Pagina 1 van 1

(Opgelost) V8 start en slaat snel daarna weer af

Geplaatst: do 16 feb 2012, 21:38
door Roel
Ik heb een vreemd probleem met onze V8 110. De auto start op benzine en slaat vrij snel daarna (30 sec?) weer af. Na 1-2 minuten wachten (op contact, benzinepomp loopt) start hij direct en slaat weer vrij snel daarna af, enz. De tijd dat de motor op benzine blijft lopen is korter dan de tijd die de motor normaal gesproken nodig heeft om zijn vlotterkamers leeg te trekken.

Op LPG is er niets aan de hand, auto start en blijft lopen.

Er zijn de laatste tijd geen werkzaamheden geweest waaraan ik het euvel terug kan leiden. De benzineslang tot aan de pomp is recent vernieuwd, tank is niet vervuild, de pomp ziet er vrij nieuw uit (van buiten) en het brandstoffilter bij de pomp is eind vorig jaar vervangen.

Het euvel deed zich dit weekend voor het eerst voor. Er verder geen aandacht aan geschonken omdat ik de koude/ vorst als oorzaak zag en auto toen ook is blijven staan waar hij stond omdat ik de accu niet wilde leegstarten Net nog eens naar "hem" gaan kijken en ik kan hem dus niet lopend houden op benzine.

Iemand een idee?

update: vanavond auto gestart en probleem is er dus niet meer. Zal toch wel iets met de strenge vorst te maken hebben gehad.
thnxs allen voor het meedenken

Groet

Roel (0475)
'83 One-Ten V8 LHD



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/02/2012 21:30 door Roel.

Re: V8 start en slaat snel daarna weer af

Geplaatst: do 16 feb 2012, 21:53
door Wim Janssen
Als de auto op LPG start en lopen blijft is de benzinetoevoer toch de eerste verdachte. Trek de benzineslang bij de carburateur eens los en hang die in een fles en zet dan de auto op contact. Zo kun je gemakkelijk controleren of de benzinetoevoer stabiel is. Probeer dit meerder keren en niet bij het eerste straaltje geloven dat het goed is. Als het een nieuw uitziende benzinepomp is, KAN het zo'n imitatie Facet pomp zijn. Ik heb zo'n ding ook al weg gegooit.

Met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]

Re: V8 start en slaat snel daarna weer af

Geplaatst: do 16 feb 2012, 21:59
door Roel
Thnxs, de pomp was ook bij mij al de eerste verdachte. De auto staat nu echter op een plaats waar geen licht en/of stroom is, ik moet dus ff geduld hebben tot het weekend om bij daglicht eea te testen. Dus daarom nu dit vooronderzoekje

Groet

Roel (0475)
'83 One-Ten V8 LHD

Re: V8 start en slaat snel daarna weer af

Geplaatst: vr 17 feb 2012, 00:23
door Franc
Roel,

Wild ideetje: Misschien zuigt je tank wel vacuum?
Makkelijk te testen (ook in het donker) door de auto te starten met de tankdop los.

Groeten,
Franc.

Defender 90 '85 RHD, groen met nu een gegalvaniseerd chassis
Range Rover Classic 3.5 V8 '85 LHD, groen

Re: V8 start en slaat snel daarna weer af

Geplaatst: vr 17 feb 2012, 07:53
door sjeroens
Of dat je benzineafsluiter (voor op lpg te lopen) na het starten weer dichtslaat.
Kun je checken door deze te meten of te luisteren.
Als ik over wil schakelen van benzine naar lpg (en dus afsluit) dan loopt de auto nog zo'n 4 a 5 min stationair door op de restbenzine
sccs
Jeroen

Re: V8 start en slaat snel daarna weer af

Geplaatst: vr 17 feb 2012, 19:09
door Aluhok
Ik heb dit ook eens gehad. Bij mij bleek in de benzineslang een knik te zitten. Deze was in een te krappe bocht aangebracht na LPG inbouw. Er kwam wel benzine door maar niet voldoende. Slang opnieuw met meer ruimte aangesloten en probleem opgelost.

Michel

Re: V8 start en slaat snel daarna weer af

Geplaatst: zo 26 feb 2012, 20:36
door Roel
Het probleen deed zich gisteren ineens weer voor (niet echt veel op benzine gereden ondertussen). Blijkt toch een probleem met de pomp te zijn, dus de brandstofpomp eens ff open gedraaid. Volgens mij zit het filter verstopt. Dit is eigenlijk niet te zien omdat het een geweven type is. Schoonmaken verbeterde de zaak waarneembaar, maar loste het probleem niet op.
Daar er ook wat zand onder in de pomp zat vandaag maar een nieuwe (OEM) pomp besteld.

Dus door al de perikelen heb ik je nog steeds niet kunnen bellen Wim

Groet

Roel (0475)
'83 One-Ten V8 LHD