Pagina 1 van 1
Welke gasinstallatie voor 3,5 l V8 in 110
Geplaatst: di 14 feb 2012, 18:37
door Berk One Ten
Hallo, ik ben aan het rond kijken voor een gasinstallatie. Weet iemand een goede plek voor de tank?
Ik heb een 110 County stationwagon, met nog alle banken erin.
Het liefste zou ik de laadruimte vrij houden.
Is er een mogelijkheid voor onderbouw? waar zou ik dit het beste kunnen informeren.
Ik woon in Almere.
Als iemand een voorbeeld heeft zou ik deze graag een keer bekijken als het kan.
Alvast bedankt.
Groeten Maurice Sosef
"Berk One Ten" 110 3,5 V8 1984
Re: Welke gasinstallatie voor 3,5 l V8 in 110
Geplaatst: di 14 feb 2012, 18:57
door Wim Janssen
Maurice,
Je kunt natuurlijk voor onderbouw gaan, dat ziet er allemaal gelikt uit. Mooie grote laadruimte en je ziet er verder niets van. Maar als je na een jaar terug kijkt en de conclusie trekt wat je het meest gemist hebt, laadruimte of liters LPG, dan wordt het antwoord liters LPG. M.a.w. kies je tank zo groot mogelijk en dus waarschijnlijk in de laadruimte. Bij jou past 120 ltr x 80% = 96ltr x (1:4,5) = 432km. Maar je rijdt hem nooit leeg dus bij 350 km ben al een pomp aan het zoeken en dat kan m.n. in het buitenland al snel spannend worden.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Re: Welke gasinstallatie voor 3,5 l V8 in 110
Geplaatst: wo 15 feb 2012, 14:59
door Bob T
Maurice,
Mijn 110(1983) 3,5l V8 rijdt op gas. De tank van 100L is bij mij op de bank linksachter gebouwd. Zo heb ik nog de hele lengte van de laadvloer beschikbaar.
Ik mis nu 2 zitplaatsen achterin, maar heb wel voldoende gas.
Gr Bob
Re: Welke gasinstallatie voor 3,5 l V8 in 110
Geplaatst: wo 15 feb 2012, 16:52
door neO
Heb zelf jaren gezocht naar mogelijkheden van onderbouw. Uiteindelijk ligt er nu een lelijke 120 liter bom achterin op de plek waar vorig jaar nog twee prachtige opklapstoeltjes stonden..
Onderbouw is al een compromis (kleinere bodemvrijheid en hooguit twee 40 liter tankjes en dan moeten de side steps eraf), maar in mijn geval was aan de rechter kant niet eens de mogelijkheid om zo'n klein tankje kwijt te kunnen. De bodemplaat oid is daar iets verdiept (bij mij, 110 1984, kan bij andere jaargangen weer anders zijn).
Ben nu vooral erg tevreden over het grotere bereik op één tank, terwijl je minder aan de pomp kwijt bent.
Tis vooral een persoonlijke afweging dus.
Succes.
Raymond
Re: Welke gasinstallatie voor 3,5 l V8 in 110
Geplaatst: wo 15 feb 2012, 18:32
door Boelo
Ik had een 100 liter tank op de plaats van het re-achter bankje in mijn OneTen V8 uit 1984, maar omdat ik dat ding daar zo spuuglelijk vond heb ik op de plaats van de originele brandstoftank een TwinTank uit een Volvo 940 gebouwd (= 2x 35 liter).
Benzine tank ik nu in een 50 L (militaire) brandstoftank die onder de bijrijder stoel is geplaatst, gewoon origineel LR.
Geen lelijke tank meer in het zicht, volledige bodemvrijheid, niet zichtbare lpg tanks onder de auto en wel iets vaker tanken, dat wel. Maar ja wie mooi wil zijn moet pijn lijden zei mijn moeder altijd al!
Groeten Boelo
PS: Welcome anytime in Friesland
Re: Welke gasinstallatie voor 3,5 l V8 in 110
Geplaatst: wo 15 feb 2012, 20:15
door neef Henk
Ik had een 90 liter tank in de achterbak van de RR liggen, had al een setje onderbouw twintank gekocht om ruimte te winnen maar ben uiteindelijk over gegaan op een 300tdi diesel. Heb nu een lege achterbak, dus lekker veel ruimte, nog steeds de originele bodemvrijheid en rij minstens twee keer zover op een tank. Uiteindelijk rij je met diesel net zo duur/goedkoop als op gas.
Groeten neef Henk
Re: Welke gasinstallatie voor 3,5 l V8 in 110
Geplaatst: wo 15 feb 2012, 20:22
door Boelo
neef Henk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik had een 90 liter tank in de achterbak van de RR
> liggen, had al een setje onderbouw twintank
> gekocht om ruimte te winnen maar ben uiteindelijk
> over gegaan op een 300tdi diesel. Heb nu een
> lege achterbak, dus lekker veel ruimte, nog steeds
> de originele bodemvrijheid en rij minstens twee
> keer zover op een tank. Uiteindelijk rij je met
> diesel net zo duur/goedkoop als op gas.
>
> Groeten neef Henk
Ja, zo ken ik er ook nog wel eentje... Jij mist 1 heel belangrijk ding... het machtige geluid van een V8 (met rvs headers en sportuitlaat), smile is niet van m'n smoel te rammen;-))
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/02/2012 19:23 door Boelo.
Re: Welke gasinstallatie voor 3,5 l V8 in 110
Geplaatst: wo 15 feb 2012, 20:28
door neef Henk
Ja dat durfde ik er niet bij te zetten want we rijden nu met een tractor rond, dat is ook het enige wat ik mis het V8 geluid. Maar pas geleden met een aanhanger wezen houthakken in de Ardennen. Om bij het bos te komen moest er flink worden ge offroad met een paar hele steile hellingen en dat gaat veel beter met de diesel als met de V8.
Groeten neef Henk
Re: Welke gasinstallatie voor 3,5 l V8 in 110
Geplaatst: wo 15 feb 2012, 21:05
door Boelo
neef Henk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Om bij het bos te komen moest er flink worden ge
> offroad met een paar hele steile hellingen en dat
> gaat veel beter met de diesel als met de V8.
Vertel eens, ik ben niet zo'n ervaren of roader, waarom lukt dat met een diesel beter dan met een benzine motor? In het koppel zou het verschil niet kunnen zitten, dat scheelt maar 5Nm, 265Nm om 260 Nm.
Ben benieuwd waar het dan wel in zit?
Boelo
Re: Welke gasinstallatie voor 3,5 l V8 in 110
Geplaatst: wo 15 feb 2012, 21:44
door ron 101
als je dat alleen met een diesel kan ligt dat aan de chauffeur henk niet aan de V8.
er rijden genoeg v8 laro's (op LPG)rond die alles doen zonder problemen.
Re: Welke gasinstallatie voor 3,5 l V8 in 110
Geplaatst: wo 15 feb 2012, 21:55
door Geert LW79
Benzine motoren en met name de oudere types hebben hun maximum koppel meestal bij een veel hoger tourental dan dieselmotoren.
Diesel werk dus lekkerder als je veel kracht bij lage snelheid nodig hebt.
Geert
Light Weight 2.25 diesel 1979 "Groene Draak"
Defender 110 TD5 1999 "Grote Groene Griezel"
(gehad: RRC V8 3.5 10.5P6 blok SU carb 1976 op LPG)
P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg --> mod_embed_images_loadimage('cf3aa462b8244c244a716ed7f8a43320', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-cdFgXAupv7w/ULI0Cc1Y_iI/AAAAAAAAACU/dLjXu5ZKbjU/s320/P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', '', 15163169, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Welke gasinstallatie voor 3,5 l V8 in 110
Geplaatst: wo 15 feb 2012, 22:10
door Boelo
Geert LW79 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Benzine motoren en met name de oudere types hebben
> hun maximum koppel meestal bij een veel hoger
> tourental dan dieselmotoren.
> Diesel werk dus lekkerder als je veel kracht bij
> lage snelheid nodig hebt.
>
> Geert
Maar dat is wat anders dan Neef Henk zegt.
Ik lees; de beide motoren leveren in het terrein dezelfde prestaties, maar de benzinemotor levert de prestatie met een hoger toerental, dus met meer V8 muziek, voor mij de morele winnaar, sorry Henk;-))
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/02/2012 21:12 door Boelo.
Re: Welke gasinstallatie voor 3,5 l V8 in 110
Geplaatst: wo 15 feb 2012, 22:19
door neef Henk
Met de V8 moet je meer toeren houden om met zo'n gewicht er achter hetzelfde te bereiken. Voor mijn gevoel trekt de diesel beter als de V8.
Groeten neef Henk
Re: Welke gasinstallatie voor 3,5 l V8 in 110
Geplaatst: do 16 feb 2012, 11:40
door Frans Even
Hallo Maurice ,
Onder mijn 110 hangen 2 tanks van volgens mij 40 liter.
Aangezien de tanks inderdaad behoorlijk laag hangen is de auto met 4" verhoogd.
Vriendelijke groet,
Frans Even
Re: Welke gasinstallatie voor 3,5 l V8 in 110
Geplaatst: do 16 feb 2012, 13:07
door Roel
neO Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ben nu vooral erg tevreden over het grotere bereik
> op één tank, terwijl je minder aan de pomp kwijt
> bent.
>
> Raymond
Dat minder kwijt aan de pomp is betrekkelijk. 1:4.5 op LPG = 1:9 op benzine
Het doet wel minder pijn bij iedere tankbeurt
Groet
Roel (0475)
'83 One-Ten V8 LHD
Re: Welke gasinstallatie voor 3,5 l V8 in 110
Geplaatst: do 16 feb 2012, 13:10
door Boelo
Roel Schreef:
-------------------------------------------------------
> neO Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ben nu vooral erg tevreden over het grotere
> bereik
> > op één tank, terwijl je minder aan de pomp
> kwijt
> > bent.
> >
> > Raymond
>
>
> Dat minder kwijt aan de pomp is betrekkelijk.
> 1:4.5 op LPG = 1:9 op benzine
> Het doet wel minder pijn bij iedere tankbeurt
Nee hoor Roel,
Bij mij 1:4,8 LPG en 1:6,2 benzine
Dus dat heeft echt wel zin.
Boelo
Re: Welke gasinstallatie voor 3,5 l V8 in 110
Geplaatst: do 16 feb 2012, 13:56
door bowy
neef Henk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ja dat durfde ik er niet bij te zetten want we
> rijden nu met een tractor rond, dat is ook het
> enige wat ik mis het V8 geluid. Maar pas geleden
> met een aanhanger wezen houthakken in de Ardennen.
> Om bij het bos te komen moest er flink worden ge
> offroad met een paar hele steile hellingen en dat
> gaat veel beter met de diesel als met de V8.
>
> Groeten neef Henk
Ik zeg , dan heb hebben ze de verkeerde V8 gebruikt........ There 's no substitute for cubic inches
Re: Welke gasinstallatie voor 3,5 l V8 in 110
Geplaatst: do 16 feb 2012, 16:21
door Berk One Ten
Wel een hoop verschillende meningen inmiddels, heeft iemand ook wat cijfers met betrekking tot aanschaf cq installatie van een set? dan kan ik inderdaad een afweging maken of het wel of niet (zoveel) gaat lonen om het eea te verbouwen.
Ik hoor het graag
Groeten Maurice Sosef
"Berk One Ten" 110 3,5 V8 1984
Re: Welke gasinstallatie voor 3,5 l V8 in 110
Geplaatst: do 16 feb 2012, 17:39
door Geert Oude Luttighuis
Ik zit min of meer met dezelfde afwegingen, en ga voor een rechtopstaande ringtank aan de zijkant van m'n bagageruimte. Is wel een RRC, maar volgens mij een nog-niet-genoemde optie.
Mijn overwegingen:
* vervanging van de benzinetank levert een te kleine tankgrootte voor LPG op, en dat is niet de juiste motivatie om juist ook de benzinetank nog eens te gaan verkleinen.
* cilindertank achterin wordt óf te klein, óf maakt de bagageruimte onbruikbaar.
* cilindertanks aan beide zijden onder de dorpels maakt de bodemvrijheid kleiner, en levert ook onvoldoende tankinhoud op.
Voordat ieder individu op de opgevoerde argumenten gaat reageren: dit is mijn afweging, niet de LPG-tank-bijbel...
Re: Welke gasinstallatie voor 3,5 l V8 in 110
Geplaatst: do 16 feb 2012, 18:08
door neO
..alles is relatief
Voor een volle LPGtank ben ik minder kwijt dan voor een volle benzinetank en ik kom er verder mee. Dussss..
Re: Welke gasinstallatie voor 3,5 l V8 in 110
Geplaatst: do 16 feb 2012, 18:08
door Wim Janssen
Maurice,
Voor ca. 1000,- Euro moet je er een compleet nieuwe installatie in hebben hangen.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Re: Welke gasinstallatie voor 3,5 l V8 in 110
Geplaatst: do 16 feb 2012, 18:40
door G-men (Gargamel)
Ik denk dat je 1:6 bedoeld..... 1.9 lijkt me onmogelijk met een 110 V8
Met de 4.6 rij ik 1:4,2 op LPG en 1:5,5 op benzine.
Oude 3.5 liter was het 1:4 op LPG en 1:5 op benzine. maar die was wel een beetje op. beide met Impco LPG systeem en weber 500.
100 ltr tank op plaats rechterachterbankje. Destijds gedaan omdat onderbouw te weinig capaciteit heeft, en eigenlijk hetzelfde geld voor de ringtank op de plek van de benzinetank.
Eerlijk gezegd nog nooit een echt probleem gehad qua ruimte. Volledige lengte blijft gewoon beschikbaar. Echt mooi is het niet, daar heeft Boelo gelijk in. Maar ik kan er wel mee leven.
Roel Schreef:
-------------------------------------------------------
> neO Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ben nu vooral erg tevreden over het grotere
> bereik
> > op één tank, terwijl je minder aan de pomp
> kwijt
> > bent.
> >
> > Raymond
>
>
> Dat minder kwijt aan de pomp is betrekkelijk.
> 1:4.5 op LPG = 1:9 op benzine
> Het doet wel minder pijn bij iedere tankbeurt
Re: Welke gasinstallatie voor 3,5 l V8 in 110
Geplaatst: do 16 feb 2012, 23:28
door Tom_RRC
Ik heb alle uitvoeringen wel onder diverse rrc. Ieder uitvoering heeft precies de voordelen die er beschreven worden. Recht opstaande ringtanks voor rrc zijn al een tijdje niet met verkrijgbaar

.
Re: Welke gasinstallatie voor 3,5 l V8 in 110
Geplaatst: do 16 feb 2012, 23:36
door Geert Oude Luttighuis
Mmmm, vandaag nog een offerte gehad van van Meenen, inclusief de opmerking dat de tank op voorraad ligt...
Daarnaast meerdere websites die me de indruk geven dat er wel nog tanks leverbaar zijn... Niet alle maten indd, en met name de Stako-tanks lijken niet meer leverbaar te zijn. Maar goed zoeken levert nog wel opties op.
Re: Welke gasinstallatie voor 3,5 l V8 in 110
Geplaatst: vr 17 feb 2012, 00:28
door bertil
hoi Geert,
ik heb een ringtank achter in de range, bevalt erg goed. kan ongeveer 65 liter tanken en nog plaats zat voor alle gereedschap en vloeistoffen!
gr
bertil
Re: Welke gasinstallatie voor 3,5 l V8 in 110
Geplaatst: vr 17 feb 2012, 00:54
door Franc
Maurice,
RPI heeft een mooie 80 liter tank die in plaats van je benzinetank past (tussen de chassisbalken achter) Die heb ik ook op de RRC.
Dit in combinatie met een klein benzinetankje van 30 liter.
Niet goedkoop, maar wel mooi.
Disco_80_fitted.jpg --> mod_embed_images_loadimage('40af662576311044c6508f3fa0d7e131', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.v8engines.com%2Febaypictures%2Flpg%2FDisco_80_fitted.jpg', 'http://www.v8engines.com/ebaypictures/lpg/Disco_80_fitted.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.v8engines.com%2Febaypictures%2Flpg%2FDisco_80_fitted.jpg', '', 15167716, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Plaatje is van een Disco trouwens, maar het idee is hetzelfde.
Ik neem aan dat je er nog geen LPG op hebt zitten?
Groeten,
Franc.
Defender 90 '85 RHD, groen met nu een gegalvaniseerd chassis
Range Rover Classic 3.5 V8 '85 LHD, groen
Re: Welke gasinstallatie voor 3,5 l V8 in 110
Geplaatst: vr 17 feb 2012, 01:43
door Geert Oude Luttighuis
En waar heb je dat kleinere benzinetankje vandaan?
Re: Welke gasinstallatie voor 3,5 l V8 in 110
Geplaatst: vr 17 feb 2012, 10:58
door Geert Oude Luttighuis
Overigens, als je voor onderbouw-ringtank zou willen gaan is het misschien wel handig als een ervaringsdeskundige kan aangeven wat de maximale diameter van de tank dan is om nog conform de regels tussen de chassisbalken te passen?
En wellicht weet ook iemand de maten voor het benzinetankje in de rechterwing dan... Het lijkt erop dat -ondanks alle ervaringen- hierover het wiel telkens opnieuw uitgevonden moet worden?
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/02/2012 10:15 door Geert Oude Luttighuis.
Re: Welke gasinstallatie voor 3,5 l V8 in 110
Geplaatst: vr 17 feb 2012, 15:03
door Geert Oude Luttighuis
Nog een aanvullende vraag, aangezien ik me ook nog deels in de oriëntatie-/aankoopfase bevindt: de oplossing met de 2 LPG-tanks onder de dorpels: hoe wordt dit geschakeld? Staan de 2 tanks met elkaar in verbinding? Of moet je met een switch overschakelen van de ene naar de andere tank?
Dit omdat ik vandaag de mogelijkheid krijg aangeboden om náást een verticale tank van 84 liter óók nog een ringtank op de plek van mijn benzinetank te plaatsen (€ 90). Ik heb zelf al een OMVL R90E verdamper, dus ben de onderdelen bij elkaar aan het sprokkelen. Als ik voor een tweetank-oplossing zou gaan vraag ik me af hoe ik dit moet aansluiten/aansturen...
Tips zijn welkom!
Groet, Geert
Re: Welke gasinstallatie voor 3,5 l V8 in 110
Geplaatst: vr 17 feb 2012, 19:45
door bas88pickup
Maurice heb je al overwogen om het zelf in te bouwen? Daarna hoef je alleen te keuren, scheelt je een hoop geld! Pakketten verkopen ze oa hier: [www.lpgonderdelenshop.nl]
Edit; de verdamper zou ik zeker van OMVL (R90E) nemen, ik heb em in de luxe wagen, en in de afgelopen 2 jaar (80dkm) 0 (zegge; nul) problemen gehad met de verdamper of de installatie. Het enige probleem dat ik heb gehad is een kapotte bougie, slecht exemplaar geweest....
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/02/2012 18:49 door bas88pickup.
Re: Welke gasinstallatie voor 3,5 l V8 in 110
Geplaatst: vr 17 feb 2012, 20:44
door Franc
Geert Oude Luttighuis Schreef:
-------------------------------------------------------
> En waar heb je dat kleinere benzinetankje vandaan?
Geert,
Marktplaats.
Maar RPI levert ze ook, evt in combinatie met de gastank.
Groeten,
Farnc.
Re: Welke gasinstallatie voor 3,5 l V8 in 110
Geplaatst: vr 17 feb 2012, 21:47
door Berk One Ten
Of ik hem zelf ga inbouwen is helemaal afhankelijk van de prijs. Als de losse set praktisch net zoveel kost als inclusief inbouw etc gaat mijn voorkeur wel uit naar laten doen. Zit er ook nog iets van garantie op toch?
Groeten Maurice Sosef
"Berk One Ten" 110 3,5 V8 1984
Vraag aan Gerrit
Geplaatst: vr 16 mar 2012, 12:13
door a.j.elert@tudelft.nl
Gerrit, ik heb ook je oude adviezen over LPG gelezen en dat jij met de Edelbrock Weber+ Impco hebt gereden.
Mag ik je er iets over vragen, weet jij toevallig nog iets over "The Bonnet Clearence Issues", of eigenlijk of jij voor een Range Rover Classic een speciale Impco arm nodig had, of kon je meteen op de Carb iets monteren?
Groet Arno
Antwoord van Gerrit
Geplaatst: vr 16 mar 2012, 18:41
door G-men (Gargamel)
Hoi arno,
Bij mijn one-ten paste het in elk geval net niet direct op de weber; dus ik vermoed dat het dan bij een RRC zeker niet gaat passen als je een edelbrock manifold en weber 500 hebt gemonteerd.
Ik heb idd zo'n speciaal kanaal, zodat je het filter achter de carb kunt monteren. Mixer zit nu in luchtfilter, en zit net voor het schutbord, boven de achterste cilinders.
het hele spul is trouwen van mijn oude 3.5 mee verhuist naar de 4.6 die er nu in ligt. Werkt perfect.....
Wel heb ik hem na de ombouw eens goed laten afstellen bij een lokale V8 expert. Doet voornameljk amerikaanse blokken, maar het is tenslotte een oud buick blok...
Om hem op benzine goed te krijgen, hebben we zelfs voor de 4.6 nog wat kleinere sproeiers gemonteerd. De standaard sproeiers in de weber 500 zijn echt veel te groot voor een 3.5. de opmerking dat ie uit de doos goed is klopt echt niet. Lopen dioet ie wel, maar veel te rijk.
Loopt nu perfect, Zowel op gas al benzine gaat ie als een jekko. (op benzine toch wat meer als op gas) maar 85 cent of 1.80 per liter maakt veel goed
Gerrit
a.j.elert@tudelft.nl Schreef:
-------------------------------------------------------
> Gerrit, ik heb ook je oude adviezen over LPG
> gelezen en dat jij met de Edelbrock Weber+ Impco
> hebt gereden.
>
> Mag ik je er iets over vragen, weet jij toevallig
> nog iets over "The Bonnet Clearence Issues", of
> eigenlijk of jij voor een Range Rover Classic een
> speciale Impco arm nodig had, of kon je meteen op
> de Carb iets monteren?
>
> Groet Arno
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/03/2012 17:51 door G-men (Gargamel).
Gerrit, dank je voor je antwoord, was al bang dat het niet zou passen maar ben wel gerust met je antwoord. Met mijn andere RRC met een 3.9 heb ik nagenoeg ook een 10 tal jaren probleemloos op een impco gasinstallatie rond gereden. Heb nu voor een paar jaar een andere auto en zocht dus ook naar een "Mee-verhuis" set van 3.5 naar groter. Sta nu op het punt om te kiezen welke installatie te kiezen, RPI oplossing of weer naar impco.
In de RangeRoverTrust stond de laatste paar keer een intressant stuk over de 50 jarige oude Buick Motor van hoe deze bij Rover terecht is gekomen tot aan de dagen dat er met TVR's mee geraced werdt en het moment dat BMW deze vervangt door een echte motor, tjaahhh