Pagina 1 van 1
Ombouwen 2.5td naar 200Tdi of 300Tdi
Geplaatst: do 23 feb 2012, 13:47
door Tjeerd de Vries
Hallo allemaal,
Ik wil mijn 110 uit 1985 ombouwen naar een 25Tdi of een 300Tdi.
Nu lees ik veel over dat type koppelingshuis...met dat type bak enzv, enzv......
Is er iemand die mij kan aangeven wat er vervangen en aangepast moet worden, type versn.bak enzv.
B.v.d, Tjeerd de Vries.
Re: Ombouwen 2.5td naar 200Tdi of 300Tdi
Geplaatst: vr 24 feb 2012, 11:38
door defendertje90
200tdi lt77 bak die je er nu onder hebt. Deze conversie is vrijwel plug and play. Bij een LHD kom je in de knoop met je stuurstang (als je een disco blok monteert) Bij RHD even je turbohuis verdraaien zodat je niet in de knoop komt met je zijscherm. Andere radiateur waar intercooler langs zit heb je nodig en nog wat kleine dingen.
300tdi word vaak een r380 achter gezet maar dan moet je er wel 1 hebben van een defender althans dat vindt ik het mooiste want als je die van een disco pakt zitten je poken op de plaats van het midden stoeltje voor.
Bij deze conversie zul je de motorsteunen moeten verplaatsen omdat het anders niet gaat passen.
Persoonlijk zou ik gaan voor de 200tdi omdat je hem redelijk snel en eenvoudig in kunt bouwen zonder al te veel te vervangen of te slijpen en lassen.
300tdi loopt iets rustiger. Voor de pk's hoef je het niet te doen (200tdi disco heeft 111pk en 300tdi heeft ook 111pk)
opvoeren gaat redelijk eenvoudig bij deze blokken en is zeker merkbaar.
Re: Ombouwen 2.5td naar 200Tdi of 300Tdi
Geplaatst: vr 24 feb 2012, 12:38
door Tjeerd de Vries
Bedankt voor de info, maakt een hoop duidelijk.
Ik heb de 110 is inmiddels omgebouwd van Rhd naar Lhd.
Ik begrijp dat ik er nu een lt77 bak onder heb zitten? (moet ik nog reviseren, bij koppeling op laten komen merk je dat er veel speling op/in zit).
En de stuurstang? hoe word dat opgelost bij de inbouw van een 200Tdi disco blok?
B.v.d, Tjeerd de Vries
Re: Ombouwen 2.5td naar 200Tdi of 300Tdi
Geplaatst: vr 24 feb 2012, 13:57
door laro
Hoi,ik heb ook een discoblok in mijn 110 gebouwd tegen een LT77 bak, hierin moet je dan wel een paar gaten opboren voor bevestiging tegen de 200 tdi,verder moet je het turbohuis verdraaien en de stang tussen stuur en stuurhuis omdraaaien,verder je uitlaat aanpassen, heb ik zelf gemaakt met lasbochten en isolatieschild tussen uitlaat en schutbord plaatsen,heb dat van een 2.5 TD motor gebruikt, verder de water en luchtslangen aangepast met rvs buis en siliconenbochten,alles bij elkaar toch nog veel werk,maar ik doe dat gelukkig erg graag,ben nu mijn dashbord aan het aanpassen,heb zelfs de luchtkleppen elektisch bedienbaar gemaakt dmv motortjes uit een elektrische stoel,werkt perfect.