Pagina 1 van 1

afdichting spruitstukpakking V8

Geplaatst: do 29 mar 2012, 23:26
door Dirk
Hallo prikkers,

Volgens het handboek van de Range Rover uit begin '70 moeten de rubber afdichtingen aan voor- en achterzijde van de spruitstukpakking ingesmeerd worden voor montage met siliconenvet. Is dit nog steeds de beste methode? Is het niet beter de uiteinden met de omgebogen uiteinden in te smeren met vloeibare pakking voor een betere afdichting of is dit niet nodig?

Voor verdere tips voor het plaatsen van de pakking en het inlaatspruitstuk hou ik mij aanbevolen.

groeten,
Dirk
RRC 3.5 V8 '73
SIII 88" '73

Re: afdichting spruitstukpakking V8

Geplaatst: vr 30 mar 2012, 14:41
door Tom_RRC
Ik heb deze tips idd lichtjes ingesmeerd met vloeibare pakking. Werkt voor mijn gevoel probleemloos.

Re: afdichting spruitstukpakking V8

Geplaatst: vr 30 mar 2012, 15:10
door Franc
+1

Re: afdichting spruitstukpakking V8

Geplaatst: vr 30 mar 2012, 22:10
door Frans Even
Hoi Dirk,

Ik heb voor de revisie van mijn 3.9 blok een composietpakking gebruikt.
Deze heb ik geplaatst zonder enig smeersel toe te voegen.
Ik kan mij voorstellen dat de metalen uitvoering voor meer problemen kan zorgen.
(niet voor niets is land rover overgegaan op de composiet versie)
De composiet versie is iets dikker dan de metalen, maar geeft bij montage geen problemen.
Dit verhaal geld trouwens ook voor de koppakking.

Vriendelijke groet,

Frans Even

Re: afdichting spruitstukpakking V8

Geplaatst: za 31 mar 2012, 00:32
door G-men (Gargamel)
Voor de rubber afdichtingen aan voor en achterzijde van het blok maakt het niets uit welke pakking je gebruikt.
een dun likje vloeibare pakking is de enige goede methode die ik ken om het goed dicht te krijgen....

Wel staat of valt het bij de stalen aandrukbeugels die je gebruikt. De twee van britpart die ik erbij kreeg waren niet goed gevormt; waardoor het spul niet goed afdichtte.
Heb uiteindelijk deoude verroeste Landrover klemmen een likje verf gegeven en gemonteerd. toen was het wel dicht.