Pagina 1 van 1

ontsteking

Geplaatst: ma 27 feb 2012, 10:13
door Gele 88RHD
Hallo....heb een 88 uit '76 RHD op LPG waar ik de kleppen van heb gesteld en de ontsteking heb bij gesteld.....Tijdens het rijden ging het ineens slechter rijden.....Zit dit in de ontsteking???? of is er iets anders mis.......(heb ook weinig trekkracht)
m vr gr Bob

Re: ontsteking

Geplaatst: ma 27 feb 2012, 12:05
door Jurgen van Aken
Hoi,

wat en hoe heb je 'm bijgesteld, enne, zitten de stelbouten van de verdeler / contactpuntjes goed vast?
Klinkt als een verlopende ontsteking...

Grtz,

Jurgen

Re: ontsteking

Geplaatst: ma 27 feb 2012, 12:26
door Gele 88
Zal het controleren.....

Re: ontsteking

Geplaatst: ma 27 feb 2012, 20:37
door Cor
Welke maat heb je de kleppen gesteld?? Kleppen worden op LPG warmer dus niet de 0,25mm aan houden zoals bij benzine. Ik stel de kleppen op 0,3mm maar liever iets ruimer dan te strak. Kleppen zetten n.l meer uit omdat ze warmer worden en gaan dus lekken als ze moeten afsluiten met als gevolg vermogensverlies.
Kan natuurlijk ook aan de ontsteking liggen: bij LPG op 6-9 graden voorontsteking. Ik heb inmiddels een electronische ontsteking op mijn SIII gezet, is wel een behoorlijke verbetering.

Cor

Re: ontsteking

Geplaatst: di 28 feb 2012, 11:27
door Gele 88
Heb de ontsteking redelijk staan maar heb met rijden dat het op gas geen kracht heeft........op benzine is het beter maar ook niet alles

Re: ontsteking

Geplaatst: di 28 feb 2012, 13:00
door Roel
En hoe is je klepspeling nu? Waarom heb je je ontsteking versteld als de auto goed liep?

Groet

Roel (0475)
'83 One-Ten V8 LHD



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/02/2012 12:17 door Roel.

Re: ontsteking

Geplaatst: di 28 feb 2012, 13:39
door Gele 88
het liep niet echt lekker en wat duur......werd mij verteld over kleppen stellen en ontsteking goed zetten dat dat wat kon uitmaken....