de realtief hoge opvoer druk in de brandstof galarij. VW kwam pas in 2000 aan zetten met hun eerste "PD" pump döse/pompverstuiver motor , warschijnlijk hebben zij wat meer aandacht besteed aan de levensduur ven de diverse delen, niet dat hun eerste PD motoren heel betrouwbaar waren.

Zo heeft elke fabricant zijn minpuntjes.

Groetjes, Andrew

'99 Discovery 2 Td5
Roeland arnold

Bericht door Roeland arnold »

Deze zou moeten passen:
[cgi.ebay.nl]
Is een bos regelaar
Wat tekst uit blacklandy.de
Zitat von thomas_g
fuer google und die nach welt

in den kraftstoffanschlussblock oder kraftstoffanschlußblock des landrover land rover defender disco discovery td5 passt die bosch nummer 280 160 575
dieses teil ersetzt die/den original druckdose druckregler membrandruckregler
bzw. den fuel pressure regulator mit 4 bar .

so, alle suchbegriffe drin

ich vermute mal das bosch auch o-ringe hat die an den originalen druckregler passen. wie gesagt: der regler hat beim bosch-dienst 67,77 Euro gekostet
(er murmelte was von "minus 15 %, plus 19% macht 67,77", was die minus 15% waren weiss ich nicht) ebay und online-shops sind in der regel teurer.

die druckregler sitzen sehr fest im block, ich habe sie an zwei blöcken ausgebaut und einen zerdrückt, (mit dem schraubstock ..) also wenn man nur die o-ringe wechseln will, sollte man etwas aufpassen. rein geht ganz gut mit ner 24er nuss und leichtem hammer. beim boschteil muss dazu der niederdruckanschluss abge"flext" werden.
Andrew Colville

Nice.... Ik heb hem aan de favorieten to gevoegd en ga vd week eens bellen met hem.

Ik heb diverse regelaars liggen EU2 EU3 die te repararen zouden zijn.

Roeland Bedankt!

Groetjes, Andrew

'99 Discovery 2 Td5
Plaats reactie