Pagina 1 van 1

300tdi ipv 2.5D NA in '86 110

Geplaatst: di 31 jan 2012, 08:58
door Bart van Dessel
Iemand heeft me gevraagd om een 300 tdi in te bouwen in een '86 110 2.5d NA, past de 300 tdi zo achter de versnellingsbak? Ik krijg d elaatste tijd alleen maar 90/110 en Defenders voor reparatie en onderhoud en ombouw binnen.

Gr, Bart

Re: 300tdi ipv 2.5D NA in '86 110

Geplaatst: di 31 jan 2012, 09:39
door vossehoff
Ik dacht van wel (ook al heb nu opeens even twijfels), 200TDi past in ieder geval direct op de bak. Je moet trouwens niet teveel snelheid verwachten gezien de 2.5NA's nog wel eens een 1.6 tussenbak hebben (aandachtspuntje als je harder wilt dan 110km/uur).

gr Niels

Re: 300tdi ipv 2.5D NA in '86 110

Geplaatst: di 31 jan 2012, 09:47
door sjorsboomschors/aka/PP
hmm, mijn vorige 110 met een 1.6 en een 2.5TD deed het max. 100km/u in 50 sec.
denk niet dat een 2.5N/A het beter doet....200tdi moet radiator naar voren, en je turboooooo maar weet je allemaal al....
en MOCHT je nog een middelste bank( 2-de zitrij) over hebben....)

Re: 300tdi ipv 2.5D NA in '86 110

Geplaatst: di 31 jan 2012, 09:48
door Bart van Dessel
Het beste is inderdaad een 1.4 tussenbak of een 1.2 als er standaard bandjes onder zitten, en een 56A bak die er ook achter hoort, maar ja, iedereen heeft z'n budget. Een 200 tdi vind ik steeds minder interessant worden om in te bouwen vanwege de kostprijs en de beschikbaarheid v.d. onderdelen.

gr, Bart

Re: 300tdi ipv 2.5D NA in '86 110

Geplaatst: di 31 jan 2012, 10:27
door pascal
hoi
ja past, nog nooit gedaan maar wel horen zeggen, je moet dan van je na het vliegwielhuis nemen, en dat op je 300tdi zetten.
gr pascal

Re: 300tdi ipv 2.5D NA in '86 110

Geplaatst: di 31 jan 2012, 10:34
door Huub
Hoi Bart, ik rij met deze conversie rond. Je kan een vliegwielhuis van een 2.5 NA op de 300tdi schroeven en dan past de rest er zo in. Aandachtspunten zijn de motorsteunen en rubbers, die van de 300 tdi zijn een stuk zachter en met reden, dus je kan het beste die motorsteunen en rubbers gebruiken. Orginele 2.5NA bevestigingen aan het chassis handhaven kan ook maar dan wordt de rechtersteun een eigen ontwerp om het de afstand te overbruggen en ook het oliefilter te kunnen plaatsen. Wel zachtere rubbers gebruiken voor motor en bak om de vibratie's een beetje binnen de perken te houden. PLaats van het luchtfilter, gebruik je fantasie, kasette filter van de disco lukt meestal wel. De luchtinlaat naar de turbo komt kort voor het schutbord, en wijst richting schutbord. Met een krappe siliconen 180 graden bocht is dit te ondervangen. De viscofan komt ver van de radiator uit. Een tunnel fabrieken of een elektrische fan lossen dit op. Andere temperatuursensor in de motor om de uitlezing weer op de schaal te krijgen. Dieselfilter kan gehandhaafd blijven. Eventueel de beveiliging van het diesel solenoid afhakken om deze direct aan te sluiten. Kabelboom kan gehandhaafd blijven. Verder een aantal slangen en leidingen omleggen en verlengen.

Leuke uitdaging en als je het een maal hebt gedaan gaat de volgende 10x zo snel....

GRT Huub

Re: 300tdi ipv 2.5D NA in '86 110

Geplaatst: di 31 jan 2012, 11:30
door Puffino
Huub:
Eventueel de beveiliging van het diesel solenoid afhakken om deze direct aan te sluiten

HUH?

Vertel eens? Die 2.5 NA heeft toch ook een zelfde solenoid?

Re: 300tdi ipv 2.5D NA in '86 110

Geplaatst: di 31 jan 2012, 20:14
door Larofun
Hee Bart,

Joris heeft van de ombouw van mijn 110 een aantal foto's gemaakt. (je weet wel met de elektronisch geregelde pomp) Kan je aardig wat verhoudingen op zien. Belangstelling? dan mail ik ze wel door.

Groet Gert

Re: 300tdi ipv 2.5D NA in '86 110

Geplaatst: di 31 jan 2012, 21:18
door De Defender
Gert,

heb je in je 110 een 300tdi met electronisch geregelde pomp?
Of was het van oorsprong een electronisch geregelde en is die nu omgebouwd naar mechanisch (als dat al mogelijk is)?

Groeten,
Sybolt

Re: 300tdi ipv 2.5D NA in '86 110

Geplaatst: di 31 jan 2012, 21:28
door Bart van Dessel
Sybolt, ombouw naar mechanische pomp stelt weinig voor! Ik heb pas een Discovery 300 tdi aut. omgebouwd van electronisch naar mechanisch, heb dezelfde inspuitleidingen gebruikt en ook de injectoren, auto rijdt er prima mee.

Gr, bart

Re: 300tdi ipv 2.5D NA in '86 110

Geplaatst: wo 01 feb 2012, 09:42
door Larofun
@ de defender

We zijn idd bezig geweest om een blok met electronisch geregelde pomp aan de praat te krijgen. Maar dit is niet gelukt. Bart had ons nog aan informatie geholpen vandaar mijn opmerking. Ombouw naar mechanisch is niet heel spannend. Andere verstuivers, leidingen en de pomp vervangen.

Groet Gert

Re: 300tdi ipv 2.5D NA in '86 110

Geplaatst: do 02 feb 2012, 14:03
door Huub
Puffino Schreef:
-------------------------------------------------------
> Huub:
> Eventueel de beveiliging van het diesel solenoid
> afhakken om deze direct aan te sluiten
>
> HUH?
>
> Vertel eens? Die 2.5 NA heeft toch ook een zelfde
> solenoid?

Niet bij de 300 tdi die ik in mijn 110 heb zitten, kwam bij Prins vandaan die ze uit een wagen had gehaald waar zij een demo wagen voor de 2.8 van hebben gemaakt. (Die achteraf richting Limburg is verkocht ?!)

Was van een elektronische beveiliging, Printplaatje in hars ingegoten die eerst van de computer een signaal moest krijgen om open te gaan. Hars/print met de houtbeitel eraf gehakt en de draad naar het solenoid vrijgeprepareerd and Bob was my uncle.

GRT Huub

Re: 300tdi ipv 2.5D NA in '86 110

Geplaatst: do 02 feb 2012, 15:59
door sander "one10"
Hoi bart

ik had je idd ook gemaild voor een ombouw naar 300 tdi via marktplaats , ik kom zeker bij je langs om dit door te praten tzt .
heb ook al zitten rekenen maar ik kan gewoon de tijd vrij maken voor een conversie .
Groetjes.

sander

110 1984 (2.7diesel Nissan is er uit) 300tdi met r380 en 1:4 tussen bak , proefrit was zeer geslaagd


Re: 300tdi ipv 2.5D NA in '86 110

Geplaatst: do 02 feb 2012, 21:35
door sirmartin
Nouuu dat is nie hard .. mijn 109 met een 2,5 N/A doet 130 km/uur top. Zonder spoilers voor de downforce.

Martin

Re: 300tdi ipv 2.5D NA in '86 110

Geplaatst: do 02 feb 2012, 23:52
door Rogier 88 SIII
Huub Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hoi Bart, ik rij met deze conversie rond. Je kan
> een vliegwielhuis van een 2.5 NA op de 300tdi
> schroeven en dan past de rest er zo in.
> Aandachtspunten zijn de motorsteunen en rubbers,
> die van de 300 tdi zijn een stuk zachter en met
> reden, dus je kan het beste die motorsteunen en
>
> GRT Huub


geld dit toevallig ook voor de motorrubbers van een 2,5 td? (ipv 2,25)

1232543966_6_KrdN.jpeg --> mod_embed_images_loadimage('8d86022d01ca300ecaeb2e9b29019204', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2F94.100.121.101%2F1232500001-1232550000%2F1232543901-1232544000%2F1232543966_6_KrdN.jpeg', 'http://94.100.121.101/1232500001-1232550000/1232543901-1232544000/1232543966_6_KrdN.jpeg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2F94.100.121.101%2F1232500001-1232550000%2F1232543901-1232544000%2F1232543966_6_KrdN.jpeg', '', 15108546, 600, 600, 'Loading image ...', false);