Pagina 1 van 1

Range Rover vanaf 2003 met V8 LPG inbouw?

Geplaatst: do 26 jan 2012, 10:26
door mr epic
Hallo,

Ik zat eens te denken aan een Range Rover van 2003 met een V8 motor. Deze zijn opzich voor best leuke prijzen te koop maar de benzineprijs is niet leuk op dit moment. Het verbruik is hoog maargoed dat is een gegeven. Is het mogelijk bij deze motor om daar een LPG3 installatie op te installeren?

Indien dit mogelijk is tot welke km stand is dit dan mogelijk of maakt niet zoveel uit?

Tuurlijk gaat de wegenbelasting omhoog maar dat haal je met dit verbruik (1:4) er zo uit volgens mij.

Iemand ervaring hiermee en is het uberhaupt slim zo'n auto te kopen, technisch gezien?

grt. mr. epic



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/01/2012 09:48 door mr epic.

Re: Range Rover vanaf 2003 met V8 LPG inbouw?

Geplaatst: do 26 jan 2012, 11:41
door Wim Janssen
Quoteis het uberhaupt slim zo'n auto te kopen, technisch gezien? Wat denk je zelf?

Met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]

Re: Range Rover vanaf 2003 met V8 LPG inbouw?

Geplaatst: do 26 jan 2012, 15:49
door mr epic
Het gaat er niet om wat ik denk. Ik vraag om jullie mening

De kwaliteit van LaRo is de laatste jaren wel flink vooruit gegaan, dus vandaar mijn vraag, meer gebruikerservaring met deze auto.

Begrijp me niet verkeerd ben echt een LaRo liefhebber en heb dat virus dus ook opgelopen, daarom ook dat ik er weer eentje wil kopen maar we weten ook dat het technisch gezien niet altijd de beste auto's zijn.

Dat geeft opzich niet want als liefhebber weet je daar mee om te gaan.

Nouja mocht iemand ervaring hebben met deze auto dan hoor ik het graag.

grt. mr. epic

Re: Range Rover vanaf 2003 met V8 LPG inbouw?

Geplaatst: do 26 jan 2012, 16:07
door Wim Janssen
Zo'n Range Rover is een prachtige auto met praktisch alle opties die voor een auto te koop zijn. Een vriend van me heeft ook een Vogue van 2004 en het is werkelijk een genot om in te rijden. Maar het is wel zo dat hij de rekeningen bij de dealer "nog" kan betalen. Het is eigenlijk simpel, er zit veel in dus er kan ook veel defect raken.

Met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]

Re: Range Rover vanaf 2003 met V8 LPG inbouw?

Geplaatst: do 26 jan 2012, 18:46
door jeroenwohe
Ik zou niet de benzine nemen. En al zeker niet op gas! Als je dan toch zo'n auto wilt rijden neem dan de diesel. Wegenbelasting is dan wel hoog maar goedkoper dan je rekeningen bij de laro dealer!
Zelf 2x lekke koppakking gehad. Dus nu voor mij alleen nog diesel!


Mvg Jeroen

Re: Range Rover vanaf 2003 met V8 LPG inbouw?

Geplaatst: do 26 jan 2012, 19:13
door Teun
Het schijnt soms goed te gaan en soms niet...
Heb die overweging destijds ook gemaakt en tóch voor die BMW diesel gekozen. Ik kreeg simpelweg geen eensluidend antwoord.
Maar, zoals Wim en Jeroen al aangeven: 'be aware'.
Het rijdt inderdaad echt werkelijk helemaal fantastisch, maar je doet er goed aan een flinke bom duiten achter de hand te hebben (laten we zeggen: € 5.000,-)
Er gaat 'nogal gemakkelijk' iets stuk en de kassa lijkt dan te blíjven lopen...

Ik ben in ieder geval blij dat ik weer Defender rij!

Teun met 'Bram' en 'Mudje', een 110 Td5 Stationwagon en een Polynorm kwarttonner

Re: Range Rover vanaf 2003 met V8 LPG inbouw?

Geplaatst: do 26 jan 2012, 19:47
door mr epic
Ok, dus jullie raden het af en beter voor de diesel te kiezen. Ik heb ondertussen ook een beetje verder gegoogled en zie ook diverse bedrijven die gestopt zijn met conversies naar gas, dit zal niet zonder reden zijn.

Nou heb ik een keer in een Td6 gereden, ik vond dat deze er toch behoorlijk aan moest sleuren. Het is natuurlijk ook een heel gewicht maar toch had iets soepeler verwacht. Misschien toch nog maar weer eens een keer mee rijden.

Een Defender ja daar zeg je wat Teun, een 110 defender zou ook interessant kunnen zijn, zeker als deze veel minder storingsgevoelig is. Ik denk dan aan de TD4, Puma. Scheelt ook weer een stuk in de mrb.

Nouja genoeg nog om over na te denken, zeker omdat het totaal verschillende auto's zijn.

Meer reacties en of ervaringen blijven welkom

Re: Range Rover vanaf 2003 met V8 LPG inbouw?

Geplaatst: do 26 jan 2012, 20:11
door Ruben Hummel
Ik heb dit risico wel genomen. Tot nu toe gaat het redelijk goed, ik heb de auto nog maar kort ongeveer 6000km mee gereden.

Verbruik wisselt tussen de 1l op 6km tot 1l op 8km (met trailer 2700kg bij 100km/h 1l op 6km)

Tot nu toe:
1 luchtbalg gescheurd 500euro (losse onderdeel prijs in de aftermarket in NL)
Minimaal koelvloeistof verlies, radateur of waterpomp 'zweet' (nog niet in verdiept gezien het zeer minimaal is)
Blok zweet olie, klepdekselpakking (nog niet uitgevoerd)

Ik weet dat er dure reparatie kunnen komen, maar ik geniet wel elke dag van deze auto. Of het verstandig is betwijfel ik nog steeds....

Groeten,
Ruben


Foto-XH7M6C83.jpg --> mod_embed_images_loadimage('20fc9d6a80515d41b14f20a46d36ce62', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-XH7M6C83.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-XH7M6C83.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-XH7M6C83.jpg', '', 15079303, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: Range Rover vanaf 2003 met V8 LPG inbouw?

Geplaatst: do 26 jan 2012, 21:24
door jeroenwohe
Als je kan kiezen tussen een Range rover en een defender td4. Dan zou ik ZEKER voor de defender gaan!

Maar dat is persoonlijk.

Re: Range Rover vanaf 2003 met V8 LPG inbouw?

Geplaatst: do 26 jan 2012, 21:52
door Teun
Het lukt de Td4 nog steeds maar niet om als beste Defender ooit gekwalificeerd te worden, dus ik weet niet of dat de beste keuze is (alhoewel... geen slechte keuze hoor )
De 200tdi en daarna de 300tdi worden geloof ik nog steeds als 'top-of-the-bill' ervaren, alhoewel de Td5 inmiddels toch zeker ook tot het rijtje 'blijvers' mag worden gerekend.
Dus als we die lijn doorzetten ... dan wordt de Td4 vanzelf de beste ooit

Ik schat zelf eigenlijk in dat Defenders van alle Land Rovers het minst storingsgevoelig zijn (alhoewel ik me besef dat dit een natuurlijke tegenstelling is...)

Teun met 'Bram' en 'Mudje', een 110 Td5 Stationwagon en een Polynorm kwarttonner

Re: Range Rover vanaf 2003 met V8 LPG inbouw?

Geplaatst: vr 27 jan 2012, 23:59
door harry
hoi,
ik heb 16 jaar bij een landrover dealer gewerkt maar een 4.4
l322 heeft weinig problemen en een geweldige bmw motor
als ik het kon betalen zou ik er direct een kopen
wat een geweldige auto!!!!!!!!!!!!!!!

mvg harry

Re: Range Rover vanaf 2003 met V8 LPG inbouw?

Geplaatst: di 15 mei 2012, 22:22
door MRB
Ruben Hummel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik heb dit risico wel genomen. Tot nu toe gaat het
> redelijk goed, ik heb de auto nog maar kort
> ongeveer 6000km mee gereden.
>
> Verbruik wisselt tussen de 1l op 6km tot 1l op 8km
> (met trailer 2700kg bij 100km/h 1l op 6km)
>
> Tot nu toe:
> 1 luchtbalg gescheurd 500euro (losse onderdeel
> prijs in de aftermarket in NL)
> Minimaal koelvloeistof verlies, radateur of
> waterpomp 'zweet' (nog niet in verdiept gezien het
> zeer minimaal is)
> Blok zweet olie, klepdekselpakking (nog niet
> uitgevoerd)
>
> Ik weet dat er dure reparatie kunnen komen, maar
> ik geniet wel elke dag van deze auto. Of het
> verstandig is betwijfel ik nog steeds....


Beste Ruben,
Ik heb al een jaar of 4 exact dezelfde auto als die van jou. En wil nu alsnog, met 135K km, toch nog een gastank inbouwen. Kun jij mij vertellen welke jij hebt, bij wie, en wat het heeft gekost?

Alvast bedankt!

Groet,
Rogier