slechts een beetje kunnen tanken..
-
Kees
slechts een beetje kunnen tanken..
Onlangs een "nieuwe" defender 110 (1984) gekocht. Met het idee van eerst maar eens wat rijden en zo ontdekken welke geheimen ze zoal nog verbergt (ja ik ben niet gek, ze klaagt niet, maar zeker weten dat ze kwaaltjes heeft..) loop ik gelijk tegen een "onhandigheidje" op. Tanken (diesel) lukt nauwelijks. Ik krijg er met veel moeite een 10 liter in (met geen idee wat er bij aankoop precies in zat) en dan staat de vulmond al weer vol. Wachten bij de pomp tot de diesel gezakt is heeft geen zin, ik zou ter plekke een file veroorzaken. En ofschoon de brandstofmeter volle bak aangeeft is één ding zeker; dit is bij lange na niet het geval. Het is voor mij nu dus ook niet mogelijk het verbruik van de auto vast te stellen. Er is door de vorige eigenaar vorig jaar een nieuwe tank onder geplaatst. Iemand een idee wat dit eerste "gezondheidsprobleempje" zou kunnen zijn?
-
Frank 110V8
Re: slechts een beetje kunnen tanken..
Hoi,
Waar zit je tank? De tank achter heeft een enorme vulhals, dus daar kn je eigenlijk geen probleem hebben, schijn hier eens met de zaklamp in. Waarom denk jij dat de tank niet vol is? Heb je niet ergens een verstopt filter?
Groet Frank
Waar zit je tank? De tank achter heeft een enorme vulhals, dus daar kn je eigenlijk geen probleem hebben, schijn hier eens met de zaklamp in. Waarom denk jij dat de tank niet vol is? Heb je niet ergens een verstopt filter?
Groet Frank
-
richard78
Weet je zeker dat de tank wel leeg was? Misschien is het gewoon de peil sensor die kapot is.
Anders moet je kijken naar de ontluchtingsslangen. Er zou er eentje moeten zitten van de tank naar de vulhals. Bij de 109 achtertank zit er ook nog een ontluchtingsslang tussen de twee compartimenten die om een chasisdwarsbalk zit. Geen idee of dat ook bij een 110 zo is. Maar 10l is dan wel weinig.
Of kan het zijn dat er een ijslaag in de tank zit
Richard78
Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!
handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ffa99c950bd17ce400bfc07e5038e3aa', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 15146343, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/02/2012 21:24 door richard78.
Anders moet je kijken naar de ontluchtingsslangen. Er zou er eentje moeten zitten van de tank naar de vulhals. Bij de 109 achtertank zit er ook nog een ontluchtingsslang tussen de twee compartimenten die om een chasisdwarsbalk zit. Geen idee of dat ook bij een 110 zo is. Maar 10l is dan wel weinig.
Of kan het zijn dat er een ijslaag in de tank zit
Richard78
Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!
handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ffa99c950bd17ce400bfc07e5038e3aa', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 15146343, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/02/2012 21:24 door richard78.
-
ToyRoverlander
Geen knik in een ontluchtingsslang? Daardoor kan ik de eerste 35liter ofzo ZO kwijt... maar voor de laatste liters sta ik 10minuten te klooien
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
-
kees
Tank zit achter en heeft inderdaad een enorme vulhals. Ik ben volledig van de tank uitgegaan omdat de verkoper aangaf dat hij de tank per ongeluk had leeggereden omdat hij was afgegaan op de meter (die toen driekwart aangaf). hij waarschuwde dus voor een kapotte meter. Bij ophalen van de auto gaf hij aan dat hij de auto voor een vijfde had afgetankt. Ik ben er toen mee van Harderwijk naar Geldrop gereden en heb er na vertrek bij de verkoper gelijk mee proberen te tanken. 17 euro en toen "vol" (en de meter gaf ook vol aan). Halverwege de rit geen risico willen lopen en weer proberen te tanken, 13 euro en weer "vol". Na thuiskomst en een paar korte ritjes stopte de auto er pardoes mee. Na diesel bijgooien en wat startgepruttel weer lopen. Na weer wat ritjes hetzelfde ritueel (met veel meer problemen om te starten overigens). Nu loopt ie weer prima en heb ik er 7 liter bij kunnen gooien. Echter nu ik dit optik lijkt mij het logisch dat de brandstoftoevoer inderdaad weleens problematisch zou kunnen verlopen door een verstopt filter. Mocht ik onhandig overkomen, dat klopt; ik ben zeer onhandig, rij al wel 9 jaar met een serie 3 dankzij een veel handiger vriendenkring die ik, zo heb ik me voorgenomen met m'n tweede laro zo min mogelijk wil belasten. Je zult zo'n vriend hebben.... Er even van uitgaan dus maar dat de tank gewoon vol zit en dat het filter weleens het probleem zou kunnen zijn?
-
Kees
Wauw forumvrienden, dank voor jullie rappe reacties! Maar pas op, mijn vrienden van vlees en bloed zijn er zo ook ingestonken. Helemaal gek worden ze van me. Glimlachend wachten ze af tot ik met het rode gevaarte voor kom rijden en op m'n knieën ga voor nieuwe hulp. Ik maak ze trots met jullie adviezen en ga het dit keer heus zelf oplossen!
Nu op zoek naar de ontluchtingsslang dus maar....!
Nu op zoek naar de ontluchtingsslang dus maar....!
-
Anton (Rumble)
kan je met kloppen op de tank vernemen of deze vol of leeg is?
Ik denk aan een mogelijk afgebroken aanzuigslang in de tank, of mogelijk verkeerd aangesloten zuig en retour leiding.
Anton
Ik denk aan een mogelijk afgebroken aanzuigslang in de tank, of mogelijk verkeerd aangesloten zuig en retour leiding.
Anton
-
sander "one10"
Ik heb ook een 84 110 , en met gemak kan ik als die een eind leeg is ( nog niet in het rood)
75 liter tanken , geen probleem met vulhals helemaal niet als ik het verlengstuk eruithaal !
10 tot 13 liter tankenis heel erg weinig , ik zou het inde aanzuig gaan zoeken of je filter
Maar als je na zo weinigrijdenal stil valt zou ik alles maar eens goed checken
En zaken uit gaan sluiten !
Succes met je 110
Groetjes
sander
110 1984 (2.7diesel Nissan is er uit) 300tdi met r380 en 1:4 tussen bak , proefrit was zeer geslaagd
75 liter tanken , geen probleem met vulhals helemaal niet als ik het verlengstuk eruithaal !
10 tot 13 liter tankenis heel erg weinig , ik zou het inde aanzuig gaan zoeken of je filter
Maar als je na zo weinigrijdenal stil valt zou ik alles maar eens goed checken
En zaken uit gaan sluiten !
Succes met je 110
Groetjes
sander
110 1984 (2.7diesel Nissan is er uit) 300tdi met r380 en 1:4 tussen bak , proefrit was zeer geslaagd
-
Marc-my-Words
Precies, het meest logisch is een aanzuigslang die bij 60 liter in de tank al lucht hapt.
Dan heb je een "kapotte brandstof-meter" en kan je maar een paar liter tanken (wel lekker goedkoop ).
Marc
Dan heb je een "kapotte brandstof-meter" en kan je maar een paar liter tanken (wel lekker goedkoop ).
Marc
-
kees
Had ik jullie al gezegd welk een technisch wonder ik ben en dat het met mij uitkijken geblazen is? Volgende vraag is dan natuurlijk; de aanzuigslang vervangen; moet ik daarvoor de hele tank eronder uit halen....?
-
Rangie110 'Last Dime'
Ik vemoed dat Anton het bij het goede eind heeft.
de aanzuig van de pomp zit aan de li kant, bij de sensor voor de brandstofmeter, de retour zit aan de re kant.
het is maar een kleine moeite om de vlotter eruit te nemen (heb er zelf net een nieuwe in gezet) leiding volgen en zien of deze idd op de pomp is aangesloten.
Gr Rangie110
Land Rover One-Ten stawag 300TDI automaat 1983 'Last dime'
Suzuki DL650 V-Strom ABS 2007
Citroën C4 HDI 16v 2007
"per aspera ad astra"
de aanzuig van de pomp zit aan de li kant, bij de sensor voor de brandstofmeter, de retour zit aan de re kant.
het is maar een kleine moeite om de vlotter eruit te nemen (heb er zelf net een nieuwe in gezet) leiding volgen en zien of deze idd op de pomp is aangesloten.
Gr Rangie110
Land Rover One-Ten stawag 300TDI automaat 1983 'Last dime'
Suzuki DL650 V-Strom ABS 2007
Citroën C4 HDI 16v 2007
"per aspera ad astra"
-
Bart74
tank hol getrokken door vacuum? wegens in het verleden gebkokkeerde ontluchtingsslang?