Opmeet verzoek chassis 110

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Bauke 110

Opmeet verzoek chassis 110

Bericht door Bauke 110 »

Wie heeft er toevallig nog een 110 Chassis liggen en de tijd om even iets voor mij op te meten.

Ik wil mijn achter met extentions zo snel mogelijk gaan plaatsen en ben op zoek naar de juiste afstanden.
het gaat hier om de hoogte, en om de afstand. als er iemand is die hier even de tijd heeft, wellicht met
een foto/tekening. Volgens mij moet de hoogte te bepalen zijn door op het chassis is lange balk/lat te leggen
en dan de vrijeruimte/hoogte te meten.

Achterbak gebruiken zou kunnen, maar is onhandig kwa ruimte gebrek, wil dit als controlle wel doen.

Alvast bedankt!

Gr Bauke

Land Rover One-Ten 1984 2.5NA [Restauratie] naar 300Tdi
Land Rover Series 3 109 Ex-Defensie 2.25D
arthur verhalle

Re: Opmeet verzoek chassis 110

Bericht door arthur verhalle »

Bauke,

Niet om lullig te doen, maar in het workshopmanual staan deze maten toch gewoon?

Arthur
roeland

Bericht door roeland »

als het uitkomst bied kun je altijd bij 1 van mijn 2 chassis komen meten, oude chassis ligt op de grond en het nieuwe rolt al weer maar das wel een 90 zoals je weet.

gr Roeland
Bauke 110

Bericht door Bauke 110 »

Arthur,

in de manual staan de maten wellicht ook wel, maar hij staat niet horizontaal of vlak, dan wordt van de grond meten al gelijk een heel stuk lastiger.
maar wellicht iets om even na te kijken

Gr Bauke
Bauke 110

Bericht door Bauke 110 »

roeland,

eigenlijk heb je daar wel een punt, de hoogte van de body en dus achterbalk is het zelfde.. wellicht dat ik van de week ff langst komen om dat op te meten, plus natuurlijk ff kijken hoe jouw landrover er voor staat.

Jij houd niet eens van een blog ofzo bij?

Gr Bauke
roeland

Bericht door roeland »

Ja ik hou wel een blog bij maar niet zo uitgebreid. www.defenderroel90.blogspot.com
arthur verhalle

Bericht door arthur verhalle »

Bauke,

WPHB 1996, bladzijde 312 staat de tekening met ALLE maten die jij zoekt.

Arthur (ik wist dat het erin stond, heb het jaaaaaaaaren geleden ook eens bij de hand gehad)
Plaats reactie