Pagina 1 van 1

RRC cv joints in 109 v8

Geplaatst: wo 14 dec 2011, 23:22
door Manfred
Heeft iemand enig idee wat er aan een CV Joint van een Range Rover Classic afgedraaid moet worden om hem passend te maken voor een 109 v8?
Ik begreep dat het mogelijk was, echter wát er precies moet gebeuren is me onduidelijk..

Re: RRC cv joints in 109 v8

Geplaatst: do 15 dec 2011, 00:08
door Gerard E.
Ik heb begrepen dat een cv van een vroege 110 ook past.
er moet een stukje van de buitenste as worden afgehaald en een sleuf worden gemaakt voor een borgring.
Groet,
Gerard E.

Re: RRC cv joints in 109 v8

Geplaatst: do 15 dec 2011, 23:55
door Tom
Kan je niet helpen, maar leg ze eens naast elkaar, en meet e.a. op!

Ik zou de vraag eens op een van de Engelse fora stellen, daar is misschien wat meer kennis zoals bijvoorbeeld; [forums.lr4x4.com]


of anders Ashcroft Tranmissions eens mailen; http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/

Groet, Tom

Re: RRC cv joints in 109 v8

Geplaatst: vr 16 dec 2011, 00:31
door Manfred
AEU 2522 onderweg. Morgen maar eens kijken wat er verschilt, heb gelukkig een draaibank ter beschikking.

Re: RRC cv joints in 109 v8

Geplaatst: vr 16 dec 2011, 10:21
door Tom
quote:
Stage 1 CVs (AEU1811) are almost the same as county CVs (AEU2522) - apart from stub axle length.

http://www.aulro.com/afvb/technical-chatter/42290-stage-1-landrover-stub-axle.html

Dus de lengte is iets anders, dus daar zal je wat aan moeten veranderen...

Grt

Re: RRC cv joints in 109 v8

Geplaatst: vr 16 dec 2011, 21:40
door Manfred
AEU 2522 is een tikje te kort, verder volkomen identiek. Scheelt 3.5 mm en dat hoop ik te winnen door het einde van de meenemer een stukje af te draaien. Volgens mij moet het dan allemaal passen. Wordt vervolgd...

Re: RRC cv joints in 109 v8

Geplaatst: za 17 dec 2011, 13:48
door Manfred
Diameter van de CV is ook een streep groter dan de originele, past net niet door het swivelhouse.

Re: RRC cv joints in 109 v8

Geplaatst: zo 25 dec 2011, 02:15
door Manfred
En de boel zit in elkaar.
AEU2522 is dus bruikbaar als vervanging van de 1811 van een Stage One. 3.8 mm van de meenemen afdraaien. De seegerring zit dan precies op goede afstand en er blijft net een mooi randje staan om de O-ring op z'n plek te houden van de naafdop.

IMG01142-20111224-1153.jpg --> mod_embed_images_loadimage('61e186fc21086865144a97771baa0c45', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi2.photobucket.com%2Falbums%2Fy24%2Fmaffie8265%2FIMG01142-20111224-1153.jpg', 'http://i2.photobucket.com/albums/y24/maffie8265/IMG01142-20111224-1153.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi2.photobucket.com%2Falbums%2Fy24%2Fmaffie8265%2FIMG01142-20111224-1153.jpg', '', 14955622, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: RRC cv joints in 109 v8

Geplaatst: zo 25 dec 2011, 05:08
door Eric&Betty Boop
Goed nieuws dus voor de StageOne rijders.
Maar wat heb je nu gedaan met de te grote diameter? Homokineet aangepast of het gat in het swivelhuis?

Groet.
Eric.

Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('cbc838d284acb33cc7c127483eda0d92', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 14955663, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('524342cb8f3ef408f8bcec534af545a8', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 14955663, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: RRC cv joints in 109 v8

Geplaatst: zo 25 dec 2011, 11:18
door Manfred
Was vrij simpel. Draaiwerk van de buitenkant is nogal grof vanaf de fabriek. even glad draaien (of bijv op schuurband als je geen draaibank voorhanden hebt) is al voldoende om hem er door te krijgen.