'Wobbel' in stuur
-
Sander van Beek
'Wobbel' in stuur
Onze juist opgehaalde 90 heeft een soort wobbel in het stuur, een punt (precies in de nulstand lijkt het) waar het stuur niet op lijkt te blijven willen staan. Hij floept dan een stukje naar links of naar rechts en heeft dan heel ietsje speling, 2cm ofzo. Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Mij lijkt het een probleem met de stuurkogels oid.. wellicht slijtage? Of het stuurhuis misschien? Is een 200 tdi met stuurbekrachtiging, 4 bouts stuurhuis.
-
Roel
Re: 'Wobbel' in stuur
waarschijnlijk de onderste fuseelagers. Ingeslagen buitenring (of ingeroest door lang staan) zodat je steeds een beetje "bergop moet sturen om de rol in het lager uit het putje te krijgen.
Groet
Roel (0475)
'83 One-Ten V8 LHD
Groet
Roel (0475)
'83 One-Ten V8 LHD
-
defendertje90
Re: 'Wobbel' in stuur
ik heb ook van die rare knikken in het sturen gehad. Dat ik stuurde en en met een knik terug kwam (bleef ook niet staan bij die knik)
bij mij waren het de kruisjes versleten waren van de stuurstang (die onder de motorkap zitten)
bij mij waren het de kruisjes versleten waren van de stuurstang (die onder de motorkap zitten)
-
vincent
Re: 'Wobbel' in stuur
kan ook de pitman arm zijn.
als je stil staat en het stuur heen een weer draait kun je zien of er speling op zit
als je stil staat en het stuur heen een weer draait kun je zien of er speling op zit
-
Roel
Re: 'Wobbel' in stuur
Dat is ook heel goed megelijk, en veel sneller te controleren dan de fusees.
Groet
Roel (0475)
'83 One-Ten V8 LHD
Groet
Roel (0475)
'83 One-Ten V8 LHD
-
VeeTee
Re: 'Wobbel' in stuur
defendertje90 Schreef:
-------------------------------------------------------
> ik heb ook van die rare knikken in het sturen gehad. Dat ik stuurde en en met een knik terug kwam (bleef ook niet staan bij die knik)
> bij mij waren het de kruisjes versleten waren van de stuurstang (die onder de motorkap zitten)
Toevallig een paar weken gelden hetzelfde gehad, waren ook de kruisje in de stuurstang.
Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4
-------------------------------------------------------
> ik heb ook van die rare knikken in het sturen gehad. Dat ik stuurde en en met een knik terug kwam (bleef ook niet staan bij die knik)
> bij mij waren het de kruisjes versleten waren van de stuurstang (die onder de motorkap zitten)
Toevallig een paar weken gelden hetzelfde gehad, waren ook de kruisje in de stuurstang.
Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4