200 Tdi met 3K startte goed bij -11!
-
forbert 90-200Tdi
200 Tdi met 3K startte goed bij -11!
Vanwege m'n gewezen appendicitus zag ik de Laro veel te lang onder de sneeuw staan, om maar te zwijgen van de onmogelijkheid m'n noren onder te binden.
Heb natuurlijk wel de prik gevolgd, en vanmorgen kon ik het niet laten.
Nou gloei ik nooit, vanmorgen wel, starten: niets, na 3 a 4 seconden stop. Opnieuw gloeien na ff wachten, hetzelfde. De 3e keer, 'n dikke knor, en GROINK, de 200 Tdi in 't leven!
Volgens mij gloeit ie voor geen meter, maar hij loopt als de brandweer!
En dat gloeien ga ik checken.
De positivo
Heb natuurlijk wel de prik gevolgd, en vanmorgen kon ik het niet laten.
Nou gloei ik nooit, vanmorgen wel, starten: niets, na 3 a 4 seconden stop. Opnieuw gloeien na ff wachten, hetzelfde. De 3e keer, 'n dikke knor, en GROINK, de 200 Tdi in 't leven!
Volgens mij gloeit ie voor geen meter, maar hij loopt als de brandweer!
En dat gloeien ga ik checken.
De positivo
-
Franc
Re: 200 Tdi met 3K startte goed bij -11!
Mijn 200tdi (200k) slaat binnen een seconde aan zonder voorgloeien en loopt meteen mooi rond. Dat bij -14 vanochtend. Kou???
Groeten,
Franc.
Defender 90 '85 RHD, groen met nu een gegalvaniseerd chassis
Range Rover Classic 3.5 V8 '85 LHD, groen
Groeten,
Franc.
Defender 90 '85 RHD, groen met nu een gegalvaniseerd chassis
Range Rover Classic 3.5 V8 '85 LHD, groen
-
ToyRoverlander
Re: 200 Tdi met 3K startte goed bij -11!
Duh... DI diesel... die hebben daar geen moeite mee... IDI diesels moeten wel gloeien. Dus zo apart is dat niet
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
-
forbert 90-200Tdi
Re: 200 Tdi met 3K startte goed bij -11!
En toch was ik d'r harstikke blij mee.
Staat daar maar weken buiten op de vlakte, met z'n neus in de kou.
't Is 'n brave 90!
De trotse
Staat daar maar weken buiten op de vlakte, met z'n neus in de kou.
't Is 'n brave 90!
De trotse
-
sjorsboomschors/aka/PP
Re: 200 Tdi met 3K startte goed bij -11!
yup, mijne doet het ook goed, alleen..... rijd nu 250 mijl met 1 tank..... beetje veel, tenminste, het lampje knippert soms wel, dan weer niet... en metertje staat net op linkse streepje, dus net VOOR het rood
400 km op 1 tank van 79,5 liter is net geen 1 op 5!! ( of het lampje-zender doet z´n Lucasding )
400 km op 1 tank van 79,5 liter is net geen 1 op 5!! ( of het lampje-zender doet z´n Lucasding )
-
Alan T
Re: 200 Tdi met 3K startte goed bij -11!
die van mij mij start altijd zonder voorgloeie
oke 3.5 v8 op lpg
maar kooleere wat zuipt ie met dat kouwe weer 48l voor 165km normaal krijg ik r 250km voor
oke 3.5 v8 op lpg
maar kooleere wat zuipt ie met dat kouwe weer 48l voor 165km normaal krijg ik r 250km voor
-
sjorsboomschors/aka/PP
Re: 200 Tdi met 3K startte goed bij -11!
en nu snap ik er al helemaal niets meer van, gooi er 20 liter in, staat ie verdorie weer op de helft...maw. er zat nog twintig liter in??
benzinemeter.jpg --> mod_embed_images_loadimage('6cc465e82628a8cc7d54a9b66650189a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimg88.imageshack.us%2Fimg88%2F5131%2Fbenzinemeter.jpg', 'http://img88.imageshack.us/img88/5131/benzinemeter.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimg88.imageshack.us%2Fimg88%2F5131%2Fbenzinemeter.jpg', '', 15133095, 600, 600, 'Loading image ...', false);
benzinemeter.jpg --> mod_embed_images_loadimage('6cc465e82628a8cc7d54a9b66650189a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimg88.imageshack.us%2Fimg88%2F5131%2Fbenzinemeter.jpg', 'http://img88.imageshack.us/img88/5131/benzinemeter.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimg88.imageshack.us%2Fimg88%2F5131%2Fbenzinemeter.jpg', '', 15133095, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
ToyRoverlander
Re: 200 Tdi met 3K startte goed bij -11!
Tankmeters zijn nou ook niet echt heel erg te vertrouwen ..
Het is dat mijn KM teller het niet doet, maar als ik een bekende aantal km's heb gereden deel ik dat door het aantal liters dat in de tank gaat en dan heb ik mijn verbruik...
Beter dan 1:7 lukt nou ook niet echt met die kou en redelijk korte stukjes rijden....
Ik weet niet of jullie dat ook merken, maar als ik sochtens met bijvoorbeeld -10/-15 wegrij en naar de 2 schakel dan voel je hem echt gigantisch afremmen als je de koppeling intrapt.... zal wel door alle olieen in de bak en assen komen die als stroop is.... Geeft wel wat weerstand
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
Het is dat mijn KM teller het niet doet, maar als ik een bekende aantal km's heb gereden deel ik dat door het aantal liters dat in de tank gaat en dan heb ik mijn verbruik...
Beter dan 1:7 lukt nou ook niet echt met die kou en redelijk korte stukjes rijden....
Ik weet niet of jullie dat ook merken, maar als ik sochtens met bijvoorbeeld -10/-15 wegrij en naar de 2 schakel dan voel je hem echt gigantisch afremmen als je de koppeling intrapt.... zal wel door alle olieen in de bak en assen komen die als stroop is.... Geeft wel wat weerstand
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
-
neef Henk
Re: 200 Tdi met 3K startte goed bij -11!
verkeerd gepost, sorry.
Neef Henk
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/02/2012 18:57 door neef Henk.
Neef Henk
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/02/2012 18:57 door neef Henk.
-
Maurice Bastings
Re: 200 Tdi met 3K startte goed bij -11!
Dag Frank,
Welke olie gebruik jij en hoeveel ampere is je accu?
Heb ook een 200Tdi maar die heeft wat moeite om bij de kou rond te komen.
Te dikke olie of de accu die op zijn laatst loopt.
Alvast bedankt!!
Maurice Bastings
Defender 110 met 200 Tdi
Defender 127 met 3.5 Tdi
Range Rover Classic V8 EFI
[mauricebastings.jouwweb.nl]
Welke olie gebruik jij en hoeveel ampere is je accu?
Heb ook een 200Tdi maar die heeft wat moeite om bij de kou rond te komen.
Te dikke olie of de accu die op zijn laatst loopt.
Alvast bedankt!!
Maurice Bastings
Defender 110 met 200 Tdi
Defender 127 met 3.5 Tdi
Range Rover Classic V8 EFI
[mauricebastings.jouwweb.nl]
-
Franc
Re: 200 Tdi met 3K startte goed bij -11!
Maurice,
10W40. Hele goedkope.
Wel net een nieuwe startmotor en een gel accu (Exide Maxxima900DC).
Groeten,
Franc.
Defender 90 '85 RHD, groen met nu een gegalvaniseerd chassis
Range Rover Classic 3.5 V8 '85 LHD, groen
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/02/2012 21:52 door Franc.
10W40. Hele goedkope.
Wel net een nieuwe startmotor en een gel accu (Exide Maxxima900DC).
Groeten,
Franc.
Defender 90 '85 RHD, groen met nu een gegalvaniseerd chassis
Range Rover Classic 3.5 V8 '85 LHD, groen
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/02/2012 21:52 door Franc.
-
Nick
Re: 200 Tdi met 3K startte goed bij -11!
Als ik bij -10/-15 wegrijd, en overschakel naar de 2 dan voel ik dat ook inderdaad, de olie zal dan inderdaad wel lekker dik zijn. Als ik de koppeling gewoon laat opkomen remt ie trouwens ook lekker af, de motor draait dus ook langzamer door de dikke motorolie o.i.d. dan wanneer hij warm is, dan doet ie dat niet namelijk.
Gr. Nick,
Land Rover Series 2A Ambulance ex Engels Rijnleger
landrover109.mijnalbums.nl
Gr. Nick,
Land Rover Series 2A Ambulance ex Engels Rijnleger
landrover109.mijnalbums.nl