Schade defender op mp

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
sander "one10"

Schade defender op mp

Bericht door sander "one10" »

Op marktplaats staat een schade defender110 Klik
Ik vind m wat te duur maar wel mooi blok erin en nog wat bruikbare deeltjes...
Achterbak is echt wel beetje stuk en motorkap ook.....

Groetjes

sander

110 1984 (2.7diesel Nissan is er uit) 300tdi met r380 en 1:4 tussen bak , proefrit was zeer geslaagd

vossehoff

Re: Schade defender op mp

Bericht door vossehoff »

Ik vind het moeilijk om te geloven dat die auto alleen plaatschade zou hebben ...

gr Niels
Shrek

Bericht door Shrek »

Best wel een beetje he

Groet Richard Dries
sander "one10"

Tja als je bij de rest van de autos kijkt op de naam van de adverteerder.....
Vind het een rare schade van de defender , maar als het chassis recht is?
Kan je er nog een mooie pickup van maken....
Of eens een conversie andersom zet er gewoon een oldtimerkoets op en betaal voor nieuw!
Heb je wel een moderne motor met een oldskool look......
Maar 13 blijft aan de hoge kant....
sander "one10"

Klein beetje schade nieuwe motorkap , soft toppie erop rijden maar weer
vossehoff

Bericht door vossehoff »

Vreemd soort schade ook, kan er niet echt wijs uit worden hoe hij gegaan is (Ardennen klei door het hele interieur is misschien een hint?).

Maar gevoelsmatig zou je zeggen dat de assen toch ook een klap hebben gehad en de achterbalk zal ook wel iets hebben opgevangen. Aan de andere kant zal het niet de eerste landrover zijn die wat scheef rond rijd.

gr Niels
Mark HJ

Bericht door Mark HJ »

Met die klei op in het interieur denk ik ook wel aan een plons.......

Groet,

Mark

Mark
sander "one10"

Snorkeltje erbij goed doorspoelen
sander "one10"

Idd de klei de rare voorschade ietwat vreemde achterschade en de algehele staat maakt het
Een vreemde verschijning , maar zoals je zegt zal niet de eerste en ook niet de laatste zijn.....
110country

Bericht door 110country »

Is dit blok dan zomaar in een oude defender te plaatsen? Een Td5 heeft al elektronica die moet worden 'meeverhuisd' (gaspedaal, ECU etc), dat is hier dan zeker in het kwadraad, of valt dit mee?
sander "one10"

Dat is het mooie alles zit erin en werkt zoals ik begrijp uit de advertentie .
Dus met enige aanpassingen zou alles zo overgeplaatst kunnen worden lijkt mij....
Heb je gelijk een zesbak , helemaal mooi als je een rhd zou hebben heb je meteen een ombouwkit .
Maar dan nog vind ik de prijs wat hoog......
JustinvS

Bericht door JustinvS »

Dichte achterkwartjes en geen achterbank is waarschijnlijk bedrijfsmatig gebruik. Die kleisporen hebben we hier ook overal in de werkautos zitten.

Hard geraakt op de achterkant/bovenkant en daarna de motorkap van boven aangetikt. Als ik zou moeten gokken heeft iemand een te steil heuveltje met teveel snelheid/power geprobeerd te pakken en is hij schuin achterover gerold o.i.d. (sloot ingerold zou ook kunnen)

Dat het chassis nog recht is betwijfel ik, alleen die achterbalk lijkt al niet echt recht. Assen/vbak zullen nog wel te redden zijn. Motor blijft gevaarlijk als er net iets verkeerd is geraakt door de motorkap (zwarte sporen op binnenzijde motorkap, visco/waterpomp nog recht?) Al met al erg duur voor een onzekere aandrijflijn, wat interieurdelen en een hoop schroot. Misschien dat een ombouwer er wat aan heeft.

Daar zet ik mijn geld op in.

Groeten,
Justin

"Rockbell", "Ninety" en "Sheska"
prikhandtekening600x176II.jpg --> mod_embed_images_loadimage('42c3e8cfb6beb72f6a78b184b036e3fb', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-KCEiw2c0Des/ThsJ4g9hmPI/AAAAAAAABMs/O3uD7o-3mBw/prikhandtekening600x176II.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', '', 15205711, 600, 600, 'Loading image ...', false);
sander "one10"

Je kunt weleens gelijk hebben , ik ga er niet kijken ook al is het dichtbij
Maar wat je zegt hoop twijfels , maar 13 dznd voor een ombouwkitje is wat aan de prijs
Misschien haalt tie wel een nul eraf dan is het een leuker bedrag en wil ik wel een gokje wagen.....
Maar voorlopig ben ik tevreden....

Greetz

sander

110 1984 (2.7diesel Nissan is er uit) 300tdi met r380 en 1:4 tussen bak , proefrit was zeer geslaagd

sjorsboomschors/aka/PP

Bericht door sjorsboomschors/aka/PP »

lijkt wel of hij over de kop is gegaan, heuvel af oid...
marcel 2

Bericht door marcel 2 »

Maar de tank is nog vol volgens de meter
Dixo

Bericht door Dixo »

Als het alleen plaatschade zou zijn zou ' ie nog prima moeten rijden...

Staat er in Spanje nog een Puma 110 Station LHD voor minder, met een kapot kruisje en een aandrijfas die het huis van de bak vervolgens kapot heeft geramd. Lijkt me een betere koop.
Paul Stroink, One-Ten.nl

Bericht door Paul Stroink, One-Ten.nl »

Bij een TD4 kan je het beste het hele shutbord mee verhuizen...

One-Ten Land Rovers
www.one-ten.nl
Ben leert elke dag van zijn Laro's

Bericht door Ben leert elke dag van zijn Laro's »

Lijkt wel een beetje op de Def uit Dit Draadje?
sander "one10"

Daar moest ik ook al aan denken , had ook al zitten zoeken dacht dat er foto's bij zaten
Maar dat was niet zo....
sander "one10"

Ja Paul dat geloof ik
Maar word zo wel een hele dure conversie zo....
En wil best een conversie maar moet eerst nog even sparen....
Tot die tijd moet ik het maar doen met me Nissan diesel....
Maar de 300tdi komt er tzt wel....
En van rhd naar lhd dat is nog geen spoed ben nu al gewend aan de rechterkant.....

Groetjes

sander

vossehoff

Bericht door vossehoff »

Dat was toch in Frankrijk?

Bovendien komt die omschrijving niet echt overeen met de schade van deze auto.

gr Niels
Plaats reactie