APK CO2 afstelling.
-
eric27
APK CO2 afstelling.
Mijn auto 88 serie III 2.25 benzine rijdt op gas is vandaag voor de APK keuring geweest en gelukkig goed gekeurd.
Maar nu hebben ze de CO2 terug gedraaid naar 1.5% wat inhoudt dat de auto dus zuiniger gaat rijden. Maar ook dat dan de kleppen warmer worden.
Is het nu beter om hem zo te laten staan of kun je hem toch beter weer wat terug draaien naar zeg maar 2.5% CO2?
Eric.
Maar nu hebben ze de CO2 terug gedraaid naar 1.5% wat inhoudt dat de auto dus zuiniger gaat rijden. Maar ook dat dan de kleppen warmer worden.
Is het nu beter om hem zo te laten staan of kun je hem toch beter weer wat terug draaien naar zeg maar 2.5% CO2?
Eric.
-
Wim Janssen
Re: APK CO2 afstelling.
Als ze dat op de verdamper bijgesteld hebben, is dat voor de stationairafstelling. Het is niet zo dat je met één schroefje je CO hoger of lager stelt. Je kunt hem wel domweg terugstellen tot onder de APK waarde. Je hebt 2 stelschroeven op je verdamper (tenminste op de veelvoorkomende OMVL) en een regelschroef in je slang. Deze 3 afstellingen beinvloeden elkaar alledrie. Om het e.e.a. goed te krijgen moet je een CO meter hebben anders wordt het giswerk en loop je de kans dat hij op vermogen (toeren) te arm gaat lopen. Het beste kun je gewoon even bij een goed LPGinbouwstation alles af laten stellen.
groeten
Wim Janssen
groeten
Wim Janssen
-
Frank 110V8
Hoi
Meestal is het zo dat als de garage hem zomaar bijstelt het geen positief effect heeft. De ervaring leert dat een relatief rijk afgestelde lpg zuiniger rijd en minder kans heeft op backfire en verbrande kleppen ik zou hem dus terugzetten.
Groet Frank
Meestal is het zo dat als de garage hem zomaar bijstelt het geen positief effect heeft. De ervaring leert dat een relatief rijk afgestelde lpg zuiniger rijd en minder kans heeft op backfire en verbrande kleppen ik zou hem dus terugzetten.
Groet Frank
-
eric27
De gene die hem heeft afgesteld zei dat ik dan het kleine schroefje aan de zij kant een kwartslag uit moest draaien om hem weer op de 2.5 co2 te krijgen.
Volgens mij is dat toch het schroefje om onderandere het stationiar toerental te regelen
Het een OMVL verdamper?
Eric.
Volgens mij is dat toch het schroefje om onderandere het stationiar toerental te regelen
Het een OMVL verdamper?
Eric.
-
Wim Janssen
Zoals ik al zei is dit alleen de LPG afstelling bij stationairloop. Het zegt niets over de LPG afstelling in deellast of vollast.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
[picasaweb.google.com]
-
eric27
Oke en als ik nu bijvoorbeeld het toerental stationair wat naar beneden wil hebben want hij loopt stationair nu een stuk sneller, kun je dat dan ook aan de carburateur regelen of moet dat aan de verdamper?
Eric.
Eric.
-
Wim Janssen
Op de carburateur zit een stationairschroef die de stationairstand van de gasklep bepaald. Daarmee stel je het stationaire toerental af.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
[picasaweb.google.com]
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
[picasaweb.google.com]
-
Art van Blondie
Je moet eerst de carburateur op benzine afstellen, inclusief stationair toerental, daarna ga je met de lpg afstelling verder en blijf je van de carbs af.
Hoe je de verdamper af moet stellen is op veel plaatsen op internet te vinden, bv [www.luccio.nl]
Groet, Art
Hoe je de verdamper af moet stellen is op veel plaatsen op internet te vinden, bv [www.luccio.nl]
Groet, Art
-
eric27
Mooi dan ga ik daar eens aandraaien. Hij wil momenteel niet stationair op benzine lopen dus dan maar eens stationair op gas afstellen bij de carburateur.
Ik wil het wel weer zo hebben dat deze stationair ook op benzine kan lopen.
Wat kan de reden zijn dat hij niet stationair op benzine wil lopen? Rijden op benzine is geen probleem.
Vervuilde carburateur of moet je het geheel reviseren en is dat nog een beetje te doen?
Eric.
Ik wil het wel weer zo hebben dat deze stationair ook op benzine kan lopen.
Wat kan de reden zijn dat hij niet stationair op benzine wil lopen? Rijden op benzine is geen probleem.
Vervuilde carburateur of moet je het geheel reviseren en is dat nog een beetje te doen?
Eric.