nokkenas V8
-
rigo
nokkenas V8
hallo , mijn nokken as is aan vervaning toe , wie weet het orginele Landrover onderdeel nummer van de nokkenas voor een V8 3.5LTR . is uit een discovery 1 bj 1990 .
wie heeft tips ?
wie heeft tips ?
-
Wim Janssen
Re: nokkenas V8
Vergeet ook niet om goede hydraulische klepstoters en distributieketting met tandwielen mee te bestellen.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
-
Bart van Dessel
Als het goed is dan is het de ETC6849 of de ETC6850, maar persoonlijk zou ik voor een 3.9i as kiezen, die geven iets meer vermogen en koppel en past 100%.
Groetjes, Bart
Groetjes, Bart
-
rigo
weet jij het nummer van de 3.9 ltr nokkenas , mijn leveancier heeft het over de :etc6099 voor mijn v8 3.5 ltr mijn motor heeft maar 113kw /154 pk 3531cc. en niet de 122kw /166pk 3528cc uitvoering . loopt hij dan ook met de nokenas van de 3.9 ltr ?
-
Bart van Dessel
Hij loopt ook met de 3.9 nokkenas, dit kunstje wordt vaak toegepast.
gr, Bart
gr, Bart
-
Wim
Ik heb nog een nieuwe (in het doosje) originele 3.5 nokkenas liggen.
(elliehtp@hotmail.com)
Mvg
(elliehtp@hotmail.com)
Mvg
-
Franc
Check ook even de bout in de voorkant van de nokkenas, er zitten verschillen tussen (UNF of metrisch).
In de 3.9i zit engelse draad (7/16 UNF). In de 3.5 (tenminste in mijn RRC) zat M12).
Groeten,
Franc.
In de 3.9i zit engelse draad (7/16 UNF). In de 3.5 (tenminste in mijn RRC) zat M12).
Groeten,
Franc.
-
rigo
een ieder bedankt voor de tips, ik heb een nokken as van een 3.9ltr besteld en gelijk ook maar de glijbussen , nieuwe hydrostoters en pakkingen .
Ben zeer benieuwd wat de verbetering zal zijn als alles er in zit .
de distibutie tandwielen en ketting vervang ik ook maar mee, maar nu zie ik hier verstelbare tandwielen en tandwielen met kunstof tanden , wat is het verschil tussen deze , en loont de moeite ?
Ben zeer benieuwd wat de verbetering zal zijn als alles er in zit .
de distibutie tandwielen en ketting vervang ik ook maar mee, maar nu zie ik hier verstelbare tandwielen en tandwielen met kunstof tanden , wat is het verschil tussen deze , en loont de moeite ?
-
Tom_RRC
Ik zou er zeker niets met kunstof tanden inzetten.
Ik heb recentelijk mijn 3,5 opgewaardeerd met een Piper High Torque nokkenas en een J&D tandwielen setjes...
Heerlijk hoe dat motortjes nu snort... Brult bedoel ik eigenlijk.
Koppakking is vervangen door een composiete uitvoering.
Ik heb recentelijk mijn 3,5 opgewaardeerd met een Piper High Torque nokkenas en een J&D tandwielen setjes...
Heerlijk hoe dat motortjes nu snort... Brult bedoel ik eigenlijk.
Koppakking is vervangen door een composiete uitvoering.