Pagina 1 van 1

revisie 3.9

Geplaatst: do 08 mar 2012, 18:54
door Frans Even
Hallo Allemaal,

De koppen van mij 3.9 V8 vandaag retour gekregen van het revisie bedrijf.
Voor ik begin 2 vragen. (deze info kan ik moeilijk vinden)

ik gebruik in plaats van een Tin pakking een composiet pakking.
Nu heb ik al gelezen dat je de buitenste rij bouten (3 rijen) niet op kracht moet aandraaien, maar op welke kracht moeten de 2 binnenste rijen worden aangetrokken?


Verder vraag ik mij af hoe ik de bouten van de spruitstukken moet vastzetten (welk aanhaalmoment)?

Alvast bedankt voor de info...

Vriendelijke groet,

Frans Even

Re: revisie 3.9

Geplaatst: do 08 mar 2012, 20:44
door Wim Janssen
Frans,

Als je even je e-mail adres kenbaar maakt, stuur ik je de V8 overhaul manual. Daar staat het allemaal is.

Met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]

Re: revisie 3.9

Geplaatst: do 08 mar 2012, 20:51
door Frans Even
Hallo Wim,

Ik heb hier wel de overhaul manual uitgeprint die inderdaad te vinden is op internet.
(published by rover technical communication 1996.)

Hier staat echter alleen de procedure of aanhaal momenten in van de oude 3 rij kopbouten en de nieuwe (composiet) 2 rij uitvoering.
Over de spruitstukbouten helemaal niks....

Mijn email is: f.a.even@hetnet.nl

Alvast mijn dank.

Vriendelijke groet,

Frans

Re: revisie 3.9

Geplaatst: do 08 mar 2012, 21:00
door Wim Janssen
Die procedure voor de 3 rijen kopbouten kun je gebruiken zoals het er staat, alleen zet je die buitenste rij maar met 20Nm vast. Dus eigenlijk maar net handvast.
De uitlaatspruitstukken moeten 19-22 Nm hebben volgens het werkplaatshandboek.
Het inlaatspruitstuk moet 47-54 Nm hebben volgens het werkplaatshandboek.

Met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]

Re: revisie 3.9

Geplaatst: do 08 mar 2012, 21:16
door Frans Even
Hallo Wim,

Ik kan dus de volgorde aanhouden (van binnen naar buiten) en dan gelijk vast zetten op 90 Nm?

wederom bedankt

Frans

Re: revisie 3.9

Geplaatst: do 08 mar 2012, 22:28
door Wim Janssen
Ik zou hem ze in een paar stappen naar 90 Nm trekken, bijv. 50-70-90.

Met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]