Pagina 1 van 1

bekrachtigd stuurhuis

Geplaatst: wo 15 feb 2012, 22:28
door Albert Reurink
Hallo Prikkers

Ik heb een 2.5 td met een bekrachtigd stuurhuis, (Gemmer 6 bouts ).
Past hier zo een bekrachtig stuurhuis op van Adwest 3 of 4 bouts.
En wat is het verschil tussen een 3 of 4 bouts , zit dit in de overbrenging .
En wat is volgens jullie de beste ( Gemmer is nieuw veel duurder ) de 3 of vier bouts maken in prijs geen verschil.


Groeten Albert

Re: bekrachtigd stuurhuis

Geplaatst: wo 15 feb 2012, 23:51
door Franc
Albert,

Voor zover ik weet zijn 4 en 6 bouts onderling uitwisselbaar (metrische aansluitingen). De 3-bouts heeft imperial (engelse draad) aansluitingen.
Dat is natuurlijk met een adapter op te lossen.

De beste is erg algemeen, dat hangt meer van het individuele stuurhuis af. Maar 6-bouts schijnt de minste te zijn.

Groeten,
Franc.

Defender 90 '85 RHD, groen met nu een gegalvaniseerd chassis
Range Rover Classic 3.5 V8 '85 LHD, groen

Re: bekrachtigd stuurhuis

Geplaatst: do 16 feb 2012, 00:32
door Bart van Dessel
6 bouts stuurhuizen ken ik niet, zitten die op Defenders? Trouwens Franc, hoe is 't met je broer? Lang niks meer gehoord, toch niet ge-emigreerd?

Gr, Bart

Re: bekrachtigd stuurhuis

Geplaatst: do 16 feb 2012, 10:26
door Puffino
Vraag er aan toegevoegd: kan een bekrachtigd stuurhuis wel nieuw geleverd worden voor een prijs van 300 pond? Ik zie zulke achterlijke bdragen voor die dingen gevraagd worden dat ik me afvraag of dit wel fatsoenlijk kan zijn.... Iemand ervaring mee?

[www.mm-4x4.com]

Sander Lelieveld


Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V

Snorkel.Runde.NL

Re: bekrachtigd stuurhuis

Geplaatst: vr 17 feb 2012, 00:39
door Franc
Bart van Dessel Schreef:
-------------------------------------------------------
> 6 bouts stuurhuizen ken ik niet, zitten die op
> Defenders? Trouwens Franc, hoe is 't met je broer?
> Lang niks meer gehoord, toch niet ge-emigreerd?
>
> Gr, Bart

Hoi Bart,

Hij is weer terug. Ik denk dat ie bevroren is op het bikkelweekend

En die Gemmer:
QuoteWas fitted to Defenders from late '80s to early '90s. The '6 bolts' refer to the number of bolts holding top to steering box, not the number of mounting boltd which is 4. Will replace the Adwest unit but needs a different drop arm, the tapered splines are different but similar.
@Sander: Een nieuwe Adwest lijkt me (want de OEM fabriek) net zo goed (ahum) als een originele. In feite hebben we er allemaal ervaring mee. Alleen geen goede....

Groeten,
Franc.

Defender 90 '85 RHD, groen met nu een gegalvaniseerd chassis
Range Rover Classic 3.5 V8 '85 LHD, groen