Pagina 1 van 1

achterdif keerring Salisbury

Geplaatst: ma 09 jan 2012, 19:51
door sjeroens
Er loopt een beetje (veel) olie uit mijn achterdif van mijn 101. Bij de aandrijfas. Tijd om een nieuwe oliekeerring te bestellen.
Klopt het nu dat ik nummer 12,13, 14 moet bestellen? (607182, 607183, RTC1010 (aeu2515))
Betreft een Salisbury Diff.
achterdif.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e40bb9dae99fa24c8ee10d1605d3f573', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fachterdif.jpg', 'http://i1207.photobucket.com/albums/bb477/sjeroens/achterdif.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fachterdif.jpg', '', 15011457, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Ik probeer nog een beter plaatje te uploaden [www.landroverweb.com] blz 96
Groet,
jeroen



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/01/2012 19:24 door sjeroens.

Re: achterdif keerring Salisbury

Geplaatst: di 10 jan 2012, 09:15
door Michael110V8
Destijds lekte mijn Salisbury ook (110 V8) Ik heb alleen aeu2515 vervangen. Probleem was daarmee opgelost. Vergeet niet je ontluchting ook te controleren!

Re: achterdif keerring Salisbury

Geplaatst: di 10 jan 2012, 09:29
door pascal ubags
hoi
meestal is de flanche ook iets versleten, en ja met alleen de keerring werkt het een tijdje, maar als je de flanche er uit hebt en je ziet een gleufje veroorzaakt door de keerring, heb je gen nieuwe, voor het geld hoef je het niet te laten, dus ik vernieuw bijde, pas ook op als je het weer in elkaar zet dat je het met het juiste moment aandraait, anders verrenueer je je pasbus, je hebt 2 momenten, 1 voor nieuwe pasbus en eene voor oude, die voor oude moet je hebben,
gr pascal

Re: achterdif keerring Salisbury

Geplaatst: di 10 jan 2012, 10:38
door sjeroens
Thanks voor de input, Flanche is (STC4457 - Flange NOW £32.02 (exc.VAT)) toch nog prijzig...
klopt het dat het aanhaalmoment " 17.2 to 23,0 kgf.cm (15 to 20 lbf in)" is?
Ontluchting controleer ik ook
Groet
jeroen

Re: achterdif keerring Salisbury

Geplaatst: di 10 jan 2012, 12:51
door Frans Bonnes
Volgens mij moet dat gewoon in het WPHB van de 101 staan

fb

Re: achterdif keerring Salisbury

Geplaatst: di 10 jan 2012, 13:05
door sjeroens
Frans, daar heb ik het ook vandaan. Maar zoals bij alles veranderen dingen soms.
En in het wphb word alleen de voordiff beschreven, En het is een aanname van mij dat het aanhaalmoment voor en achter gelijk is
Daarom vraagt mijn onzekerheid een dubbelcheck.
Jeroen

Re: achterdif keerring Salisbury

Geplaatst: di 10 jan 2012, 13:23
door Frans Bonnes
Volgens mij zijn voor en achter gelijk>
Kijk maar bij 51.20.01 en bij 54.10.20

fb