Pagina 1 van 1

Re: Spare wheel carrier

Geplaatst: do 01 jan 1970, 01:00
door VeeTee
QuoteRe: Spare wheel carrier nieuw
Gepost door: Teun ()
Datum: 13 januari 2012 20:18

Ik heb de Paddocks carrier gehad (die niet met de deur open draaide nog) en was er dik tevreden mee. Geen gerammel. Voelde degelijk; bleef degelijk.
Wellicht zal de Mantec 'beter' zijn, maar het is mij niet duidelijk waarin dan. Ik zou die extra euros mooi in de knip houden.
Overigens wel opvallend dat de bevestigingspunten van de beide carriers zo verschillen.

Teun met 'Bram', een 110 Td5 Stationwagon

Bedoel jij niet een andere, nl deze? [www.paddockspares.com]

Die door TS genoemde twee draaien namelijk allebei wel met de deur mee.
Ik had eerst die niet-meedraaiende, was ik niet heel erg tevreden over (rammel en afbladderende coating na 1 - 1 1/2 jaar). Heb er nu een van Extreme4x4, met Hi-Lift steun, klein beetje duurder - maar dan heb je ook wat.

Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/01/2012 20:33 door VeeTee.

Re: Spare wheel carrier

Geplaatst: do 01 jan 1970, 01:00
door VeeTee
QuoteRe: Spare wheel carrier
Gepost door: sjorsboomschors/aka/PP ()
Datum: 13 januari 2012 23:01

hmm, even inhaken: ik heb een prémature voorganger van bovengenoemde, met een oranje handeltje, die los van de deur eerst open moet, maar wil eigenlijk ook een Hi-lift bevestigingspunt erop: is het alleen de onderplaat die erbij zit? of ook een plaatje hoger, op bovenste buis? moet niet zo moeilijk zijn om erop te lassen, toch??
Nee, er is meer verschil. Kijk maar naar waar de scharnieren van de draagarm op de body/achterbalk bevestigd zitten. Dat is bij de Extreme4x4 met Hi-Lift steun helemaal aan de buitenkant van auto, anders kom je in de knoop met het openzwaaien, dan komt de Hi-Lift steun tegen de body.



Die simpele van Paddock met het rode handeltje had ik eerst, die zat veel meer naar links gemonteerd.

reservewieldrager.jpg --> mod_embed_images_loadimage('94b9765cd4ca146e071a0fd3b860ab4d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.zee-rover.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2009%2F04%2Freservewieldrager.jpg', 'http://www.zee-rover.nl/wp-content/uploads/2009/04/reservewieldrager.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.zee-rover.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2009%2F04%2Freservewieldrager.jpg', '', 15030590, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Geen idee of het werkt als je die verplaatst nadat je er een steun op gelast hebt. Je komt trouwens ook niet lekker uit met de lampen. Die van Extreme heeft een plaat voor de voet en aan de bovenkant ook een bevestigingspunt voor de steel van de Hi-Lift. Bevestiging van het onderste draaipunt is ook op de achterbalk, dus geen last met de lampen.



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/01/2012 10:42 door VeeTee.

Re: Spare wheel carrier

Geplaatst: do 01 jan 1970, 01:00
door Marc-my-Words
VeeTee Schreef:
-------------------------------------------------------
> Re: Spare wheel carrier
> Gepost door: sjorsboomschors/aka/PP ()
> Datum: 13 januari 2012 23:01
>
> hmm, even inhaken: ik heb een prémature
> voorganger van bovengenoemde, met een oranje
> handeltje, die los van de deur eerst open moet,
> maar wil eigenlijk ook een Hi-lift
> bevestigingspunt erop: is het alleen de onderplaat
> die erbij zit? of ook een plaatje hoger, op
> bovenste buis? moet niet zo moeilijk zijn om erop
> te lassen, toch??
>
> Nee, er is meer verschil. Kijk maar naar waar de
> scharnieren van de draagarm op de body/achterbalk
> bevestigd zitten. Dat is bij de Extreme4x4 met
> Hi-Lift steun helemaal aan de buitenkant van auto,
> anders kom je in de knoop met het openzwaaien, dan
> komt de Hi-Lift steun tegen de body.
>
> IMG_0401.jpg --> mod_embed_images_loadimage('3bc91639f8785b3e265c38d1caa47971', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.zee-rover.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2011%2F05%2FIMG_0401.jpg', 'http://www.zee-rover.nl/wp-content/uploads/2011/05/IMG_0401.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.zee-rover.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2011%2F05%2FIMG_0401.jpg', '', 15039757, 600, 600, 'Loading image ...', false);
> IMG_0399.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0c664d4968c6118689321d7166bd1465', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.zee-rover.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2011%2F05%2FIMG_0399.jpg', 'http://www.zee-rover.nl/wp-content/uploads/2011/05/IMG_0399.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.zee-rover.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2011%2F05%2FIMG_0399.jpg', '', 15039757, 600, 600, 'Loading image ...', false);
>
> Die simpele van Paddock met het rode handeltje had
> ik eerst, die zat veel meer naar links
> gemonteerd.
>
> reservewieldrager.jpg --> mod_embed_images_loadimage('da5c5dcd4abff17736963dd220ee7035', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.zee-rover.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2009%2F04%2Freservewieldrager.jpg', 'http://www.zee-rover.nl/wp-content/uploads/2009/04/reservewieldrager.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.zee-rover.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2009%2F04%2Freservewieldrager.jpg', '', 15039757, 600, 600, 'Loading image ...', false);
>
> Geen idee of het werkt als je die verplaatst nadat
> je er een steun op gelast hebt. Je komt trouwens
> ook niet lekker uit met de lampen. Die van Extreme
> heeft een plaat voor de voet en aan de bovenkant
> ook een bevestigingspunt voor de steel van de
> Hi-Lift. Bevestiging van het onderste draaipunt is
> ook op de achterbalk, dus geen last met de lampen.


Hmm ... de Extreme is extreem fraai maar ... het Hi-Lift "tafeltje", en vooral ook de Hi-Lift zelf maakt de achteruitrijlamp tot een pro-forma APK-verplichting in plaats van nuttige verlichting. (Ik heb al een tweede achteruitrij-licht links, maar zou het jammer vinden om nu weer het licht rechts te verliezen.)

Verder is de Extreme beslist fraai: past bij de betere Bumperettes, en maakt het mogelijk een paar serieuze fietsen aan het achterwiel te hangen: niet alleen vanwege de stevigheid maar ook omdat het reservewiel extra naar buiten zwaait en dus een fiets langs de carrosserie gaat.

Enige min is de Extreme-prijs. (Om dan direct de typisch Hollandse vraag te stellen: wat kosten ze waar ? En waar zijn ze het aantrekkelijkst geprijsd ?)


Marc

Spare wheel carrier

Geplaatst: vr 13 jan 2012, 21:08
door wijzerman
Beste prikkers,

Heeft iemand ervaring met een paddock spare wheel carrier?

[www.paddockspares.com]

En in vergelijking met deze? ( prijs is een verschil, dat is duidelijk (-; )

[www.paddockspares.com]

Bedankt alvast.

Groeten,

Jan

Re: Spare wheel carrier

Geplaatst: vr 13 jan 2012, 21:18
door Teun
Ik heb de Paddocks carrier gehad (die niet met de deur open draaide nog) en was er dik tevreden mee. Geen gerammel. Voelde degelijk; bleef degelijk.
Wellicht zal de Mantec 'beter' zijn, maar het is mij niet duidelijk waarin dan. Ik zou die extra euros mooi in de knip houden.
Overigens wel opvallend dat de bevestigingspunten van de beide carriers zo verschillen.

Teun met 'Bram' en 'Mudje', een 110 Td5 Stationwagon en een Polynorm kwarttonner

Re: Spare wheel carrier

Geplaatst: vr 13 jan 2012, 21:19
door De Waldpiek
ik heb de bovenste en voldoet mij prima, je moet met het installeren rustig en precies werken, en wanneer die eenmaal zit,perfect!!

succes.

groet Nimrod

Re: Spare wheel carrier

Geplaatst: vr 13 jan 2012, 22:19
door Frank 110V8
Ik heb een half jaar geleden dezelfde vraag gesteld en toen een van paddocks overgenomen, bevalt prim, maar zit volgens mij wel een dunne laag verf op.

Groet frank

Re: Spare wheel carrier

Geplaatst: vr 13 jan 2012, 22:54
door wijzerman
Ik ga voor de paddock, bedankt allemaal. De extreme vind ik nog mooier, maar helaas vind ik die te duur.

Re: Spare wheel carrier

Geplaatst: vr 13 jan 2012, 23:56
door Teun
Klopt Vincent,
Die had ik achter op m'n Stage One hangen.
Geen last gehad van gerammel. Maar ja... dat ik dat niet hoorde kan ook een andere reden hebben natuurlijk

Teun met 'Bram' en 'Mudje', een 110 Td5 Stationwagon en een Polynorm kwarttonner

Re: Spare wheel carrier

Geplaatst: za 14 jan 2012, 00:01
door sjorsboomschors/aka/PP
hmm, even inhaken: ik heb een prémature voorganger van bovengenoemde, met een oranje handeltje, die los van de deur eerst open moet, maar wil eigenlijk ook een Hi-lift bevestigingspunt erop: is het alleen de onderplaat die erbij zit? of ook een plaatje hoger, op bovenste buis? moet niet zo moeilijk zijn om erop te lassen, toch??

Re: Spare wheel carrier

Geplaatst: ma 16 jan 2012, 21:25
door Fraggledefender
Heb ook lang zitten dubben wat te doen. Heb namelijk bumperettes en wil die wel houden. Ik begrijp dat alleen de extreme 4x4 daarmee overweg kan en dat bij alle andere versies de bumperettes in de weg zitten...

Ik ga dus maar sparen :-|

Denk dat ik dan tzt een een hi-lift te koop/ruil heb. Mijn huidige is te lang om rechtop te zetten.


Jan

Defender 110 stwg 200tdi maart 1986

Re: Spare wheel carrier

Geplaatst: ma 16 jan 2012, 21:40
door Marc vd K
Deze heb ik ook, maar ik wou dat ik wat meer betaald had. Deze is lastig met passagiers achter in de auto, roest aan alle kanten, hij bonkt heel de tijd tegen de achter deur aan omdat hij niet goed te stellen is en mijn achter deur heeft nu een deuk door dat rubber...

Zeker een gigantische miskoop!

Re: Spare wheel carrier

Geplaatst: ma 16 jan 2012, 23:27
door VeeTee
Geen aandelen, in de UK is hij hier te koop. Ik heb hem evenwel via mijn vaste land rover specialist - ook geen aandelen, maar daar ben ik wel zeer tevreden over. Hij heeft me dezelfde prijs als de UK shop gerekend (gecorrigeerd voor koers pond/eur natuurlijk - en dan hebben we het nog niet eens over verzendkosten ).

Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4