Pagina 1 van 1
koppeling 2.5 / 2.25 ???
Geplaatst: do 08 mar 2012, 21:39
door paul
nog even vergeten
ik lees hoor verschillende verhalen over ombouw van de koppeling als je een 2.25 bezien hebt en een 2.5 n/a in wilt bouwen de een zegt koppeling van de 2.25 gebruiken en drukgroep van de 2.5 .de elephant off road (waar ik het blok morgen ga halen ) zegt alles van de 2.5 .
weer een ander zegt alles van de 2.
ik denk zelf alles van de 2.5
iemand nog tips
groet paul
Re: koppeling 2.5 / 2.25 ???
Geplaatst: do 08 mar 2012, 23:04
door Hendrik "Blue-Box"
Sommige van de oplossingen die je noemt kunnen niet eens......
Het vliegwiel van een 2.25 benzine is kleiner dan dat van een 2.25 of 2.5 diesel.
Dit heeft o.a. gevolge voor de keuze van je startmotor.
Als je het vliegwiel van de Benzine laat zitten met je ook die, minder sterke, starmotor behouden.
Dit gaat gewoon niet, of ieder geval niet lang......
Dit betekent dus dat je ook de startmotor van een diesel moet kopen en de bedrading en aansturing van je startmotor moet aanpassen.
Vervolgens moet je wel letten op de koppelingsplaat.
de plaat moet wel op je versnellingsbak passen.......
Met groet,
Hendrik “Blue-Box”
veel foto's van onze nieuwe plek in Frankrijk: www.swane.fr
En natuurlijk de Land Rover foto's
mini5.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c3ca9cf9582f254cb0dde8f9ba0a7b5e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.swane.nl%2FHendrik%2Ffoto%2Fbluebox%2Fmini5.jpg', 'http://www.swane.nl/Hendrik/foto/bluebox/mini5.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.swane.nl%2FHendrik%2Ffoto%2Fbluebox%2Fmini5.jpg', '', 15246457, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: koppeling 2.5 / 2.25 ???
Geplaatst: vr 09 mar 2012, 21:21
door Cees spithoven
het verschil zit niet bij de 2.25 en 2.5 maar in het aantal lagers op de krukas
heb een 5 keer gelagerde benzine dan is bijna alles hetzelfde
heb je een 3 keer gelagerde benzine, dan past bijna niks, dus zorg dat je het blok zo kompleet mogelijk mee krijgt (startmotor, vliegwiel,voorste vliegwielhuis)
drukgroep en plaat passen wel weer
of dat je drukgroep past hangt weer af van je versnellingsbak, of je een sierie 2/2a of serie 3 gebruikt
bij een s2/2a zul je de drukgroep van de benzine moeten gebruiken.(de 2/2a heeft een aantal schroefveren en de s3 heeft een diafragmaveer)
persoonlijk zou ik kijken wat er past en dan van de drukgroep en koppelingsplaat er lekker nieuw inzetten incl druklager
Cees Spithoven