Vanwege oliedrukverlies heb ik mijn oliepomp, 2,5 liter ben/LPG (gelijk aan 2,25 ben/diesel) uit elkaar gehaald. Als ik de tekeningen vergelijk in al mijn documentatie zou er een kogel en bus uit moeten komen voor drukregulering. Zie echter alleen een veer onder de bout vandaan komen....???? Heb hem zeer zorgvuldig uit elkaar gehaald omdat ik er op bedacht was dat er een kogel moest komen. Hij is dus niet weggeschoten o.i.d.
Wie weet hoe dit kan?
Groet, Henk
oliepomp
-
Exfietser
Re: oliepomp
Nieuwe aftermarket bestelde oliepomp is geschikt voor zowel de 2,25 en 2,5na en bevat in plaats van een kogel alleen maar een plunjertje inderdaad. Of het net zo goed is weet ik niet.
Arnold.
Arnold.
-
henk
Ok, zal eens kijken of onderin een busje/plunjer heen en zeer gaat.
groet, henk
groet, henk
-
henk
2,5 liter benzine/LPG (1986) uit Serie 3 (1976). Vanmiddag de oliepomp weer gemonteerd en de carterpan. Niets bijzonders aan d pomp te zien behalve dan geen kogel maar schijnbaar een plunjer. Kan die plunjer niet echt bewegen in het pomphuis. Nieuw oliefilter en olie (10W40 Kroon): Klein stukje gereden: nog geen oliedruk op de drukmeter binnen en rauw geluid van de motor buiten. Wel brand het oliedruklampje niet meer, dat is dan winst zullen we maar zeggen. Als ik de dop van het kleppendeksel open doe hoor ik geruis/lucht. Geen olie naar het topend? Kan nu nog kijken of het regelventiel bij het filter goed werkt en weer eens laten lopen en kijken of er daar olie uit stroomt....eventueel kleppendeksel los en starten dan zou ik daar ook olie moeten zien verschijnen. Iemand nog tips?
Groet, Henk
Groet, Henk