Hallo prikkers,
Weet iemand hoe je de viscous coupling kan testen? Als de motor niet draait kan ik die van mij gewoon ronddraaien. Maar als ik start en de motor is koud, dan draait de ventilator gewoon mee. Bij -10 C wordt de koelvoeistof zo bijna niet warmen blijft de auto ook behoorlijk koud van binnen. Ik heb al aan een Kenlowe gedacht, die draait alleen als het echt nodig is, maar misschien is een nieuw viscous coupling een goedkoper alternatief.
Alvast bedankt voor jullie commentaar.
mvg
Eduard
viscous coupling Disco 1
-
Bart van Dessel
Re: viscous coupling Disco 1
Hoi Eduard,
de tdi staat erom bekend dat het lang duurt voordat ie warm is, de 200 tdi nog veel erger dan de 300 tdi, een Kenlowe ben ik geen voorstander van, maar dat zal niet iedereen met me eens zijn. Een goed functionerende viscofan is prima. Je zou 's een nieuwe thermostaat kunnen proberen en een stuk karton voor de radiateur plaatsen. Rijwindkoeling heb je met deze buitentemperaturen niet echt nodig. De slang van thermostaathuis naar radiateur moet echt koud blijven anders werkt je thermostaat niet goed.
Groetjes, Bart
de tdi staat erom bekend dat het lang duurt voordat ie warm is, de 200 tdi nog veel erger dan de 300 tdi, een Kenlowe ben ik geen voorstander van, maar dat zal niet iedereen met me eens zijn. Een goed functionerende viscofan is prima. Je zou 's een nieuwe thermostaat kunnen proberen en een stuk karton voor de radiateur plaatsen. Rijwindkoeling heb je met deze buitentemperaturen niet echt nodig. De slang van thermostaathuis naar radiateur moet echt koud blijven anders werkt je thermostaat niet goed.
Groetjes, Bart
-
Eduard
Hallo Bart,
Ik zal een aan de slang voelen. Heb jij een idee hoe je de werking van de koppeling (viscous coupling) kunt testen. Het lijkt mij geen goed idee om hem te proberen tegen te houden als de motor nog koud is, maar het kan natuurlijk.
Mvg
Eduard
Ik zal een aan de slang voelen. Heb jij een idee hoe je de werking van de koppeling (viscous coupling) kunt testen. Het lijkt mij geen goed idee om hem te proberen tegen te houden als de motor nog koud is, maar het kan natuurlijk.
Mvg
Eduard
-
forbert 90-200Tdi
Ik heb me wel 's laten vertellen: te stoppen met 'n opgerolde krant......
-
disco ronl
de visofan kan je gewoon weglaten, is alleen nuttig bij echt heet weer of langdurige files bij warmweer.
scheelt een hoop geluid (voor wat dat waard is bij een LR)
ik kan al het nodig is de fans van de airco apart in schakelen ter koeling maar heb dat nog nooit gedaan.
op de engelse forums is daarover al een hoop gezegd.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/02/2012 17:03 door disco ronl.
scheelt een hoop geluid (voor wat dat waard is bij een LR)
ik kan al het nodig is de fans van de airco apart in schakelen ter koeling maar heb dat nog nooit gedaan.
op de engelse forums is daarover al een hoop gezegd.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/02/2012 17:03 door disco ronl.