Vreemd geluid!!
Geplaatst: di 07 apr 2009, 23:11
Als ik offroad rij met me voertuigje (range rover 3.5i met zf automaat met een lt230 tussenbak volgens mij als dat mogelijk is?)
Hoor ik soms rare geluiden vooral als het naar mijn gevoel iets zwaarder gaat heuveltje op oid dan slaat er iets soms in 1 keer door net of je tandwielen door hoort slaan ofzo, de wielen schokken ook even, en dan 1 of 2 telle later pakt tie um weer.
Dus ik aan de slag ik vermoede zelf eerst het kroon pignon wiel van de voorste diff uit mekaar getrokken niks aan te zien super behalve 1 voorste steek as die was een beetje getordeerd maar ik denk niet dat het hier aan mag liggen toch? Voor de rest heb ik nog niet gekeken CV joint oid allemaal nog niet bekeken. Toen kwam het idee in me op dat het ook wel eens de tussenbak zou kunnen zijn omdat de auto echt stil blijft staan als de tandwielen doorslaan, zou je denken dat het dus niet op 1 as zit maar op 2 oftewel de tussenbak.... Als ik aan bijde aandrijf assen draai zijn deze wel heel gesloten.
Klein detail er zitten redelijke banden onder (37x 13.50 R15)
Heeft iemand ook enig idee, voordat ik alles straks uit mekaar heb liggen?
En ik zou graag willen weten wat de verschillen/voordelen zijn van een lt230 tegenover een borg warner ofzo ? of wat uberhaupt de beste tussenbak is gekoppeld aan de automaat om mee te 4x4...
En de laatste beetje off topic:
Dit weekend weer naar engeland om auto op te halen, alleen nou heeft die verkoper het over "bank holiday" banken hebben vakantie ofzo heb ik hier van gemaakt .. maar hoeveel geld kan je pinnen met je creditcard uit de muur??
Groetjes
Eric
Hoor ik soms rare geluiden vooral als het naar mijn gevoel iets zwaarder gaat heuveltje op oid dan slaat er iets soms in 1 keer door net of je tandwielen door hoort slaan ofzo, de wielen schokken ook even, en dan 1 of 2 telle later pakt tie um weer.
Dus ik aan de slag ik vermoede zelf eerst het kroon pignon wiel van de voorste diff uit mekaar getrokken niks aan te zien super behalve 1 voorste steek as die was een beetje getordeerd maar ik denk niet dat het hier aan mag liggen toch? Voor de rest heb ik nog niet gekeken CV joint oid allemaal nog niet bekeken. Toen kwam het idee in me op dat het ook wel eens de tussenbak zou kunnen zijn omdat de auto echt stil blijft staan als de tandwielen doorslaan, zou je denken dat het dus niet op 1 as zit maar op 2 oftewel de tussenbak.... Als ik aan bijde aandrijf assen draai zijn deze wel heel gesloten.
Klein detail er zitten redelijke banden onder (37x 13.50 R15)
Heeft iemand ook enig idee, voordat ik alles straks uit mekaar heb liggen?
En ik zou graag willen weten wat de verschillen/voordelen zijn van een lt230 tegenover een borg warner ofzo ? of wat uberhaupt de beste tussenbak is gekoppeld aan de automaat om mee te 4x4...
En de laatste beetje off topic:
Dit weekend weer naar engeland om auto op te halen, alleen nou heeft die verkoper het over "bank holiday" banken hebben vakantie ofzo heb ik hier van gemaakt .. maar hoeveel geld kan je pinnen met je creditcard uit de muur??
Groetjes
Eric