Pagina 1 van 1
Ombouw Defender 110 V8 (1984) naar 300Tdi (Disco 1998)
Geplaatst: do 01 mar 2012, 00:02
door Nijhuis
Dag mensen,
Zoals de titel al zegt wil ik een ombouw gaan doen. Ik heb een Defender 110 gekocht, hier zat een V8 in, maar het blok en bijbehorende (tussen)bak zijn door de vorige eigenaar reeds verwijderd. Bij overname van de Defender zat er een 300Tdi bij, compleet met versnellingsbak, tussenbak, assen, motorsteunen etc. De motor komt uit een Disco van 1998 en heeft volgens mij een mechanische pomp (heb het allemaal nog niet tot in detail bekeken).
Nu is mij bekend dat ik de motorsteunen over moet zetten, de andere assen moet gebruiken etc. Ik heb echter ook nog wat vraagjes:
- hoe gaat het met de brandstoftank? Kan ik die gewoon legen, de benzinepomp ertussen weg halen, aansluiten op het blok en de tank vullen met diesel?
- hoe gaat het met de km-teller en toerenteller aansturing? Zijn deze direct over te nemen?
- moet ik iets realiseren voor het voorgloeien? domweg een drukschakelaar met een relais?
- hoe bepaal ik de exacte plek voor de nieuwe motorsteunen?
Tevens heb ik het schakelmechanisme van een Defender erbij, deze wil ik op de Discobak bouwen zodat de pook gewoon op de 'defenderplek' uit komt. Heb hier al het een en ander over gelezen, maar het is mij nog niet helemaal duidelijk. Schijnbaar moet er iets aangepast worden op de bak. Als iemand hier wat meer informatie over heeft, graag.
Verder zoek ik nog een paar onderdelen, zo zijn de tunnel vanaf het schudbord t/m de seatbase volgens mij anders, dit ivm de andere vorm van de bak en tussenbak. Heeft iemand deze in de aanbieding?
Zo...een heel verhaal. Alvast bedankt voor het lezen en voor de antwoorden.
Zodra ik de auto in de schuur heb staan zal ik van de ombouw wat foto's maken. Volgende week eerst een weekje wintersport met de vrouw....
Re: Ombouw Defender 110 V8 (1984) naar 300Tdi (Disco 1998)
Geplaatst: do 01 mar 2012, 01:38
door Exfietser
Het lijkt mij een goed idee om de werkplaats- en onderdelen - boeken van jouw defender en van de disco waar de motor uit komt aan te schaffen, en de boeken daarna naast elkaar te leggen. Dan weet je exact wat je elektrisch en wat je met het brandstofsysteem aan moet. Als je straks een betrouwbare wagen wilt hebben (Die dus ook bij -25 graden start.) moet je het voorgloeisysteem en je brandstof systeem maken zoals het in de disco ooit zat. Als er bij de disco geen brandstofpomp (Wat ik betwijfel.) inzat kun je de pomp er af halen. Anders laten zitten, of als hij anders is door de diesel versie vervangen. Een dieseltank (Bij de series in elk geval.) heeft overigens twee aansluitingen. Een retour en een toevoer leiding.
Als je een serieus goed werkende conversie wilt doen moet je echt de schema's enzo vergelijken Anders werken je meters weer niet goed of je andere elektrische systemen.
Om de positie van de steunen te bepalen moet je hele motor met versnellingsbak en de juiste propshafts in de wagen hangen. De voor achter positie moet je bepalen door te kijken of de propshafts in het midden staan. De hoogte van de motor door te kijken hoe de vooras en het carter t.o.v. elkaar zitten en ook de hoek die de propshafts moeten maken. Als je de motor dan met blokken en krikken op de goede plek hebt zitten (Chassis onbeweeglijk op stevige steunen plaatsen. Ik gebruikte daar een paar stapels 60 x 30 betontegels voor.) dan met hechtlasjes de steunen op hun plaats zetten. Dan motor er weer uit en alles knap aflassen.
Ik kan je vertellen dat het een hele klus is. En ik deed het met een verder kaal chassis en had dus de ruimte om de lassen enzo.
Ik dacht overigens dat de defenders een speciaal kort belhuis hadden en dat ze daarmee de poken op de correcte plaats krijgen.
Aan details kan ik je niet helpen omdat verder alleen met een series drie bezig ben geweest .
Succes,
Arnold.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/03/2012 00:41 door Exfietser.
Re: Ombouw Defender 110 V8 (1984) naar 300Tdi (Disco 1998)
Geplaatst: do 01 mar 2012, 09:45
door Paul Stroink, One-Ten.nl
Als het de auto is die ik denk dat het is, zou ik ook eerst weer even goed het chassisnummer controleren. Het zou vervelend zijn als je al het werk doet en het komt later bij de RDW niet goed.
Als het de auto is die ik in gedachten heb zit het typeplaatje met slechts één popnagel vast, en ook nog een nieuwe popnagel en een ander type dan LR zelf gebruikt.
En klopt het lettertype niet van het ingeslagen chassisnummer, en zijn er geen Leylandlogo's aanwezig voor en na het nummer. Als het deze auto is gaat dat denk ik niet lukken bij de RDW en zou ik de auto niet kopen..
Al kan je ook met deze geluk hebben bij de RDW, maar als ik RDW man was zou ik het niet vertrouwen.
De auto die ik in gedachten heb heeft ook nog schuifraampjes terwijl hij volgens kenteken bouwjaar 1985 is, toen waren de draairamen al lang ingevoerd.
Mogelijk gaat het om een hele andere auto, dan mijn excuses voor de mogelijk veroorzaakte onrust.
Met betrekking tot de ombouw; de disco bak is niet eenvoudig om te bouwen naar Defender spec door plaatsen van slechts het schakelgedeelte.
Re: Ombouw Defender 110 V8 (1984) naar 300Tdi (Disco 1998)
Geplaatst: do 01 mar 2012, 13:04
door Nijhuis
Paul, het chassisnummer is prima leesbaar en ook de leylandlogo's zijn aanwezig. Het vin-plaatje heb ik nog niet naar gekeken.
Ik weet niet over welke kleur wagen en wat voor uitvoering je het hebt (stawag, hard-top), maar op basis van het chassisnummer denk ik dat je het over een andere wagen hebt. Overigens zijn er begin 1985 ook nog 1984 auto's op kenteken gezet. Het chassis is op de bekende plekken slecht (outriggers en achterbalk), maar dat is prima te vervangen. Body gaat er toch af voor het ombouwen van de motor.
Ik weet dat de ombouw van het schakelmechanisme niet eenvoudig is, maar het is ook niet onmogelijk. In de UK is het al vaker gedaan, maar echt veel informatie geven de engelsen niet prijs op hun fora.
Qua ruimte en gereedschap zit het hier wel goed. Heb alleen (nog) geen ervaring met een dergelijke motorconversie (benzine > diesel). Je hebt het over een retourleiding bij de diesel, maar dit heeft een benzine auto ook toch? Er zit bij de disco wel een brandstofpomp, maar deze is mechanisch. De electrische benzinepomp kan er dus gewoon tussenuit lijkt mij.
Diverse boeken van de Defender zijn aanwezig, van de Disco nog niet.
Re: Ombouw Defender 110 V8 (1984) naar 300Tdi (Disco 1998)
Geplaatst: do 01 mar 2012, 15:55
door Paul Stroink, One-Ten.nl
Deze bedoel ik, maar jij zal dan gelukkig wel een andere gekocht hebben. Dan kan in ieder geval iemand anders voor deze gewaarschuwd zijn:
acc3ns.jpg --> mod_embed_images_loadimage('793491c9fb918d6a5f58505d15d98367', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi41.tinypic.com%2Facc3ns.jpg', 'http://i41.tinypic.com/acc3ns.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi41.tinypic.com%2Facc3ns.jpg', '', 15218356, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Deze heeft nep Leyland logo's en een verkeerd lettertype van de cijfers:
dzjx8z.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c7435dba9c3689021ee0322f646550ed', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi42.tinypic.com%2Fdzjx8z.jpg', 'http://i42.tinypic.com/dzjx8z.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi42.tinypic.com%2Fdzjx8z.jpg', '', 15218356, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Het typeplaatje zit met slechts één popnagel vast, en dan ook nog met een veel te nieuw type popnagel:
e8k84p.jpg --> mod_embed_images_loadimage('3522f39ac18c9cc1f499b5fff5d450c1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi44.tinypic.com%2Fe8k84p.jpg', 'http://i44.tinypic.com/e8k84p.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi44.tinypic.com%2Fe8k84p.jpg', '', 15218356, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Ombouw Defender 110 V8 (1984) naar 300Tdi (Disco 1998)
Geplaatst: do 01 mar 2012, 16:02
door Nijhuis
Dit is dus wel de auto die ik overgenomen heb, via iemand hier van het prikbord. Heb wel naar het chassisnummer gekeken, omdat het via-via het prikbord ging heb ik de auto niet heel goed geinspecteerd....misschien toch te goed van vertrouwen. Hopelijk gaat het goed bij de RDW...
Ik was al van plan om hem eerst in te voeren alvorens allerlei reparaties aan het chassis te gaan doen. Voor invoer moet alleen de 300tdi wel er goed inliggen en lopen. Dit ga ik dus sowieso doen. Veranderd dus niets aan mijn eerste vragen...
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/03/2012 15:05 door Nhz.
Re: Ombouw Defender 110 V8 (1984) naar 300Tdi (Disco 1998)
Geplaatst: do 01 mar 2012, 16:22
door Exfietser
IK zou hem eerst invoeren voor je ook maar iets doet. Afgelopen jaren diverse huilbuien voorbij zien komen met een volledig opgeknapte wagen. Voor invoer en kenteken hoeft de motor het niet doen. Hij mag zelfs los achterin liggen dacht ik. Als de wagen maar compleet en identificeerbaar is. Hoe het exact zit weet overigens alleen de rdw en daar moet je ook informeren. Ze kunnen zelfs gewoon bij je langskomen als het op transport zetten van de wagen problematisch is.
Arnold.
Re: Ombouw Defender 110 V8 (1984) naar 300Tdi (Disco 1998)
Geplaatst: do 01 mar 2012, 16:24
door Nijhuis
Ah, kijk. Mij is verteld dat de motor ingebouwd moet zijn en dat hij moet lopen voor het invoeren. Ik zal eens even gaan bellen met de RDW.
Re: Ombouw Defender 110 V8 (1984) naar 300Tdi (Disco 1998)
Geplaatst: do 01 mar 2012, 16:44
door Nijhuis
Net even gebeld:
Het slimste is om een afspraak te maken voor een zogenaamde 'voorkeuring'. Hierin bepalen ze dan de identiteit van de auto en kunnen ze voor het ombouwen van het blok bepaalde delen verzegelen. Na de ombouw ga je voor een tweede keuring en krijg je je definitieve kenteken.
Na mijn vakantie ga ik dat dus eerst maar even regelen.
Re: Ombouw Defender 110 V8 (1984) naar 300Tdi (Disco 1998)
Geplaatst: do 01 mar 2012, 22:33
door neef Henk
Voor de tank heb je een speciale aanvoer/retour pijp die je kant en klaar kan kopen. Even de tank er onder uit en de originele pomp verwijderen. Het makkelijkste is als je er een automaat achter hangt van een diesel Disco. Je kan dan de schakelpook plaatsen waar je maar wilt want deze bedient de automaat dmv een kabel. Vindt ik persoonlijk ook lekkerder rijden.
Afhankelijk van je kilometerteller (met kabel mechanisch of electronisch) heb je een verloopje voor op de bak die het signaal omzet in pulsen.
Wat hierboven al wordt gezegd, probeer eerst een kenteken te regelen bij de RDW en ga dan pas aan de slag, scheelt je veel ellende en geld als het niet goed zo gaan...............
Groeten neef Henk
Re: Ombouw Defender 110 V8 (1984) naar 300Tdi (Disco 1998)
Geplaatst: wo 21 mar 2012, 13:24
door Nijhuis
Zojuist identiteitsonderzoek van de RDW aan huis gehad. Alles was in orde. Zowel koets als chassis zijn op twee plekken gelabeld, in totaal dus vier hangertjes van de RDW aan de auto zitten.
Nu kan ik dus gaan beginnen met de ombouw.
Re: Ombouw Defender 110 V8 (1984) naar 300Tdi (Disco 1998)
Geplaatst: wo 21 mar 2012, 15:23
door Victor
Super, mooi dat alles goedgekeurd is! Was toch wel even spannend;-)
Re: Ombouw Defender 110 V8 (1984) naar 300Tdi (Disco 1998)
Geplaatst: wo 21 mar 2012, 15:28
door Nijhuis
Dat was het zeker, haha. De man van de RDW vertelde me dat ik er goed aan had gedaan om hem te laten komen, nu kon hij zien dat de auto (op de motor na) gewoon origineel was. Dat had hij niet meer kunnen zien wanneer ik de auto flink onder handen had genomen, was er dus behoorlijk blij mee.
Re: Ombouw Defender 110 V8 (1984) naar 300Tdi (Disco 1998)
Geplaatst: wo 21 mar 2012, 18:25
door RoLandrover
Re: Ombouw Defender 110 V8 (1984) naar 300Tdi (Disco 1998)
Geplaatst: wo 21 mar 2012, 21:30
door neef Henk
Mag ik misschien weten wat de kosten waren om dit aan huis te laten onderzoeken?
Groeten neef Henk
Re: Ombouw Defender 110 V8 (1984) naar 300Tdi (Disco 1998)
Geplaatst: wo 21 mar 2012, 23:51
door Nijhuis
De extra kosten zijn mij niet exact bekend omdat ik nog een rekening moet krijgen, maar de voorrijkosten zouden ongeveer €100,- zijn.
Re: Ombouw Defender 110 V8 (1984) naar 300Tdi (Disco 1998)
Geplaatst: do 22 mar 2012, 08:01
door Paul Stroink, One-Ten.nl
Heb ik je (gelukkig) onterecht ongerust gemaakt....
Re: Ombouw Defender 110 V8 (1984) naar 300Tdi (Disco 1998)
Geplaatst: wo 28 mar 2012, 15:47
door Nijhuis
Na overleg met de RDW heb ik besloten om voor een nieuw gegalvaniseerd chassis te gaan. Deze wil ik (samen met een berg andere onderdelen) bestellen bij Paddock. Nu is mijn vraag of de 300tdi met de R380 vanuit de disco zo op de motorsteunen past van een nieuw 300tdi chassis. Dus kan ik gewoon de onderdelen bestellen alsof ik een
Daarnaast wil ik ook een nieuwe (kunstof) brandstoftank plaatsen, moet ik hiervoor nog rekening houden als ik een chassis bestel?
Re: Ombouw Defender 110 V8 (1984) naar 300Tdi (Disco 1998)
Geplaatst: wo 28 mar 2012, 16:34
door Mud Machine
Bestel het chassis rechtstreeks bij Marshland en leg precies uit wat je gaat doen met de motorombouw. Zij plaatsen dan de juiste motorsteunen op de juiste plaats vóór het galvaniseren. Ze zijn erg behulpzaam.
Re: Ombouw Defender 110 V8 (1984) naar 300Tdi (Disco 1998)
Geplaatst: vr 30 mar 2012, 12:44
door Nijhuis
Heb even navraag gedaan, het normale 300tdi chassis gaat prima passen.
Helaas verstuurd Marsland zelf alleen geen chassis' meer en omdat ik zelf weinig zin heb om heen-en-weer naar de UK te tuffen, wil ik hem graag bij Paddock bestellen. Nadat ik die vandaag aan de telefoon gehad heb weet ik echter niet meer zo zeker of ik dat wel wil. Ze versturen hem niet-ingepakt en niet-verzekerd voor 200pond. Heeft iemand dat al eens eerder gedaan? Mij er kan onderweg van alles met zo'n chassis gebeuren lijkt mij...
Re: Ombouw Defender 110 V8 (1984) naar 300Tdi (Disco 1998)
Geplaatst: wo 11 apr 2012, 17:51
door Nijhuis
Afgelopen twee weekenden aardig aan het sleutelen geweest. Momenteel ligt de 'auto' er zo bij:
2012-04-10%2023.30.41.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e1cc0b0ebb95e60b61b33a6ec994ba6e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.blue-online.nl%2Fprikbord%2Fdefender110_rebuild_v8_to_300tdi%2F2012-04-10%252023.30.41.jpg', 'http://www.blue-online.nl/prikbord/defender110_rebuild_v8_to_300tdi/2012-04-10%2023.30.41.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.blue-online.nl%2Fprikbord%2Fdefender110_rebuild_v8_to_300tdi%2F2012-04-10%252023.30.41.jpg', '', 15357845, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Omdat het chassis nog in vrij goede staat is (beter dan verwacht), ben ik aan het twijfelen geslagen. Nieuw chassis aanschaffen, of toch maar deze stralen en repareren. De punten die slecht zijn zijn de twee voorste outriggers en de achterbalk (vanaf kort achter de achteras). Verder heeft het chassis hier en daar wel wat ernstige oppervlakte roest, maar volgens mij niet zodanig dat hij door is. Al is het altijd even afwachten hoe hij van de straalboer afkomt...
Het voordeel van een nieuw chassis is dat alle beugels en dergelijke al op de juiste plek zitten (voor de 300tdi). Het nadeel is echter dat het ongeveer 2000euro kost om een chassis hier te krijgen.
Wat zouden jullie doen?
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/04/2012 15:52 door Nhz.
Re: Ombouw Defender 110 V8 (1984) naar 300Tdi (Disco 1998)
Geplaatst: wo 11 apr 2012, 17:56
door sjorsboomschors/aka/PP
ik zou Martin even mailen..... wellicht snel weer naar UK, en een chassis meenemen behoort tot de mogelijkheden... ook anderen hier op Prikkers doen UK tripje vaker...
Re: Ombouw Defender 110 V8 (1984) naar 300Tdi (Disco 1998)
Geplaatst: wo 11 apr 2012, 17:59
door Nijhuis
Oke. Goed om even in het achterhoofd te houden. De transportkosten zijn volgens paddock 200GBP, die bovenop de ca 1750euro voor het chassis zelf komen. Samen dus ruim 2000euro.
Heb geen ervaring met het verplaatsen van de motorsteunen, vandaar dat ik in eerste instantie sowieso voor een nieuw chassis wilde gaan. Nu ik echter gezien heb dat het chassis nog 'best ok' is begin ik te twijfelen. Anderen hier ervaring mee? Vooral met het bepalen van de locatie...
Re: Ombouw Defender 110 V8 (1984) naar 300Tdi (Disco 1998)
Geplaatst: wo 11 apr 2012, 18:09
door sjorsboomschors/aka/PP
mijn '84-er 110 was redelijk rot, qua X-member enz..... door RB een "nieuw"chassis erop laten zetten, ( geloof een "98-er) welke wel hard was, en alles ( echt alles!) over laten zetten, incl APK. duurde even ( maandje of 5) maar had er EN de know how niet voor, noch de tijd & plaats, en kosten vielen me mee ( al was het alsnog een flinke hoop centen.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d4e690963b34cffe5392ad5ea77ec4a3', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.philadelphiasupport.nl%2Fcontent%2Fcalendar%2F162%2Flightbox%2Fcenten.jpg', 'http://www.philadelphiasupport.nl/content/calendar/162/lightbox/centen.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.philadelphiasupport.nl%2Fcontent%2Fcalendar%2F162%2Flightbox%2Fcenten.jpg', '', 15357959, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Ombouw Defender 110 V8 (1984) naar 300Tdi (Disco 1998)
Geplaatst: wo 11 apr 2012, 18:34
door Thimo
Beste Nhz,
Ikzelf zou voor het opknappen van je chassis gaan en laten verzinken.
Eerst goed bepalen waar je de eventuele beugels wilt hebben en door een lasser laten lassen.
Heb het zelf al 2 keer gedaan en zeerzeker geen spijt van gehad.
Ik heb voor het verzinken bijvoorbeeld de trekhaakmontage verstevigd.
Je kunt dan gaten boren zodat het chassis niet vol komt met rotzooi.
Mvg Thimo.
Re: Ombouw Defender 110 V8 (1984) naar 300Tdi (Disco 1998)
Geplaatst: wo 11 apr 2012, 19:06
door Lucas van Lierop
Als ik de keus had gehad had ik liever een nieuw chassis gehad, ontlakken+schoonmaken+lassen+verzinken is ook een boel werk. Helaas kan het niet bij mijn project.
Groet
Lucas
Re: Ombouw Defender 110 V8 (1984) naar 300Tdi (Disco 1998)
Geplaatst: wo 11 apr 2012, 23:18
door Mud Machine
Meeste roest zit vaak binnenin dus laat je niet alleen leiden door de roest die van buiten zichtbaar is maar regel ergens een endoscoop en inspecteer hem goed.
Een oud chassis voorzien van nieuwe achterbalk en wat plaatjes lassen en dan laten verzinken lijkt leuk maar als hij van binnen al helemaal geroest is (dikke roestplakken) krijg je dat nooit meer goed. Zonde van alle tijd en geld als je na een jaartje of 5-10 weer een geroest chassis hebt en alsnog naar een nieuw chassis moet.
Re: Ombouw Defender 110 V8 (1984) naar 300Tdi (Disco 1998)
Geplaatst: wo 11 apr 2012, 23:29
door Rick90
Ik zou er een nieuwe achterbalk en outriggers aan lassen en vervolgens goed behandelen.
Iedereen wil altijd verzinken of galvaniseren maar het chassis eens goed behandelen met Owatrol, ML en tectyl doet ook nog steeds wonderen en scheelt je een hoop werk en kosten.
Re: Ombouw Defender 110 V8 (1984) naar 300Tdi (Disco 1998)
Geplaatst: do 12 apr 2012, 00:30
door Nijhuis
Ik ga denk ik morgenavond even de achterbalk eraf slijpen, dan kan ik er al een stuk beter in kijken. Desnoods snij ik ook twee keer een rechthoekje uit het midden ergens.
Moet ik, voordat ik de achterbalk verwijder, nog even iets van een frame maken waardoor ik de nieuwe achterbalk weer op de juiste plek kan maken? Iets wat de maatvoering aangeeft zeg maar. Of heeft iemand hier een betere tip voor?
Re: Ombouw Defender 110 V8 (1984) naar 300Tdi (Disco 1998)
Geplaatst: vr 13 apr 2012, 03:34
door JustinvS
Ik denk dat vooral voor de RDW het verplaatsen van de motorsteunen (al dan niet laten doen door een kundig iemand) en betere optie is dan een nieuw chassis. Ik vraag me namelijk af of een chassis van Paddock (die dat als het goed is haalt bij Richards chassis) onder jouw 110 geschroefd mag worden zonder daarbij de 1/3e kwijt te raken die je nodig hebt voor de 300tdi. Marsland chassis schijnt naar wat ik hoor meer te hebben gedaan om als vervangingsdeel aangemerkt te worden door Land rover zelf, wat in overleg met de RDW misschien geen 1/3e verlies oplevert. Laten reinigen, repareren, aanpassen en galvaniseren valt ongeveer in de zelfde prijsklasse als een nieuw chassis en wordt voordeliger zodra je meer zelf doet.
Ik denk dus dat je dit met de mannen van de RDW moet bespreken, mogelijk valt er al een optie af
Groeten,
Justin
"Rockbell", "Ninety" en "Sheska"
prikhandtekening600x176II.jpg --> mod_embed_images_loadimage('15203ff3cd609bed92b07404637c9adb', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-KCEiw2c0Des/ThsJ4g9hmPI/AAAAAAAABMs/O3uD7o-3mBw/prikhandtekening600x176II.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', '', 15363872, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Ombouw Defender 110 V8 (1984) naar 300Tdi (Disco 1998)
Geplaatst: vr 13 apr 2012, 16:28
door Benno
rick, mee eens. goed laten blankstralen en behandelen met de goede middelen is volgens mij net zo goed als verzinken. geen grote warmtebelasting, geen ingesloten zuurresten (uit het pre-galvanisatieproces) en gewoon duurzaam genoeg. Scheelt ook een pak kosten trouwens.
benno
Re: Ombouw Defender 110 V8 (1984) naar 300Tdi (Disco 1998)
Geplaatst: ma 23 apr 2012, 12:28
door Nijhuis
Na inspectie van het straalbedrijf heb ik ervoor gekozen om toch voor een nieuw chassis te gaan. Deze was heel misschien wel te repareren, maar de verwachting was dat er weinig van over zou blijven.
Afgelopen vrijdag dus een vracht met onderdelen (en een chassis besteld) bij paddock. Ook een aantal vervangende delen voor onder andere het schutbord, deuren en b/c-stijl bestel d bij YRM Metal Solutions (wellicht interessant voor andere restauraties hier?).
Vorige week ook mijn schutbord opgehaald bij de straler, hier ga ik aankomend weekend maar eens mee beginnen. Een flinke klus, zie onderstaande twee foto's.
2012-04-19%2016.13.00.jpg --> mod_embed_images_loadimage('00f2d55963300e9732d0fb5edfa9da14', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.blue-online.nl%2Fprikbord%2Fdefender110_rebuild_v8_to_300tdi%2F2012-04-19%252016.13.00.jpg', 'http://www.blue-online.nl/prikbord/defender110_rebuild_v8_to_300tdi/2012-04-19%2016.13.00.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.blue-online.nl%2Fprikbord%2Fdefender110_rebuild_v8_to_300tdi%2F2012-04-19%252016.13.00.jpg', '', 15401377, 600, 600, 'Loading image ...', false);
2012-04-19%2016.14.02.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c761c11166d7b67ec764c49ed3110d75', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.blue-online.nl%2Fprikbord%2Fdefender110_rebuild_v8_to_300tdi%2F2012-04-19%252016.14.02.jpg', 'http://www.blue-online.nl/prikbord/defender110_rebuild_v8_to_300tdi/2012-04-19%2016.14.02.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.blue-online.nl%2Fprikbord%2Fdefender110_rebuild_v8_to_300tdi%2F2012-04-19%252016.14.02.jpg', '', 15401377, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Rest van het chassis is helemaal kaal en schuif ik binnenkort een hoek in. Omdat hij door de RDW gelabeld is moet ik hem bewaren en meenemen naar de invoerkeuring. Zie hieronder.
2012-04-10%2023.30.41.jpg --> mod_embed_images_loadimage('f584f659b73368e1f6ce6914b4ecbef2', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.blue-online.nl%2Fprikbord%2Fdefender110_rebuild_v8_to_300tdi%2F2012-04-10%252023.30.41.jpg', 'http://www.blue-online.nl/prikbord/defender110_rebuild_v8_to_300tdi/2012-04-10%2023.30.41.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.blue-online.nl%2Fprikbord%2Fdefender110_rebuild_v8_to_300tdi%2F2012-04-10%252023.30.41.jpg', '', 15401377, 600, 600, 'Loading image ...', false);
2012-03-26%2022.09.19.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1e0ada088682f782011a31fcb6f2dfe9', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.blue-online.nl%2Fprikbord%2Fdefender110_rebuild_v8_to_300tdi%2F2012-03-26%252022.09.19.jpg', 'http://www.blue-online.nl/prikbord/defender110_rebuild_v8_to_300tdi/2012-03-26%2022.09.19.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.blue-online.nl%2Fprikbord%2Fdefender110_rebuild_v8_to_300tdi%2F2012-03-26%252022.09.19.jpg', '', 15401377, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Voor nu ben ik vooral op zoek naar een seatbase, bijpassende vloerplaten en versnellingsbaktunnel inclusief aansluiting aan het schutbord. In de mijne is zoveel gezaagd en geboord dat ik het wil vervangen. Kan iemand me hier aan helpen?