Pagina 1 van 1
RRC trekt niet
Geplaatst: do 15 dec 2011, 18:50
door Kaiwofg2@hotmail.com
Mijn range rover trekt NIET.
Vanuit stilstand komt hij maar langzaam op gang en ook de top ligt laag..
Ontsteking is nieuw en staat goed. Filters zijn schoon.
Kunnen het de sproeiernaalden zijn waardoor hij teveel benzine krijgt?
Groet
Re: RRC trekt niet
Geplaatst: do 15 dec 2011, 21:59
door Rickske
heb je m opnieuw gesteld na het vervangen van de puntjes? Trek hij op gas ook niet?
Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c825f01593f83b1d28d988de0c2c3d42', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 14919670, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"
Re: RRC trekt niet
Geplaatst: do 15 dec 2011, 22:09
door Bart74
ineens niet of langzamerhand niet meer?
Re: RRC trekt niet
Geplaatst: do 15 dec 2011, 22:29
door Kaiwofg2@hotmail.com
Hij is gesteld na de nieuwe punten, en op gas is het nog meer drama dan op benzine.
En voor Bart, hij heeft sinds ik hem kocht nog weinig power gehad.
Groet Kai
Rrc 3,5l V8 benzine/gas carb.
Re: RRC trekt niet
Geplaatst: vr 16 dec 2011, 07:34
door Bart74
Heb je de punten gesteld of de hoek van de ontsteking? De nokkenas kan ook versleten zijn, een kwaaltje van de Rover V8.
Re: RRC trekt niet
Geplaatst: vr 16 dec 2011, 09:55
door Stage-2
'k Zou inderdaad in de kleppentrein gaan kijken, als je al het andere hebt gehad.
Sterker nog, als je niet zeker weet dat de kleppen goed functioneren, zou ik daar altijd eerst aan werken.
cheerz, Mo
1984 Land Rover 110 (powered by Nissan FD35T) VERKOCHT
1976 Magirus-Deutz 170D12
[birgidenmaurice.shareyourstory.nl]
181415.jpg --> mod_embed_images_loadimage('871fe58d26e8d9f93c05e7e657361798', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Fs3-eu-west-1.amazonaws.com%2Fimage.shareyourstory.nl%2F181415.jpg', 'https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/image.shareyourstory.nl/181415.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Fs3-eu-west-1.amazonaws.com%2Fimage.shareyourstory.nl%2F181415.jpg', '', 14920726, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-4MBHFJWP.jpg --> mod_embed_images_loadimage('aeff1d454b774b27530acf8fdd3fcdde', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4MBHFJWP.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4MBHFJWP.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4MBHFJWP.jpg', '', 14920726, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: RRC trekt niet
Geplaatst: vr 16 dec 2011, 12:33
door Danny van Leeuwen
Kijk ook eens naar de membramen van de carburateurs (als je carburateurs hebt natuurlijk ). Eén gescheurd rubbertje heeft al grote gevolgen...
Re: RRC trekt niet
Geplaatst: vr 16 dec 2011, 12:53
door Cees
Danny van Leeuwen Schreef:
Eén gescheurd rubbertje heeft al grote gevolgen... Oh... vertel??? Die Trust jongens ook altijd, gaat nooit meer over vrees ik...
Re: RRC trekt niet
Geplaatst: vr 16 dec 2011, 13:08
door Danny van Leeuwen
Smeercees...
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/12/2011 12:28 door Danny van Leeuwen.
Re: RRC trekt niet
Geplaatst: za 17 dec 2011, 02:34
door Edgar
Ik heb zelf een stage 1 met een 3.5V8 en alles wel zolangzamerhand gezien wat er mis kan gaan tot en met een verkeerd geleverede gereviceerde cilinderkop aan toe. Mijn blok loopt nu super, maar moet er eerlijk bij zeggen dat ik alles gemodificeerd heb.
De caraburateurs zijn zijn uitgevoerd met dempers. Dat zijn die olie potjes op de carburateurs. Controleer of deze dempers niet vast zitten. Schroef de dopjes van de carburateur los. Aan de dopjes zitten plunjers laat dit in het olie potje zitten als je nu de motor start en gas geeft moeten deze plunjers iets omhoog gedrukt worden. Gebeurt dat niet dan zitten de dempers vast. Haal de luch inlaat kanaaltjes van de carburateurs af en kijk of je ze met de hand omhoog kunt duwen.
Als je nu gas geeft kun je ook zien dat ze omhoog gaan, Aan beide zijden moeten ze ongeveer evenver omhoog gaan, zo niet dan staan de carburateurs niet synchroon.
De V8 motor heeft helaas de neiging om te vervuilen, olie wissel is om de 5000KM echt noodzakelijk. Is dit niet gedaan dan werken vaak de hydraulische klepstoters niet meer. Als de motor draait hoor je mechanisch getik in de motor. Draai een klep deksel er af, als het ding aangekoekt is van binnen weet je hoe laat het is.
Veel mensen denken vaak, oude auto, mag wel wat dikkere olie in. Dat is helaas met dit blok niet het geval i.v.m. de hydraulische klep stoters. Met te dikke olie functioneren de klep stoters niet goed en gaan de kleppen niet ver genoeg open.
De nokkenas is na ongeveer 100.000 versleten. Vervangen is relatief eenvoudig en niet duur. Als je de nokkenas vervangt ook de hydraulische klepstoters en distributie ketting en tandwielen vervangen en als je toch bezig bent vervang dan ook de olie pomp. Gewoon via Internet in de UK bestellen bij Rimmers en Bros of zoiets er zijn meer aanbieders. In Nederland bestellen kost goud.
Als je vragen hebt of meer wilt weten kun je mij ook een mailtje sturen. ekobus@gmail.com
Succes,
Edgar Stage I V8
Re: RRC trekt niet
Geplaatst: za 17 dec 2011, 12:37
door Rickske
Als er iets met de carbs is, dan zou die het op gas toch wel moeten doen?
Ik houd het stiekem toch nog in het ontstekings circuit. Wat is de afstand vand e puntjes nu? en heb je na veranderen van de puntafstand ook je distributor opnieuw ingesteld?
Laat je niet gek maken met versleten nokkenassen, hoewel dat uiteraard mogelijk is kan je dat eigenlijk makkelijk een keer meten door te kijken hoeveel mm lifthoogte je hebt.
Niet juist afgestelde ontsteking is ook weinig vermogen.
Bij mij was de as van de distributor gewoon verleten. Daardoor had ik vooral in de hogere toerentallen last van onjuiste onstekingstijdstippen. Iedereen gokte met de symptomen direct op de nokkenas. Maar nadat ik was overgestapt op Megajolt lite liep ie weer perfect. benzine 1:6.5 gas 1:5.5
Niet een cheape set. Maar een goede originele distributor kost al tegen de 300, als je dan ook nieuwe coil en bougie/bougiekabels investeerd ben je ook al een boel geld kwijt. Ik koos voor op de graad nauwkeurig en sterke vonk.
Ik zou altijd als je een andere auto aanschaft alle vloeistoffen en filters vervangen. Mijn luchtfilter had bijvoorbeeld een muizennest en zat dus vol met een wintervoorraad zaden en noten.. Helpt ook niet voor je vermogen
Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('7aa9923bac35dd7732be48f7eb325bd5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 14924988, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"
Re: RRC trekt niet
Geplaatst: za 17 dec 2011, 14:14
door sjeroens
Kenmerken van gescheurde membranen: stationair loopt hij goed, zodra je vermogen moet hebben lijkt het of hij inhoud.
Zowel op lpg als benzine.
Ik ben een keer 50km binnendoor naar huis moeten rijden omdat ik niet wist wat het probleem was, kon soms niet harder dan 30/40 km/u.
Thuis kwam ik, met behulp van anderen, er achter dat ze allebei gescheurd waren.
Nu heb ik altijd een reserve set bij.
J.
Re: RRC trekt niet
Geplaatst: za 17 dec 2011, 19:19
door G-men (Gargamel)
Ontsteking is nieuw.... dat kan. Maar dat wil lang niet altijd zeggen dat ie goed is, er is vrij veel aftermarket "kwaliteits" spul te koop. Net als het feit dat er best veel "moderne" garagisten zijn die ineens heel raar gaan staan kijken naar dat rare ronde ding met al die draden eruit.
Nokkenas is een kwaaltje, maar wordt veel te vaak te snel geroepen. Overigens is een RRC met V8 met carbs zowiezo geen scheurijzer.
Maar een paar puntjes waar je naar kunt kijken, meeste zijn vrijn simpel. Ontsteking lijkt mij ook het meest waarschijnlijk.
- Defecte verdeelkap (ja ook nieuwe!) waardoor er overslag plaatsvind. Probeer de oude eens...
- Verkeerde afstelling. Normaal is 6 graden voorontsteking; rij je veel op gas, dan is 9-10 graden wat beter. Afstellen met losse vacuumvervroeger !!!!
check ook even of ze de juiste markeringen op de krukaspoelie hebben gebruikt. die zijn soms erg slecht te zien.
- Defecte membramen in de dempers van de carbs. Die beinvloeden ook de prestaties op gas
- Bobine niet toevallig vervangen door een 12v type ??? De 3.5 heeft een 9v bobine.
- Zit de mechanische vervroeging niet gewoon vast ??? Dat geeft dergelijke verschijnselen.
- Nergens valse lucht. (proeuze slangen)
- En "last but notleast" "Vacuumslang niet verkeerd aangesloten ? Deze hoort bij de vervroeger op de opening die het verst van de verdeelkap af zit. Andersom krijg je geen vervroeging, maar gaat ie steeds later ontsteken.... en dan heb je nada power.
m.b.t. Olie.... blok is ontworpen voor 20W50. In Nederland is gewone 10 of 15W40 een prima alternatief. Persoonlijk goede ervaringen met Castrol high-mileage.
Beetje vervuiling is normaal, zeker als het blok op benzine loopt en veel km's gemaakt heeft. Vervangingsinterval wel aanhouden, zeker als je minerale olie gebruikt.
Mocht je vuil aantreffen, lekker laten zitten. Als het vastzit kan het ook niets verstoppen !!. Bij gebruik van moto-flush en dergelijke komt er vanalles los en heb je een reeele kans op verstopping van de oliekanalen.
Succes ! Gerrit
Re: RRC trekt niet
Geplaatst: ma 19 dec 2011, 23:34
door Kaiwofg2@hotmail.com
Waaraan zie ik of de membramen in de Carbs van mijn V8 kapot zijn en hoeveel werk is het deze te vervangen???
Groet
Re: RRC trekt niet
Geplaatst: ma 19 dec 2011, 23:52
door Kaiwofg2@hotmail.com
Beste sjeroens,
Had je hierbij nog meer dingen die je opvielen?
Re: RRC trekt niet
Geplaatst: di 20 dec 2011, 04:19
door Rickske
die "potjes" bovenop de carbs zitten dan niet lang olie in. Normaal gesproken hoef je die nauwelijks bij te vullen maar met lekkende membranen dus wel.
Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d2844950c4153814d80c6cfcba6cfafd', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 14936235, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"
Re: RRC trekt niet
Geplaatst: di 20 dec 2011, 07:53
door sjeroens
Is niet veel werk om te vervangen, wiel verwisselen is meer werk....
bovenop zwarte dop losmaken, demper eruit lichten, daar moet olie aan hangen.
4 schroefjes los (bovenop) dan de deksel er vanaf halen, dan kun je de membraan eraf halen.
Deze even tegen het licht houden. Maar gezien je klachten denk ik dat je scheur groot is.
kosten nieuwe membranen zijn laag (paar euro), je kunt ze ook meteen vervangen. dan sluit je niet zichtbare scheuren uit. Alles weer in elkaar zetten, olie erin (deze dient om te dempen) tot de demper onder staat.
gewoon motorolie erin, van 5w40 tot 20w50.
Als je de zwarte dop bovenop los laat en je geeft gas dan zie je beide dempers synchroon omhoog gaan.
Misschien hebben anderen nog aanvullingen
sccs,
Jeroen
Re: RRC trekt niet
Geplaatst: di 20 dec 2011, 09:17
door Kaiwofg2@hotmail.com
En klopt het dat er tot 6 mm onder de bovenrand olie in moet zitten? (volgens haynes manual)
Re: RRC trekt niet
Geplaatst: di 20 dec 2011, 11:09
door Rickske
bij mij zit aan de zwarte "dop" die in het potje geschroeft zit een pijlstokje, die houd ik aan..
Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('367eedf18effb80a6435acf16a85f848', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 14936748, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"
Re: RRC trekt niet
Geplaatst: di 20 dec 2011, 23:03
door Phillip
Ik lijk hetzelfde probleem te hebben. Bij mij waren de membramen van de carbs gescheurd. Die zijn inmiddels vervangen. Het blok loopt wel iets beter maar het houdt niet over. Bovendien loopt hij op gas 1 op 3. Dat is niet leuk meer. Binnenkort gaan we hem nakijken.
Groet Phillip
www.stage-one.nl
stage-one '81, (officiële kampeerauto)
series III, 109 ambulance '80 (om echt in te kamperen maar geen officiële kampeerauto)