Pagina 1 van 1

Re: detroit of true track in salisbury achteras ervaringen..

Geplaatst: do 01 jan 1970, 01:00
door ToyRoverlander
Quote Gepost door: Stage-2 ()
Datum: 31 december 2011 17:44


TrueTrack is wat ik wil.
Nog nooit in een Land Rover ervaren, maar wel in Land Cruiser 80 (icm een centre difflock). Het enige nadeel is dat je het gevoel hebt dat letterlijk ALLES kan (... en je dus met te hoge snelheid naast de track belandt; even oppassen).
Dat feest wil ik ook in mijn 110.
Dat is het.... je hebt het GEVOEL dat alles kan.... met dubbele lockers WEET je dat alles kan (E-lockers optioneel, in engeland standaard, op die 80series overigens)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..

Re: detroit of true track in salisbury achteras ervaringen..

Geplaatst: do 01 jan 1970, 01:00
door ToyRoverlander
Quote Gepost door: Rumble ()
Datum: 31 december 2011 20:46

ToyRoverlander Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ben je bekend met hoe de detroit locker werkt? En
> hoe die dus op straat reageert? Ik zou er niet aan
> moeten denken iig...

Weet je het zelf wel? smoking smiley

De true track kan ik je zeer aanbevelen, je lockt nooit 100 procenr, dus altijd iets slip mogelijk . 20 tot 30 procent. de laatste idiaal in je vooras. Ik weet niet of die voor salisbury achter as is. De detroit is de spartaanse variant die alleen in bochten onlockt, dus eigenlijk altijd 100 procent gelockt is. geen probleem in bochten mits je maar geen gas geeft in de bocht, want dan lockt ie opeens wel! is meer een locker voor een terrein monster.
Zelf zou ik gaan voor de powertrax lockright, maar die heb ik nog niet in de salisbury variant gevonden. wel voor suzuki, en het is robust en goedkoop.

Anton

Ja... en je geeft zelf ook al de reden aan waarom ik er niet aan zou moeten denken...
Quotegeen probleem in bochten mits je maar geen gas geeft in de bocht, want dan lockt ie opeens wel!
Dus jij geeft geen gas in bochten? Jij geeft geen gas als je bijvoorbeeld in een bocht omhoog een viaduct op moet? Lekker op vakantie naar de alpen, de bergen in... haarspeldbochten pakken.... maar geen gas geven hoor in die bocht anders haal je hem helemaal niet meer....
Daarom..... mot er niks van hebben... Ik gooi mijn locker(s) er in als ik denk dat ik ze nodig ga hebben, vantevoren dus... en ja, ik gok ook wel eens fout en kom ik 'vast' te zitten. Lockertje(s) erop en meestal kom ik wel weer weg..

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/01/2012 17:22 door ToyRoverlander.

Re: detroit of true track in salisbury achteras ervaringen..

Geplaatst: do 01 jan 1970, 01:00
door Anton (Rumble)
ToyRoverlander Schreef:
-------------------------------------------------------
> > Gepost door: Rumble ()
> Datum: 31 december 2011 20:46
>
> ToyRoverlander Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ben je bekend met hoe de detroit locker werkt?
> En
> > hoe die dus op straat reageert? Ik zou er niet
> aan
> > moeten denken iig...
>
> Weet je het zelf wel? smoking smiley
>
> De true track kan ik je zeer aanbevelen, je lockt
> nooit 100 procenr, dus altijd iets slip mogelijk .
> 20 tot 30 procent. de laatste idiaal in je vooras.
> Ik weet niet of die voor salisbury achter as is.
> De detroit is de spartaanse variant die alleen in
> bochten onlockt, dus eigenlijk altijd 100 procent
> gelockt is. geen probleem in bochten mits je maar
> geen gas geeft in de bocht, want dan lockt ie
> opeens wel! is meer een locker voor een terrein
> monster.
> Zelf zou ik gaan voor de powertrax lockright, maar
> die heb ik nog niet in de salisbury variant
> gevonden. wel voor suzuki, en het is robust en
> goedkoop.
>
> Anton
>
>
>
> Ja... en je geeft zelf ook al de reden aan waarom
> ik er niet aan zou moeten denken...
> geen probleem in bochten mits je maar geen gas
> geeft in de bocht, want dan lockt ie opeens wel!
>
> Dus jij geeft geen gas in bochten? Jij geeft geen
> gas als je bijvoorbeeld in een bocht omhoog een
> viaduct op moet? Lekker op vakantie naar de alpen,
> de bergen in... haarspeldbochten pakken.... maar
> geen gas geven hoor in die bocht anders haal je
> hem helemaal niet meer....
> Daarom..... mot er niks van hebben... Ik gooi mijn
> locker(s) er in als ik denk dat ik ze nodig ga
> hebben, vantevoren dus... en ja, ik gok ook wel
> eens fout en kom ik 'vast' te zitten. Lockertje(s)
> erop en meestal kom ik wel weer weg..

Ik hoef jou niks uit te leggen Maar dat wist ik al lang.

detroit of true track in salisbury achteras ervaringen..

Geplaatst: za 31 dec 2011, 16:15
door Mark110TD5
De titel zegt het al, ik heb aardig wat speling in de achteras van mij 110 en aangezien deze open moet dan ook maar meteen een kleine upgrade plaatsen.
Wat zijn jullie ervaringen met de detroit locker of true track, wil geen compressor ARB oid. en is dit zelf te doen in een salisbury of heb je hier ook speciaal gereedschap voor nodig.

sta uiteraard ook open voor een complete achteras voor een mooie prijs ;-) met lockers of limited slip.

Alvast bedankt!

Mvg Mark

Re: detroit of true track in salisbury achteras ervaringen..

Geplaatst: za 31 dec 2011, 17:01
door ToyRoverlander
Ben je bekend met hoe de detroit locker werkt? En hoe die dus op straat reageert? Ik zou er niet aan moeten denken iig...

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..

Re: detroit of true track in salisbury achteras ervaringen..

Geplaatst: za 31 dec 2011, 17:13
door defendertje90
Is inderdaad de rede dat ik niet voor een ditroit true track of een locker ben gegaan maar meteen voor een KAM locker (wilde ook geen compressor)

Re: detroit of true track in salisbury achteras ervaringen..

Geplaatst: za 31 dec 2011, 17:18
door ToyRoverlander
Van wat ik zo overal lees is de customer service van KAM euh, op zijn minst gezegd...knap bagger... Volgens mij had jij daar ook al de nodige ervaring mee

E-lockers rule

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..

Re: detroit of true track in salisbury achteras ervaringen..

Geplaatst: za 31 dec 2011, 17:42
door defendertje90
ik heb nog totaal geen customer service gesproken heb het systeem zelf maar aangepast zodat het lekdicht is.

Al met al gaat het lassen zeer goed en dat ik wel dicht te krijgen maar als je er dan een kunststof deksel bij levert waar de bouten gewoon in weg vallen door de olie (kunststof kan niet tegen de olie) en als er olie bij de busjes komt die in de flens geperst zitten ze dan los komen vraag ik me toch af of je je eigen product wel goed getest hebt. In het engelse leger gebruiken ze de aluminium kappen van kam en die zijn kwalitatief beter.
Heb nu draadeinde in de as gemaakt waar ik de deksel met moeren en een flens aan de buitenkant op trek

Re: detroit of true track in salisbury achteras ervaringen..

Geplaatst: za 31 dec 2011, 17:44
door defendertje90
Zit overigens voor een kennis van mij te kijken naar ashcroft lockers.

Re: detroit of true track in salisbury achteras ervaringen..

Geplaatst: za 31 dec 2011, 18:24
door Mark110TD5
defendertje90 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zit overigens voor een kennis van mij te kijken
> naar ashcroft lockers.


ben benieuwd wat daar de uitkomst van is..

true track lijkt me ook een betere optie ook gezien de belasting van de steekassen etc..

Re: detroit of true track in salisbury achteras ervaringen..

Geplaatst: za 31 dec 2011, 18:44
door Stage-2
Mark110TD5 Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> true track lijkt me ook een betere optie ook

TrueTrack is wat ik wil.
Nog nooit in een Land Rover ervaren, maar wel in Land Cruiser 80 (icm een centre difflock). Het enige nadeel is dat je het gevoel hebt dat letterlijk ALLES kan (... en je dus met te hoge snelheid naast de track belandt; even oppassen).
Dat feest wil ik ook in mijn 110.

cheerz, Mo
1984 Land Rover 110 (powered by Nissan FD35T) VERKOCHT
1976 Magirus-Deutz 170D12
[birgidenmaurice.shareyourstory.nl]

181415.jpg --> mod_embed_images_loadimage('eee01720c4d4f12719473b08c248aae3', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Fs3-eu-west-1.amazonaws.com%2Fimage.shareyourstory.nl%2F181415.jpg', 'https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/image.shareyourstory.nl/181415.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Fs3-eu-west-1.amazonaws.com%2Fimage.shareyourstory.nl%2F181415.jpg', '', 14974922, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-4MBHFJWP.jpg --> mod_embed_images_loadimage('81041250d48fe3abcf18151d9c54a006', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4MBHFJWP.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4MBHFJWP.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4MBHFJWP.jpg', '', 14974922, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: detroit of true track in salisbury achteras ervaringen..

Geplaatst: za 31 dec 2011, 18:48
door defendertje90
Waarom denk je dat? Mijn locker zet ik alleen maar aan als dit nodig is.





Mark110TD5 Schreef:
-------------------------------------------------------
> defendertje90 Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Zit overigens voor een kennis van mij te kijken
> > naar ashcroft lockers.
>
>
> ben benieuwd wat daar de uitkomst van is..
>
> true track lijkt me ook een betere optie ook
> gezien de belasting van de steekassen etc..

Re: detroit of true track in salisbury achteras ervaringen..

Geplaatst: za 31 dec 2011, 18:59
door Stage-2
defendertje90 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Waarom denk je dat? Mijn locker zet ik alleen maar
> aan als dit nodig is.
>


Mag ik - mag ik - mag ik?

Strikt genomen zet jij de locker aan op het moment dat het te laat is, namelijk als je hebt vastgesteld dat je als gevolg van wheelspin aan 1 kant van de as niet meer verder kunt rijden. Voor een soepele rit moet die locker dus werken net voordat jij last krijgt van wheelspin.

Dat is precies wat de TrueTrack doet. Bij een verschil in draaisnelheid van meer dan 30% treedt het locking mechaniek in werking. Op dat moment krijgt het wiel met tractie toch nog een deel van de aandrijfkracht. Voordat je het zelf in de gaten hebt, ben je de kritieke situatie alweer voorbij.

cheerz, Mo
1984 Land Rover 110 (powered by Nissan FD35T) VERKOCHT
1976 Magirus-Deutz 170D12
[birgidenmaurice.shareyourstory.nl]

181415.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c99ba2b068b3faade37255c09080af12', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Fs3-eu-west-1.amazonaws.com%2Fimage.shareyourstory.nl%2F181415.jpg', 'https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/image.shareyourstory.nl/181415.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Fs3-eu-west-1.amazonaws.com%2Fimage.shareyourstory.nl%2F181415.jpg', '', 14974952, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-4MBHFJWP.jpg --> mod_embed_images_loadimage('8216fb07ca81aaca1a6e45150008565f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4MBHFJWP.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4MBHFJWP.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4MBHFJWP.jpg', '', 14974952, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: detroit of true track in salisbury achteras ervaringen..

Geplaatst: za 31 dec 2011, 19:59
door Dixo
Stage-2 Schreef:
-------------------------------------------------------

>
> Strikt genomen zet jij de locker aan op het moment
> dat het te laat is, namelijk als je hebt
> vastgesteld dat je als gevolg van wheelspin aan 1
> kant van de as niet meer verder kunt rijden. Voor
> een soepele rit moet die locker dus werken net
> voordat jij last krijgt van wheelspin.

Waarom niet gewoon de locker aanzetten als je vooruit kijkt en ziet dat er in het terrein wat er nog gaat komen de locker wellicht van pas gaat komen...?

Re: detroit of true track in salisbury achteras ervaringen..

Geplaatst: za 31 dec 2011, 20:49
door Mark110TD5
Ik zie de True Track wel in de achteras verdwijnen, ik rijdt namelijk geen extreme off road dingen alleen heel veel op het strand en daar is een True Track in combinatie met met centre diff denk ik genoeg om met de aanhanger iets rustiger van het strand af te rijden dan nu het geval is.

Weet iemand ook of je zelf het kan vervangen zonder speciaal gereedschap...

Alvast bedankt!

Re: detroit of true track in salisbury achteras ervaringen..

Geplaatst: za 31 dec 2011, 21:46
door Anton (Rumble)
ToyRoverlander Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ben je bekend met hoe de detroit locker werkt? En
> hoe die dus op straat reageert? Ik zou er niet aan
> moeten denken iig...

Weet je het zelf wel?

De true track kan ik je zeer aanbevelen, je lockt nooit 100 procenr, dus altijd iets slip mogelijk . 20 tot 30 procent. de laatste idiaal in je vooras. Ik weet niet of die voor salisbury achter as is. De detroit is de spartaanse variant die alleen in bochten onlockt, dus eigenlijk altijd 100 procent gelockt is. geen probleem in bochten mits je maar geen gas geeft in de bocht, want dan lockt ie opeens wel! is meer een locker voor een terrein monster.
Zelf zou ik gaan voor de powertrax lockright, maar die heb ik nog niet in de salisbury variant gevonden. wel voor suzuki, en het is robust en goedkoop.

Anton

Re: detroit of true track in salisbury achteras ervaringen..

Geplaatst: zo 01 jan 2012, 18:36
door defendertje90
Dixo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Stage-2 Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> >
> > Strikt genomen zet jij de locker aan op het
> moment
> > dat het te laat is, namelijk als je hebt
> > vastgesteld dat je als gevolg van wheelspin aan
> 1
> > kant van de as niet meer verder kunt rijden.
> Voor
> > een soepele rit moet die locker dus werken net
> > voordat jij last krijgt van wheelspin.
>
> Waarom niet gewoon de locker aanzetten als je
> vooruit kijkt en ziet dat er in het terrein wat er
> nog gaat komen de locker wellicht van pas gaat
> komen...?

i agree. hier in nederland heb ik hem bijna nooit nodig (ligt aan mijn keuze van terrein) in frankrijk afgelopen jaar had ik hem wel nodig maar dan is het inderdaad vooruit kijken en inderdaad de juiste keuze maken. Je merkt dan dat je vaak verder komt dan een "gewone auto"

Re: detroit of true track in salisbury achteras ervaringen..

Geplaatst: zo 01 jan 2012, 21:09
door Rick90
Detroit lockers alleen voor terreinmonsters?!
Onzin, met een detroit full lock is gewoon goed op de weg te rijden. Ken meerdere Land Rovers
die er al vele duizenden kilometers probleemloos mee rond rijden. De enige keren dat het wel eens een gevaarlijke
situatie wil opleveren is als het heeel glad is in de winter en je moet een scherpe bocht maken.

Vanwaar de keuze om geen ARB te willen? Een ARB is gewoon een beproefde locker
die zich heeft bewezen en inschakeld als jij dat wilt. Laat je niet afschrikken door de pneumatische
bediening dat is allemaal makkelijk aan te sluiten en duidelijk beschreven.

Om het differentieel van een Salisbury te vervangen heb je speciaal gereedschap nodig. Om het differentieel er
uit te halen en de nieuwe terug te stoppen moet je de differentieel pan spreiden. Je hebt een speciale spreider die
de opening waar het diff doorheen moet een beetje ovaal trekt, anders kun je het diff niet in de as krijgen.

Groeten Rick



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/01/2012 20:15 door Rick90.

Re: detroit of true track in salisbury achteras ervaringen..

Geplaatst: zo 01 jan 2012, 21:41
door Anton (Rumble)
Rick90 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Detroit lockers alleen voor terreinmonsters?!
> Onzin,

Lezen! Ik schrijf: Detroit lockers is meer voor terrein monsters. De rest van je verhaal ben ik het mee eens, zo verwoorde ik het hierboven ook al.
De teutrac vind ik persoonlijk nog beter. met een locker in zowel voor als achteras weet je echt niet waar je terrecht komt.
Meestal stond ik daar vast waar niemand me meer kon bereiken

Anton

Re: detroit of true track in salisbury achteras ervaringen..

Geplaatst: zo 01 jan 2012, 22:46
door Mark110TD5
Bedankt voor jullie reply, de reden dat ik geen ARB wil is ook een kostenplaatje, zal eens kijken of ik ergens een asspreider kan begaan.

mvg Mark

Re: detroit of true track in salisbury achteras ervaringen..

Geplaatst: ma 02 jan 2012, 09:28
door Rick90
Hier staat een mooie uitleg om het diff te vervangen: [www.landyzone.co.uk]

Re: detroit of true track in salisbury achteras ervaringen..

Geplaatst: ma 02 jan 2012, 09:31
door Puffino
Mo, en als je eenmaal stilstaat in de blubber of op welke manier dan ook in slippende ondergrond, heb je er dan nog wat aan?

Ik ben WEL van de lockers, en waarom, om de simpele reden dat als je hem "aanzet als het te laat is" niet klopt: dan ben je ZELF inderdaad niet slim. Je gebruikt hem alleen als je hem denkt nodig te gaan hebben, bij die extremere passage die er aan zit te komen, bijv. En niet op elk moment.

Dat brengt mij bij een vraag aan Mark. WAAROM wil je een locker of een LSD? DAT zeg je er effe niet bij.

Sander Lelieveld


Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V

Snorkel.Runde.NL

Re: detroit of true track in salisbury achteras ervaringen..

Geplaatst: ma 02 jan 2012, 10:23
door Mark110TD5
De reden dat ik een LS wil is dat ik veel op het strand rijdt met of zonder aanhanger, zowel het wegrijden vanuit stilstand danwel het oprijden van een steile opgang is makkelijker met een locker of limited slip. Alleen het rijden met locker vraagt mijn inziens ook om nieuwe steekassen.

Re: detroit of true track in salisbury achteras ervaringen..

Geplaatst: ma 02 jan 2012, 11:18
door Marc-my-Words
Als ik (Marc met een c) dan toch aan het differentieel zou gaan klussen dan zou ik voor een echte Locker kiezen.
Je zoekt extra tractie op duidelijk gedefinieerde momenten, waaronder juist het moment van wegrijden.
Een echte Locker werkt vanaf het moment dat je hem inzet, met een limited slip .... het woord zegt het al moet 't eerst slippen.

Ipv limited slip bestaat er al de ABS/ETC, werkt ook prima ... desondanks helpt het Central Diff-Lock soms toch duidelijk meer
(ik had een 110Td5 met ABS/ETC en heb dat in diverse soorten sneeuw en ijs op naar verluid niet te berijden boswegen uitgeprobeerd).
Wat als grootste bezwaar van de traction control wordt genoemd: het "altijd net te laat" merk je dus, en inzetten van Diff-Lock is dus toch (ondanks de gedachte dat het zonder zou kunnen - zie de Discovery's zonder Diff-Lock) een duidelijke aanwinst.

Mijn advies: kijk eens bij Ashcroft naar hun Locker-aanbod.


Marc

Re: detroit of true track in salisbury achteras ervaringen..

Geplaatst: ma 02 jan 2012, 11:29
door Puffino
Als ik deze reden lees waarom jij een locker wilt sluit ik me aan bij het advies van Marc. Op het strand lockertje aanzetten, daarbuiten lekker uit laten. (daar heb je die kennelijk toch niet nodig en kan ie je ook niet verwarren...)

Re: detroit of true track in salisbury achteras ervaringen..

Geplaatst: ma 02 jan 2012, 11:54
door Stage-2
Puffino Schreef:
-------------------------------------------------------
> ... en als je eenmaal stilstaat in de blubber of
> op welke manier dan ook in slippende ondergrond,
> heb je er dan nog wat aan?

Dan heb je er precies even veel aan als aan een air/e-locker (en waarschijnlijk de verkeerde banden).

> Je gebruikt hem alleen als je hem denkt nodig te gaan
> hebben, bij die extremere passage die er aan zit te
> komen, bijv. En niet op elk moment.

Dit pleit dus precies voor TrueTrack. Die werkt namelijk alleen als het nodig is. Tot die tijd is het een gewoon differentieel.

cheerz, Mo
1984 Land Rover 110 (powered by Nissan FD35T) VERKOCHT
1976 Magirus-Deutz 170D12
[birgidenmaurice.shareyourstory.nl]

181415.jpg --> mod_embed_images_loadimage('df6fd47114c1644b0207b80d92e794a3', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Fs3-eu-west-1.amazonaws.com%2Fimage.shareyourstory.nl%2F181415.jpg', 'https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/image.shareyourstory.nl/181415.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Fs3-eu-west-1.amazonaws.com%2Fimage.shareyourstory.nl%2F181415.jpg', '', 14978963, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-4MBHFJWP.jpg --> mod_embed_images_loadimage('34e001e9b17fa50c7a5ab01a6581a4b7', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4MBHFJWP.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4MBHFJWP.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4MBHFJWP.jpg', '', 14978963, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: detroit of true track in salisbury achteras ervaringen..

Geplaatst: ma 02 jan 2012, 15:30
door Marc-my-Words
Precies.
Net als Diff-Lock, ook daar moet je een zeker gevoel bij hebben (en ook die moet je meestentijds gewoon uit hebben staan). Althans op een gladde, besneeuwde route met bochten en hellingen zet ik de Diff-Lock in op de rechte einden maar daar waar je een haarspeld-bocht om moet is de auto toch echt betrouwbaarder qua stuur zonder. Is er sprake van hier en daar verijsd dan ook weer hier en daar de Diff-Lock erop. De ABS/ETC doet veel maar is in zulke gevallen toch altijd net te laat en zelfs verrassend (men leze onbetrouwbaar) wanneer 3 wielen kunnen glijden. Hetzelfde geldt volgens mij ook voor limited-slip differentieels: die werken op een te groot verschil tussen links en rechts. Ik heb dus meegemaakt dat ondanks sneeuwkettingen ik nauwelijks verder kwam, niet omdat de sneeuw te dik was oid maar omdat de sneeuw uit deels gedooide lagen op een verijsde ondergrond bestond. Daar had ik graag 100% gelockede differentieels gehad (maar dan dus ook aan verzwaarde steekassen gemoeten) en dus toch nog stapvoets rijden want gladheid + hellingen in een onbewoonde en koude wereld zijn niet echt een combinatie voor ongelukjes.

Marc

Re: detroit of true track in salisbury achteras ervaringen..

Geplaatst: ma 02 jan 2012, 18:24
door defendertje90
heel simpel ieder zijn eigen keuze wat hij of zij erin wil. Als je voor een a merk gaat kun je er vrijwel zeker van zijn dat je geen troep koopt.

Re: detroit of true track in salisbury achteras ervaringen..

Geplaatst: ma 02 jan 2012, 20:07
door Puffino
Ieder heeft ook inderdaad zijn eigen keuze, maar het gaat er niet om "wat zou je kiezen" maar "WAAROM".

DAN pas kan Mark ZIJN keuze maken op basis van argumenten en niet op basis van "5 voor LSD, 3 voor Lockers, 1 onthouding". (Of wat de werkelijke verhouding ook moge wezen)

Gelukkig is de discussie van de werkelijke verschillen nu wel gevoerd, en mag Mark zijn eigen (wellicht lastig te bepalen) mening gaan vormen ;-)

Sander Lelieveld


Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V

Snorkel.Runde.NL

Re: detroit of true track in salisbury achteras ervaringen..

Geplaatst: ma 02 jan 2012, 20:33
door Disco
Waarom geen Kamdiff heb je een Lsd die je ook nog kan locken

linkje naar kamdiffs

Jo

Re: detroit of true track in salisbury achteras ervaringen..

Geplaatst: ma 02 jan 2012, 20:38
door Rick90
> Ja... en je geeft zelf ook al de reden aan waarom
> ik er niet aan zou moeten denken...
> geen probleem in bochten mits je maar geen gas
> geeft in de bocht, want dan lockt ie opeens wel!
>
> Dus jij geeft geen gas in bochten? Jij geeft geen
> gas als je bijvoorbeeld in een bocht omhoog een
> viaduct op moet? Lekker op vakantie naar de alpen,
> de bergen in... haarspeldbochten pakken.... maar
> geen gas geven hoor in die bocht anders haal je
> hem helemaal niet meer....
> Daarom..... mot er niks van hebben... Ik gooi mijn
> locker(s) er in als ik denk dat ik ze nodig ga
> hebben, vantevoren dus... en ja, ik gok ook wel
> eens fout en kom ik 'vast' te zitten. Lockertje(s)
> erop en meestal kom ik wel weer weg..


Ga nou eerst maar eens met een Detroit rijden !!
Ik weet niet waar jullie het vandaan hebben maar met Detroits kun je gewoon gas geven in de bochten.
We hebben verschillende Defenders met Detroits in onderhoud waaronder een zwaar getunede Td5 wedstrijdauto
en die kan gewoon met flink gas de bochten door hoor...!

Ik geef toe een Detroit is niet de meest ideale locker qua werking maar wat hier wordt geschreven is gewoon onzin.

Re: detroit of true track in salisbury achteras ervaringen..

Geplaatst: ma 02 jan 2012, 20:45
door Mark110TD5
Ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken!
Vandaag eens goed onder de Land Rover bezig geweest om te zien waar de ruimte nu echt zit.... achterdiff nog leeg laten lopen en nieuwe olie erin om te checken of er slijpsel, kapotte tandwielen etc uit kwamen maar deze is toch niet de boosdoener van de speling. uiteindelijk vast kunnen stellen dat de speling uit de tussenbak komt...
Nieuw dillemma ga ik alleen de tussenbak vervangen met het risico dat ik volgend jaar ook de versnellingsbak nog krijg of meteen All the way met nieuwe versnellings en tussenbak. Ik verdien mijn geld met de Land Rover en kan me niet perimiteren om van de zomer in het hoogseizoen op het strand te staan met kapotte bak o.i.d. nog maar niet te denken aan dat het met opkomend water gebeurt.
vandaag even Vis gebeld maar de prijzen daar zijn nog best pittig als je dat vergelijkt met Ashcroft...

Kortom het is gelukkig never over in a rover

mvg Mark

Re: detroit of true track in salisbury achteras ervaringen..

Geplaatst: ma 02 jan 2012, 20:48
door Anton (Rumble)
>
> Ga nou eerst maar eens met een Detroit rijden
> !!


Ik heb met een detroit truetrac in voor en achteras gereden en vind het helemaal het einde! (snap de verwarring ook niet)

Ik zou nu voor de goedkopere detroit locker willen gaan omdat die 100% lockt, enkel unlockt op momenten. (in de bewuste bochten)


Nog goedkoper is de lockright, maar heb die nog niet voor de salisbury gevonden.

Anton

Re: detroit of true track in salisbury achteras ervaringen..

Geplaatst: ma 02 jan 2012, 20:51
door Rick90
Hoeveel kilometer heeft ie al op de klok staan?

Als de versnellingsbak nog goed functioneert zou ik hem gewoon laten zitten. Dat een tussenbak speling heeft betekend
helemaal niet dat de V bak ook aan vervanging toe is.

Groeten Rick,

p4pb7561242.jpg --> mod_embed_images_loadimage('7c54260928747b3f5aedb31eeb4a034f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flp1.pinkbike.org%2Fp4pb7561242%2Fp4pb7561242.jpg', 'http://lp1.pinkbike.org/p4pb7561242/p4pb7561242.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flp1.pinkbike.org%2Fp4pb7561242%2Fp4pb7561242.jpg', '', 14980951, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Foto's werkzaamheden

Re: detroit of true track in salisbury achteras ervaringen..

Geplaatst: ma 02 jan 2012, 20:56
door Jackthe
Mark,

ik heb toevallig nog een limited slip liggen uit mijn vorige as; helaas weet ik het merk niet (en ik kan ook niet een serienummer vinden oid). Hij deed het altijd goed, maar omdat ik hem niet nodig heb, is hij niet teruggeplaatst in mijn nieuwe achteras. Een beetje schaamteloze reclame :
[landrover.paginamarkt.nl]

Re: detroit of true track in salisbury achteras ervaringen..

Geplaatst: ma 02 jan 2012, 21:01
door Jackthe
kijk ook eens naar je aandrijfas en kruisjes of daar niet speling op zit. Soms zit het probleem daarin.