Pech onderweg

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Chris

Pech onderweg

Bericht door Chris »

Na maanden sleutelen eindelijk proefritje gemaakt,na 10 min beetje stooteren en klaar,daar sta je dan midden op de brug.
Ontluchten en verder gauw naar huis,vanochtend nieuw filter gemonteerd blijkt dat er2 rubberringen in het bovenste huis zitten op elkaar,en er mist een koperen ring bij de banjobout op het filterhuis.
Dan denk je dat je het probleem boven water hebt,niets blijkt minder waar na tien minuten rijden stopt hij er gewoon weer mee, inmiddels heb ik alle slangen eraf geknipt en zal ik het hele zooitje dinsdag eens voorzien van nieuwe slangen ,ik ben het nu zat, iemand nog tips voor de slang diameter.
Harry & de 'RUS'

Re: Pech onderweg ???

Bericht door Harry & de 'RUS' »

Beste Chris (?),

ik neem aan dat we uit jouw verhaal zelf het Land Rover type of het motortype moeten opmaken, of ga je akkoord met een diameter van 42,5 mm?
Puffino

Re: Pech onderweg

Bericht door Puffino »

Typisch gevalletje van "vertel ook eens iets over de auto"...

En wellicht eens een prikker laten meeneuzen. Want slangen er af knippen omdat je na tien minuten gaat stotteren.... Die logica zie ik niet, bij elk type brandstof ook.

Enige is een gasinstallatie die .... hoe heet dat ook weer, bevriezing door verkeerde afstelling? Zoiets. Was dat niet tienminuutjes ook ongeveer? Maar goed, vertel eerst eens iets meer, en ook over wat je wel en niet gedaan hebt aan de wagen want "maanden sleutelen" dat doe ik ook soms, wil niet zeggen dat ik veel gedaan heb. Soms wel, trouwens.

Sander Lelieveld

Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V

Snorkel.Runde.NL
Chris

Bericht door Chris »

Jullie hebben gelijk, te weinig informatie,aangezien ik dat hoofdstuk eigenlijk al uit had.
Zal bij begin beginnen, het gaat hier om een Defender 90uit 1986 met een 2,5 TD motor.
Om te beginnen denk ik dat ik in eerste instantie de miskoop van het jaar heb gedaan,redelijke prijs maar bij nader inzien na demontage van diverse onderdelen en bagger slechter dan ik had voorzien.
Nou draai ik hier doorgaans mijn hand niet voor om, maar nu lijkt er geen eind aan te komen.
Vroeger ik denk in Engeland ergens schijnt er een benzine motor ingezeten te hebben,mijn vermoeden is dan ook dat de aanvoer slang te dun is,tevens zat er op de slang aansluiting van de tank nog een gedeelte van de oude harde leiding.
Al met al genoeg voedingsbodem voor nog meer ellende.
Op dit moment zit ik binnen achter mijn iPad, maar dinsdag ga ik verder met het opnieuw aan sluiten van toevoer en retour, en daar voor wilde ik weten wat de diameter van de aanvoer slang zou mogen zijn 6 mm inwendig of meer?

Alvast bedankt
Erik One-ten+LW op 't werk

Bericht door Erik One-ten+LW op 't werk »

Volgens mij brandstofslang met een binnendiameter van 8mm. Als je de oude plastic leiding eraf snijdt past dit erop.
Kun je vrij eenvoudig meten.

Ik heb zelf ook de originele verharde slang er niet meer op.

Grtz. Erik

defendertje90

Bericht door defendertje90 »

nouja miskoop van het jaar (heb je geluk dat dit nog amper een week duurt het jaar)

je bent er altijd nog zelf bij om te bekijken wat de staat van de auto is en de prijs bij de auto past.

Verder zie ik ook niet de relatie tussen de brandstofleidingen en na 10 minuten stil. En dan nog zou ik ze niet doorknippen zodat ik weet hoe ze gezeten hebben.

Even voor jouw info

- van tank naar opvoerpomp (staan pijltjes op van de doorstroomrichting)
- van opvoerpomp naar brandstoffilter
- brandstoffilter naar hogedrukpomp
- en je retour van je verstuivers gaat terug naar je brandstoffilter.
Chris

Bericht door Chris »

Het klinkt misschien war cru, dat afknippen, maar ik heb meestal meer werk door gerommel met oude zooi dan het in 1 keer goed opnieuw aan te sluiten, en je weet dan ook meteen zeker dat het mogelijke probleem is opgelost.
Het jaar is inderdaad bijna om maar dinsdag rijdt tie echt weer hoor.
Dan krijgt tie donderdag nog even een nieuw distributie riempje,lagers V- riemen etc oja en zelfdenkende koelvin dan hoop ik dat het even klaar is.

Gr. Chris
wilberth

Bericht door wilberth »

Dus je hebt al wel een retour. Das een goed begin. Loopt de retour bij de 2.5td vanaf de pomp over het filter deksel naar de tank terug? Dan moet je die banjo bovenop het filter eens even opentrekken en kijken of er het juiste type bout in zit. Daar zou nl. een type met een heel klein gaatje (alleen voor lucht) moeten zitten. Heb me eens ooit helemaal het schompes gezocht naar een vergelijkbare storing tot ik ontdekte dat er in dat boutje bij mij een veel te groot gat zat. Resultaat, veel te weinig druk op de pomp en geen "automatische" ontluchting.

Let wel, alle info is op een series LR gebaseerd en dan nog met een perkins blok, maar het klonk zo vreselijk bekend....

Groet, Wilberth
Chris

Bericht door Chris »

Bedankt, voor de tip ik dacht eerst dat het een verkeerde banjo bout was, ik heb wel foutjes gevonden inmiddels , alle nieuwe slangen zaten over de resten van de oudegeschoven en zaten ook niet erg vast ,ik denk dat hier lucht door werd aangezogen.
Dinsdag monteer ik alles opnieuw, wordt vervogt.

Chris
Plaats reactie