Pagina 1 van 1
Hoe invoeren uit UK en weten dat het geen problemen geeft
Geplaatst: di 14 feb 2012, 10:31
door Roel
Welke documenten en gegevens moeten zeker kloppen en/of aanwezig zijn om hier bij de RDW geen gez%&k te krijgen bij het invoeren en op NL kenteken zetten. Ik zie dat de invoer namelijk vaak erg problematisch is.
En hoe zit het met eerdere montage van een soortgelijke motor als oorspronkelijk, dus afwijkend motornummer maar juiste motortype?
Voor alle duidelijkheid, het betreft dan een (bijna) oldtimer
groet
Roel
Re: Hoe invoeren uit UK en weten dat het geen problemen geeft
Geplaatst: di 14 feb 2012, 11:15
door Nijhuis
Roel, gebruik even de zoekfunctie, dit is al een aantal keer vaker besproken.
In het kort:
- chassisnummer op chassis moet leesbaar zijn en overeenkomen met het V5 (en het vin-tag plaatje)
- motor moet overeenkomen met dat op het V5
- body moet overeenkomen met dat op het V5 (als aanwezig op V5), anders moet het in elk geval het idee geven dat het origineel is, denk aan gordels, ramen en dergelijke
- verlichting moet (in sommige RDW stations) omgezet worden naar de NLse norm (ivm links -> rechts rijden)
Re: Hoe invoeren uit UK en weten dat het geen problemen geeft
Geplaatst: di 14 feb 2012, 12:30
door Marc-my-Words
En niet naar Waddinxveen gaan !
Re: Hoe invoeren uit UK en weten dat het geen problemen geeft
Geplaatst: di 14 feb 2012, 12:42
door Sander van Beek
Ik heb bij de RDW in Arnhem een 110 met niet kloppend motornummer zonder problemen ingevoerd gekregen. Motor was wel van het zelfde type als op de V5. Chassisnummmer was wel prima in orde / kloppend.
Re: Hoe invoeren uit UK en weten dat het geen problemen geeft
Geplaatst: di 14 feb 2012, 16:56
door Dixo
Waddinxveen is niks mis mee hoor. Als je tenminste zorgt dat je auto gewoon klopt op de door anderen reeds omschreven punten.
Re: Hoe invoeren uit UK en weten dat het geen problemen geeft
Geplaatst: di 14 feb 2012, 17:24
door Nijhuis
Over het algemeen kan je er rekening mee houden dat als je de zaken niet voor elkaar hebt, je geen kenteken krijgt. Uitzonderingen zijn er altijd.
Mocht er iets niet kloppen (bijvoorbeeld motornummer), dan heb je nog kans dat de auto onder de 1/3e regel toegelaten wordt.
De essentie van het invoerverhaal is volgens mij:
Vertrouwen ze het niet/kunnen ze de identiteit van de auto niet vaststellen: geen kenteken.
Re: Hoe invoeren uit UK en weten dat het geen problemen geeft
Geplaatst: di 14 feb 2012, 17:35
door Marc-my-Words
Kan best wezen dat je in Waddinxveen ook goed terecht kan, maar de adviezen zoals kloppen de veiligheidsgordels en kloppen de leeftijden van ruiten zijn gewoon absurd. Veiligheidsgordels moeten vervangen worden bij zichtbare schade !! En ruiten worden ook zo nu en dan vervangen. Ik zou me zelfs kunnen voorstellen dat een liefhebber een setje getint glas monteert. Dat zijn dus helemaal geen redenen voor een nader onderzoek, behalve als je zoals kennelijk in Waddinxveen, om werk verlegen zit. Als ik de ervaringen zo zie dan zou ik zeggen, Waddinxveen: beter niet. !!
Motornummer goed op papier is natuurlijk wel een plus, en chassisnummer moet kloppen (en niet net nieuw ingeklopt, behalve als daar dan weer een ambtelijke verklaring bij is).
Marc
Re: Hoe invoeren uit UK en weten dat het geen problemen geeft
Geplaatst: di 14 feb 2012, 19:04
door Dixo
Het gaat om het totaalplaatje. Bij twijfel kijkt men verder. En dat is niet alleen in Waddinxveen...
Getint glas is overigens al standaard op een 110 County-model vanaf 1983, alleen de niet-County hadden geen getint glas.
Re: Hoe invoeren uit UK en weten dat het geen problemen geeft
Geplaatst: di 14 feb 2012, 19:23
door Marc-my-Words
Dixo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het gaat om het totaalplaatje. Bij twijfel kijkt
> men verder. En dat is niet alleen in
> Waddinxveen...
>
> Getint glas is overigens al standaard op een 110
> County-model vanaf 1983, alleen de niet-County
> hadden geen getint glas.
Nix is standaard bij een LandRover.
Ik had tot 2 jaar geleden een 110HT uit 1999 met getint glas. Af fabriek was deze auto uitgerust met 1 (één) getinte ruit, nl die midden achter.
De verkopende dealer heeft er na enig ge-heen en weer 5 getinte ruiten bij gedaan. En 3 jaar geleden ging er een steen bijna dóór de voorruit (of was het de snelwegschutter?) in ieder geval vlogen binnen de splinters rond. Sindsdien een verwarmde voorruit (die in 1999 al helemaal niet in de folder stond).
Ofwel een 110HT die echt niet met getint-glas geleverd werd (vlgs de folder) met één getinte af-fabriek-ruit en de rest later gemonteerd ! En toch helemaal "origineel". 't Is maar goed dat ik een hulsje om de veiligeidsgordel had anders waren die al lang APK-afkeur geweest en ook vervangen. Inmiddels ook een ruilblok in, maar dat was na mijn tijd, en na nog eens 10 jaar komen er ook nog een paar "nieuwe" deuren bij en een PAT-man gelooft de auto niet meer (terwijl het gewoon een eerlijke auto is die aan alle echte regels voldoet).
Ik zou d'r maar niet mee langs Waddinxveen rijden.
Marc
Re: Hoe invoeren uit UK en weten dat het geen problemen geeft
Geplaatst: di 14 feb 2012, 19:55
door willem
van de week 109 laten keuren keuring rdw stelt niet veel voor en de apk was ook een makkie als je maar zorgt dat alles in orde is
alleen de patkeuring werdt moeilijk gedaan
de mijne is bouwjaar 1980 militair en is in 88 op burger kenteken gezet ze zeurde dat er wat nieuwere onderdelen op zaten de stuurstang was van 88 en veiligheids riemen 86 iedergeval 1 kant meer controleerde ze er niet hij stond me een partij bang te maken maar naar afloop werdt hij op kenteken 30-06-1980 gezet
trouwens chassie nummmer werdt overgeschreven op hun formulier maar is verder totaal niet gekontroleerd
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/02/2012 18:56 door willem.
Re: Hoe invoeren uit UK en weten dat het geen problemen geeft
Geplaatst: di 14 feb 2012, 22:59
door Dixo
Ach, 't is maar net hoeveel angst je je laat aan jagen. Persoonlijk geen enkel probleem met de RDW te Waddinxveen, zie dan ook geen reden om op een locatie verderop te gaan keuren.
Re: Hoe invoeren uit UK en weten dat het geen problemen geeft
Geplaatst: wo 15 feb 2012, 21:11
door Marc110
Een ding dat ik hoorde bij de pat controle van mijn 110 is dat de V5 niet zo veel waard is.
Iedereen die in Engeland woont kan een kenteken aanvragen. Pas bij de Mot (APK) word gekeken of het klopt.
Let ook op dat het plaatje onder de kap met twee originele klink nagels vast zit. Verder is hier alles al opgenoemd.
Ik ben dan de uitzondering die zeertevreden uit Waddinxveen terug kwam na pat controle.
Groeten
Marc
Re: Hoe invoeren uit UK en weten dat het geen problemen geeft
Geplaatst: wo 15 feb 2012, 21:58
door willem
ik ben ook tevreden over waddixveen het personel wat daar werkt doen goed hun werk en behandelen je vriendelijk
vandaag mijn nederlandse kentekening binnen gekregen
het enigste van daar is dat je die gasten van de patkeuring niet al te serieus moet nemen
willem109+
Land rover 109( benzine)
Re: Hoe invoeren uit UK en weten dat het geen problemen geeft
Geplaatst: wo 15 feb 2012, 22:16
door richard78
Ik had ook niet veel problemen bij waddinxveen. Het grotste probleem van de controleur was dat ik zoveel papieren mee had genomen die hij moest doornemen
Richard78
Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!
handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a5284d2f4d622b0cefc94ff1806078ff', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 15163311, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Hoe invoeren uit UK en weten dat het geen problemen geeft
Geplaatst: wo 15 feb 2012, 22:55
door Hugo
Bij mij was het motornummer weggeslepen, dat was geen goed teken maar komt volgens de keurmeester vaker voor na motorrevisie.
Omdat ik een uitgebreide onderhoudshistorie bij de auto had vond hij het toch vertrouwd genoeg om een kenteken te geven.
Soms moet je geluk hebben.
Re: Hoe invoeren uit UK en weten dat het geen problemen geeft
Geplaatst: wo 15 feb 2012, 23:02
door sjorsboomschors/aka/PP
bij mij konden ze het motornummer niet vinden ( staat er toch echt wel op) maar na m'n chassis#debakel heb ik ze maar niet verder ingelicht... en dat ze een 200tdi had zagen ze niet eens... gewoon een 4 cil. diesel met 64 kw
voor mij GEEN A'dam of Waddinxveen meer!!! rij eerder naar Venlo oid
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/02/2012 22:02 door sjorsboomschors/aka/PP.
Re: Hoe invoeren uit UK en weten dat het geen problemen geeft
Geplaatst: wo 15 feb 2012, 23:24
door willem
bij mij konden ze het motornummer ook niet vinden ik wist waar hij stond lekker niet verraden (beetje dom ze zouden onder tussen toch wel moeten weten)
het enigste dat ze goed deden was mij gek maken dat het jaartal niet goed was en dat ze er niet mee accooed gingen
de rede was dat er wat onderdelen waren vervangen waar onder stuurstang
wat normaal is na 32 jaar
en na afloop was het gewoon 1980
helaas is venlo te ver
willem109+
Land rover 109( benzine)
Re: Hoe invoeren uit UK en weten dat het geen problemen geeft
Geplaatst: do 16 feb 2012, 00:06
door Alan T
persoonlijk zou ik waddinxveen ontwijken
maar dat is ieder voor zich
let er in iedergeval wel op dat het chassis nr tussen de sluittekens staat
Succes
Re: Hoe invoeren uit UK en weten dat het geen problemen geeft
Geplaatst: za 18 feb 2012, 13:48
door Olivier
Zelf kom ik bijna wekelijks bij de RDW Amsterdam, en als je auto gewoon klopt is er niks aan de hand. al die indianen verhalen zijn volgens mij meestal afkomstig van geknutselde auto's...
Ook Waddinxveen ben ik bij een PAT geweest, met een verlengde classic Mini uit 1979, waar geen chassisnummer in stond, geen motornummer, geen originele VIN plaat, en ik had er eigenlijk alleen een canadees verzekeringspapiertje bij. dan duurt het wat langer, maar ook daar heb ik een NL kenteken op gekregen.
Zorg gewoon dat je auto klopt, en je je huiswerk hebt gedaan voor je ernaartoe gaat.
Re: Hoe invoeren uit UK en weten dat het geen problemen geeft
Geplaatst: za 18 feb 2012, 21:35
door richard78
he, is die mini niet aan 538 verkocht? Dan heb ik je gezien bij budget parts. Zag er strak uit.
Richard78
Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!
handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d76dd005cf4a45c833c502f9727dd79d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 15174714, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Hoe invoeren uit UK en weten dat het geen problemen geeft
Geplaatst: di 21 feb 2012, 13:09
door Olivier
ja, dat was idd die Mini