Olie uit carterontluchting en koelvloeistofprobleem.
Geplaatst: ma 27 feb 2012, 17:42
Hallo,
Ik heb al wat berichtjes gezien hier over dit probleem.
Hier even mijn situatie:
Laatst is mijn Landrover 109 ambulance met 2.25 Diesel motor ermee gestopt. Toen zette hij heel de straat onder de rook, startte moeilijk, schudde hevig en ging na 15 seconden op 3 ipv 4 cillinders lopen en ook toen kwam er olie uit de carterontluchting.
We hebben toen alle gloeipluggen vervangen en bij alle 4 de verstuivers de nozzle vervangen (1 ervan was kapot). Probleem was toen opgelost.
Nu heb ik in de winter een aantal keer met de auto gereden, en moest ik van de week opeens bijna 1 liter koelvloeistof bijvullen. (hij heeft eigenlijk nooit echt gerookt).
Vandaag dan 100 km gereden. Waarvan 70 snelweg, met een snelheid van net onder de 80). Nu geen koelvloeistofverlies, er lijkt zelfs te zijn bijgekomen, waarschijnlijk een beetje wat nog in het overdrukreservoir zat. Wat kan de oorzaak zijn van dat verlies dat ik toen had in koelvloeistof?
En toen ik thuis kwam vandaag, na die 100 km gereden te hebben zag ik dat er weer heel wat olie uit de carterontluchting is gekomen. Ik heb het gister schoongemaakt, en nu zit het weer helemaal onder, het is helemaal over de kleppendeksel en dan tussen het spruitstuk gelopen.
Weet niet of het koelvloeistofverlies hier aan te linken is? Hij heeft nooit echt gerookt, en het koelvloeistofprobleem lijkt nu dus ook over te zijn.
Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn. Koppakking? (waarom dan geen rook) of zuigerveren die versleten zijn? Als dit het geval is, is dit dan redelijk simpel zelf te doen of niet? (handleiding?)
Alvast bedankt.
Ik heb al wat berichtjes gezien hier over dit probleem.
Hier even mijn situatie:
Laatst is mijn Landrover 109 ambulance met 2.25 Diesel motor ermee gestopt. Toen zette hij heel de straat onder de rook, startte moeilijk, schudde hevig en ging na 15 seconden op 3 ipv 4 cillinders lopen en ook toen kwam er olie uit de carterontluchting.
We hebben toen alle gloeipluggen vervangen en bij alle 4 de verstuivers de nozzle vervangen (1 ervan was kapot). Probleem was toen opgelost.
Nu heb ik in de winter een aantal keer met de auto gereden, en moest ik van de week opeens bijna 1 liter koelvloeistof bijvullen. (hij heeft eigenlijk nooit echt gerookt).
Vandaag dan 100 km gereden. Waarvan 70 snelweg, met een snelheid van net onder de 80). Nu geen koelvloeistofverlies, er lijkt zelfs te zijn bijgekomen, waarschijnlijk een beetje wat nog in het overdrukreservoir zat. Wat kan de oorzaak zijn van dat verlies dat ik toen had in koelvloeistof?
En toen ik thuis kwam vandaag, na die 100 km gereden te hebben zag ik dat er weer heel wat olie uit de carterontluchting is gekomen. Ik heb het gister schoongemaakt, en nu zit het weer helemaal onder, het is helemaal over de kleppendeksel en dan tussen het spruitstuk gelopen.
Weet niet of het koelvloeistofverlies hier aan te linken is? Hij heeft nooit echt gerookt, en het koelvloeistofprobleem lijkt nu dus ook over te zijn.
Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn. Koppakking? (waarom dan geen rook) of zuigerveren die versleten zijn? Als dit het geval is, is dit dan redelijk simpel zelf te doen of niet? (handleiding?)
Alvast bedankt.