Pagina 1 van 1
Dubbel clutchen
Geplaatst: di 14 feb 2012, 01:54
door Davy
Ondanks dat er al heel veel geschreven is op de prik,
Kan iemand mij in simpel nederlands uitleggen hoe te schakelen met dubbel clutchen?
Davy
SIII 109 2,25D 1981 ex mil.
SIIA 88 2,25B 1968
Foto-EH84LNQ8.jpg --> mod_embed_images_loadimage('57145c39bf43d989032cd8f56b9f203c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-EH84LNQ8.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-EH84LNQ8.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-EH84LNQ8.jpg', '', 15155423, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Dubbel clutchen
Geplaatst: di 14 feb 2012, 02:04
door westfries.
Aha Davy in een 2a 88
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/02/2012 01:07 door westfries..
Re: Dubbel clutchen
Geplaatst: di 14 feb 2012, 02:05
door westfries.
Aha Davy in een 2a
Van 1 naar 2 2x koppeling in trappen en bij de 2e trap erin leggen
Terug van 3 naar 2 ook maar dan net voor je hem in zn 2 legt een klein toefje gas erbij
Kan en moet eigenlijk ook bij terug schakelen naar zn 1e maar doe dat maar bij stilstand
Wil de bak dan niet in zn 1 zet hem in zn 3 en dan snel door naar zn 1 zonder koppeling te laten opkomen
vlag.jpg --> mod_embed_images_loadimage('cf6557e9932c0c71591d408d4d694d66', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.udcn.nl%2FFOTO%2Fvlag.jpg', 'http://www.udcn.nl/FOTO/vlag.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.udcn.nl%2FFOTO%2Fvlag.jpg', '', 15155428, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Dubbel clutchen
Geplaatst: di 14 feb 2012, 13:04
door roderiquez
moet er ook, wederom in normaal nederlands, uitgelegd worden wat het hele nut hier van is?
ik vermoed van wel, omdat je niet helemaal weet hoe het exact moet.
Re: Dubbel clutchen
Geplaatst: di 14 feb 2012, 14:39
door Davy
Ik zou zeggen, ga je gang.
Re: Dubbel clutchen
Geplaatst: di 14 feb 2012, 18:56
door westfries.
Het nut is het niet verkloten van je versnellingsbak ben ik achter gekomen
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/02/2012 17:58 door westfries..
Re: Dubbel clutchen
Geplaatst: di 14 feb 2012, 19:56
door Eric&Betty Boop
Zoals Evert zegt.
Bij opschakelen: koppeling in--bak naar neutraal--koppeling op--koppeling in--naar de volgende versnelling.
Bij terugschakelen:koppeling in--bak naar neutraal--koppeling op--dot tussengas--koppeling in--naar lagere versnelling.
Hoe groot de "dot tussengas"moet zijn hangt af van het toerental dat je nog draait in de hogere versnelling.
Hoe hoger het toerental des te meer tussengas zal je moeten geven omdat het toerental in de lagere versnelling dan ook hoger komt.
Met die dot tussengas breng je de verschillende assen/tandwielen in de bak op het goede toerental. Daarom moet je dat ook doen met de koppeling op anders wordt de bak niet aangedreven.
Maar het belangrijkste is. RUSTIG SCHAKELEN.
Het is geen sportieve bak,dus rukken aan de pook heeft totaal geen nut en geeft alleen maar schade.
Bij op en terug schakelen de pook met twee vingers rustig tegen de volgende versnelling aan leggen.
Ook als je dan een beetje verkeerd zit met het toerental plopt hij er toch zonder gekraak in.
Trek je de pook te hard in de volgende versnelling dan moeten de toeren van de verschillende tandwielen 100% kloppen om het zonder gekraak te doen en iedere kraak is een aanslag op een paar tanden van je 40 jaar oude V-bak.
Ook belangrijk. Laat je niet opjagen door die lui in hun moderne auto's die achter je zitten te douwen als je bv op een rotonde aankomt. Ze remmen maar wat meer af.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('2fe350a15a97dd01de24188cdcafc0ed', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 15158292, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('123fc6eeb03a2e839a414bf9c2c0d60c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 15158292, 600, 600, 'Loading image ...', false);
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/02/2012 19:47 door Eric&Betty Boop.
Re: Dubbel clutchen
Geplaatst: di 14 feb 2012, 20:09
door sjorsboomschors/aka/PP
heeft met niet gesynchroniseerde V/bakken te maken...
QuoteGesynchroniseerde en ongesynchroniseerde versnellingsbakken. In het kort komt het erop neer dat ongesynchroniseerde versnellingsbakken sterker zijn, maar dat schakelen veel moeilijker is. Dit komt door de rechte vertanding van de versnellingstandwielen..Een gesynchroniseerde versnellingsbak heeft schuine vertanding en synchromesh. Door de schuine vertanding grijpen de tandwielen makkelijker in elkaar. De synchromesh zorgt ervoor dat ze een zekere mate van slip kunnen leveren, om zo de verschillen tussen toerental en wielsnelheid op te vangen. Ongesynchroniseerde versnellingsbakken kunnen dat niet, waardoor je heel precies je toerental moet aanpassen aan de versnelling voordat je de koppeling op laat komen. Maar ze zijn wel sterker doordat ze geen diagonale krachten te verduren krijgen omdat de vertanding recht is. Daardoor zijn ze vaak 100% sterker in vergelijking met dezelfde versnellingsbak maar dan gesynchroniseerd. ¨bron
Re: Dubbel clutchen
Geplaatst: di 14 feb 2012, 20:13
door Frans Bonnes
fb
Re: Dubbel clutchen
Geplaatst: di 14 feb 2012, 20:55
door Oscar
En de koppelingsplaten slijten nauwelijks.
Heb ooit 'ns een Alfa met 120.000km bij de garage achtergelaten met totaal versleten veren in de drukgroep terwijl de koppelingsplaten nauwelijks slijtage vertoonden. Was moeilijk te snappen voor de monteurs.
Oscar
In dienst : SIII 88", One Ten Tithonus, FL2 TD4 hse aut.
Uit dienst: One Ten V8 ex-mod, 110 td5 sw, FL1 td4 sw
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
Re: Dubbel clutchen
Geplaatst: di 14 feb 2012, 23:49
door Carrie
In het begin even wennen, maar het is heel makkelijk:
-Van de eerste naar de tweede: koppeling in, van 1 naar vrij. Koppeling op. Koppeling in, en van vrij naar 2. Koppeling op.
- Hetzelfde geldt voor de hogere versnellingen en het terugschakelen.
Succes! Carrie.
Re: Dubbel clutchen
Geplaatst: wo 15 feb 2012, 00:09
door Davy
Bedankt voor de vele reacties!
Heb onlangs in eentje gereden. Opschakelen ging ook zonder clutchen zonder problemen en zeer soepel. Terug naar de drie ook.
Alleen terug naar 2 en naar 1 ging minder soepel, vandaar mijn vraag.
Als gezegd het opschakelen ging ook zonder dubbel clutchen zeer soepel, is dubbel clutchen dan toch aan te raden? Of is dit alleen nodig als je zonder te clutchen de tandwielen hoort ratelen?
Davy
Re: Dubbel clutchen
Geplaatst: wo 15 feb 2012, 02:59
door Andrew Colville
Als je dadelijk vergevorderd bent en de nukken van je landrover en mentaal snelheid, versnelling te selecteren versnelling en guestimate toerental kent heb je de koppeling helemaal niet meer nodig behalve bij het weg rijden en selecteren van de 1 of achteruit of als je wilt/moet stoppen.
Ik kreeg altijd een lamme poot van dat dubble clutchen in de 80"series one en dacht als mijn pa het kan ( auto al 40 jaar in bezit ) dan kan ik het ook, het gevolg 1 naar 2 naar 3 naar 4 en terug enkel op gehoor en gevoel en zonder gekraak. maar het is wel even oefenen.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/02/2012 02:03 door Andrew Colville.
Re: Dubbel clutchen
Geplaatst: wo 15 feb 2012, 12:23
door Frans Bonnes
Meestal zijn de 3 en de 4 wel gesynchroniseerd.
En hoef je daar dus niet te dubbel clutchen.
fb
Re: Dubbel clutchen
Geplaatst: wo 15 feb 2012, 17:04
door westfries.
3-4 niet dubbel klutsen
Het feit dat jij gewoon kon schakelen lag aan je toeren die waren nog lekker laag en dan kan je zonder 2xtrappen opschakelen
Blijft een gevoels ding zeker hoeveel gas bijgeven bij welke snelheid maar het leert snel als je weet wat voor werk het is om een bak te vervangen
vlag.jpg --> mod_embed_images_loadimage('687caa507ed49dbe5d8912a3e5ee9862', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.udcn.nl%2FFOTO%2Fvlag.jpg', 'http://www.udcn.nl/FOTO/vlag.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.udcn.nl%2FFOTO%2Fvlag.jpg', '', 15161734, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Dubbel clutchen
Geplaatst: do 16 feb 2012, 23:14
door Leroy
hallo prikkers,
Ik wil dit ook leren. Dus ik ben aan het proberen gegaan in mijn s3 2,25 diesel. Nu merk ik dat als ik een dot gas geef het toerental heel snel trugzakt. Moet ik dan de dot gas langer vadthouden? Of is het een kwestie van wennen?
Alvast bedankt allemaal!
109 ambulance Alice
Re: Dubbel clutchen
Geplaatst: do 16 feb 2012, 23:26
door forbert 90-200Tdi
Eric&Betty Boop Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zoals Evert zegt.
> Bij opschakelen: koppeling in--bak naar
> neutraal--koppeling op--koppeling in--naar de
> volgende versnelling.
> Bij terugschakelen:koppeling in--bak naar
> neutraal--koppeling op--dot tussengas--koppeling
> in--naar lagere versnelling.
> Hoe groot de "dot tussengas"moet zijn hangt af van
> het toerental dat je nog draait in de hogere
> versnelling.
> Hoe hoger het toerental des te meer tussengas zal
> je moeten geven omdat het toerental in de lagere
> versnelling dan ook hoger komt.
> Met die dot tussengas breng je de verschillende
> assen/tandwielen in de bak op het goede toerental.
> Daarom moet je dat ook doen met de koppeling op
> anders wordt de bak niet aangedreven.
>
> Maar het belangrijkste is. RUSTIG SCHAKELEN.
> Het is geen sportieve bak,dus rukken aan de pook
> heeft totaal geen nut en geeft alleen maar
> schade.
> Bij op en terug schakelen de pook met twee vingers
> rustig tegen de volgende versnelling aan leggen.
> Ook als je dan een beetje verkeerd zit met het
> toerental plopt hij er toch zonder gekraak in.
> Trek je de pook te hard in de volgende versnelling
> dan moeten de toeren van de verschillende
> tandwielen 100% kloppen om het zonder gekraak te
> doen en iedere kraak is een aanslag op een paar
> tanden van je 40 jaar oude V-bak.
>
> Ook belangrijk. Laat je niet opjagen door die lui
> in hun moderne auto's die achter je zitten te
> douwen als je bv op een rotonde aankomt. Ze remmen
> maar wat meer af.
Mooier dan dit kan ik het niet zeggen.
Geef maar gerust 'n dot tussengas bij het terugschakelen, iets meer dan het toerental wat je denkt dat ie moet hebben in de versnelling waarin je 'm terug wilt leggen.
Hou dan met twee vingers wat druk op de pook tegen de versnelling waarnaar je terug wilt.
Hebben de assen dan de gelijke snelheid, "glijdt" ie er zo in.
Oefening baart kunst.
Een en twintig, twee en twintig, dan moest ie erin liggen, leerde korporaal Kwint mij.
Re: Dubbel clutchen
Geplaatst: do 16 feb 2012, 23:54
door westfries.
sjorsboomschors/aka/PP Schreef:
-------------------------------------------------------
> heeft met niet gesynchroniseerde V/bakken te
> maken...
> Gesynchroniseerde en ongesynchroniseerde
> versnellingsbakken. In het kort komt het erop neer
> dat ongesynchroniseerde versnellingsbakken sterker
> zijn, maar dat schakelen veel moeilijker is. Dit
> komt door de rechte vertanding van de
> versnellingstandwielen..Een gesynchroniseerde
> versnellingsbak heeft schuine vertanding en
> synchromesh. Door de schuine vertanding grijpen de
> tandwielen makkelijker in elkaar. De synchromesh
> zorgt ervoor dat ze een zekere mate van slip
> kunnen leveren, om zo de verschillen tussen
> toerental en wielsnelheid op te vangen.
> Ongesynchroniseerde versnellingsbakken kunnen dat
> niet, waardoor je heel precies je toerental moet
> aanpassen aan de versnelling voordat je de
> koppeling op laat komen. Maar ze zijn wel sterker
> doordat ze geen diagonale krachten te verduren
> krijgen omdat de vertanding recht is. Daardoor
> zijn ze vaak 100% sterker in vergelijking met
> dezelfde versnellingsbak maar dan
> gesynchroniseerd.
> ¨bron
Fantasievol zo een linkje gevonden
Helaas kan ik bij de bron in de 5 gekopieerde zinnen niet 1 ding vinden dat waar is
Het verhaal rammelt zo hard dat het van vriend ... b kon zijn
En gewoon geloven allemaal het staat immers geschreven zo kan ik er nog wel een paar
vlag.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b32a9ecc19d587c579875e4984a9dd2d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.udcn.nl%2FFOTO%2Fvlag.jpg', 'http://www.udcn.nl/FOTO/vlag.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.udcn.nl%2FFOTO%2Fvlag.jpg', '', 15167529, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Dubbel clutchen
Geplaatst: do 16 feb 2012, 23:55
door Eric&Betty Boop
Leroy Schreef:
-------------------------------------------------------
> hallo prikkers,
> Ik wil dit ook leren. Dus ik ben aan het proberen
> gegaan in mijn s3 2,25 diesel. Nu merk ik dat als
> ik een dot gas geef het toerental heel snel
> trugzakt. Moet ik dan de dot gas langer
> vadthouden? Of is het een kwestie van wennen?
> Alvast bedankt allemaal!
Als je een dot tussengas geeft met de bak in neutraal en de koppeling op gaat de hoofdas van de bak sneller draaien.
Gelijk daarna trap je de koppeling in. Het toerental van het motorblok heeft dan geen invloed meer op het toerental van die as.
Maar jou serie 3 heeft op alle 4 versnellingen synchronisatie dus je kan wel dubbel clutchen maar als je het niet goed doet merk je er niets van omdat de synchromessen de fouten opvangen.
Als je het met een volledig gesynchroniseerde bak wil leren moet je gaan schakelen zonder de koppeling te gebruiken.
Als je naar een andere versnelling wil met het gas zorgen dat de bak onbelast meedraaid. Dus niet trekkend en niet remmend op de motor. Op dat punt kan je de pook met 1 vinger in de neutraal trekken/duwen.
Dan met het gas het toerental zien te vinden dat correnspondeerd met de volgende versnelling en de snelheid die je rijdt.
Als je met het toerental niet goed zit voel je een beste schok in de aandrijving.
Zit je spot-on dan kan je met 1 vinger de pook in de volgende versnelling zetten.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('9d3c810a64818229efc5e646704d8053', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 15167533, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('8262ae3511e4b6eeef04875f5bb6bfd0', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 15167533, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Dubbel clutchen
Geplaatst: vr 17 feb 2012, 00:01
door forbert 90-200Tdi
> Maar het belangrijkste is. RUSTIG SCHAKELEN.
> Het is geen sportieve bak,dus rukken aan de pook
> heeft totaal geen nut en geeft alleen maar
> schade.
> Bij op en terug schakelen de pook met twee vingers
> rustig tegen de volgende versnelling aan leggen.
> Ook als je dan een beetje verkeerd zit met het
> toerental plopt hij er toch zonder gekraak in.
> Trek je de pook te hard in de volgende versnelling
> dan moeten de toeren van de verschillende
> tandwielen 100% kloppen om het zonder gekraak te
> doen en iedere kraak is een aanslag op een paar
> tanden van je 40 jaar oude V-bak.
>
> Ook belangrijk. Laat je niet opjagen door die lui
> in hun moderne auto's die achter je zitten te
> douwen als je bv op een rotonde aankomt. Ze remmen
> maar wat meer af.
Mooier dan dit kan ik het niet zeggen.
Geef maar gerust 'n dot tussengas bij het terugschakelen, iets meer dan het toerental wat je denkt dat ie moet hebben in de versnelling waarin je 'm terug wilt leggen.
Hou dan met twee vingers wat druk op de pook tegen de versnelling waarnaar je terug wilt.
Hebben de assen dan de gelijke snelheid, "glijdt" ie er zo in.
Oefening baart kunst.
Een en twintig, twee en twintig, dan moest ie erin liggen, leerde korporaal Kwint mij.
Bedoel ik Eric, you know your business
Re: Dubbel clutchen
Geplaatst: vr 17 feb 2012, 00:09
door Eric&Betty Boop
forbert 90-200Tdi Schreef:
-------------------------------------------------------
> > Maar het belangrijkste is. RUSTIG SCHAKELEN.
> > Het is geen sportieve bak,dus rukken aan de pook
>
> > heeft totaal geen nut en geeft alleen maar
> > schade.
> > Bij op en terug schakelen de pook met twee
> vingers
> > rustig tegen de volgende versnelling aan leggen.
>
> > Ook als je dan een beetje verkeerd zit met het
> > toerental plopt hij er toch zonder gekraak in.
> > Trek je de pook te hard in de volgende
> versnelling
> > dan moeten de toeren van de verschillende
> > tandwielen 100% kloppen om het zonder gekraak te
>
> > doen en iedere kraak is een aanslag op een paar
>
> > tanden van je 40 jaar oude V-bak.
> >
> > Ook belangrijk. Laat je niet opjagen door die
> lui
> > in hun moderne auto's die achter je zitten te
> > douwen als je bv op een rotonde aankomt. Ze
> remmen
> > maar wat meer af.
>
>
> Mooier dan dit kan ik het niet zeggen.
> Geef maar gerust 'n dot tussengas bij het
> terugschakelen, iets meer dan het toerental wat je
> denkt dat ie moet hebben in de versnelling waarin
> je 'm terug wilt leggen.
> Hou dan met twee vingers wat druk op de pook tegen
> de versnelling waarnaar je terug wilt.
> Hebben de assen dan de gelijke snelheid, "glijdt"
> ie er zo in.
> Oefening baart kunst.
> Een en twintig, twee en twintig, dan moest ie erin
> liggen, leerde korporaal Kwint mij.
>
> Bedoel ik Eric, you know your business
Na 25 jaar vrachtwaggels besturen mag dat ook wel.
Als je met meer dan 100 ton ongesynchroniseerd door de bergen moet dan leer je het wel.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('92a7ddb00ea4d5c3d3a1290bb0201f8d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 15167573, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('04725e10451b707bb37bd77860c344b9', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 15167573, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Dubbel clutchen
Geplaatst: vr 17 feb 2012, 00:16
door forbert 90-200Tdi
> Na 25 jaar vrachtwaggels besturen mag dat ook
> wel.
> Als je met meer dan 100 ton ongesynchroniseerd
> door de bergen moet dan leer je het wel.
Hahaha, ja, dan moet het gesnejen koek zijn voor jou.
De korporaal heegt het er bij mij ook aardig ingekregen in de YA 314.
Re: Dubbel clutchen
Geplaatst: vr 17 feb 2012, 00:21
door Exfietser
Pffff, eindelijk iemand die iets zinnigs over het kletsverhaal met schuine tanden en slippende tandwielen zegt.
Iedereen die denkt alleen maar tandwielen met rechte vertandingen te hebben die ook nog een z.g. sterker zouden zijn moet zijn bak maar eens open maken.
Arnold.
Re: Dubbel clutchen
Geplaatst: vr 17 feb 2012, 01:04
door Roelie
Ook ik heb het ooit in een YA 314 geleerd.
Roelie
395.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c2c23ea255c400d0cfbf44bb97f122c5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2F395.jpg', 'http://leutjerovertje.nl/395.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2F395.jpg', '', 15167740, 600, 600, 'Loading image ...', false);
klik hier voor foto's restauratie Leutje Rovertje
Laatste update 22 juli 2012