Pagina 1 van 1

Side tank voor een defender

Geplaatst: wo 14 dec 2011, 12:37
door bcmeijer
Voor een grote trip volgend jaar, ben ik op zoek naar middelen om mijn tank capaciteit te vergroten. (110 my2007)
De mogelijkheden zijn:
* Vergroten huidige tank. Dat vind ik een nadeel aangezien de tank lager komt te hangen en daardoor de bodemvrijheid verkleind
* Sidetank. mooie oplossing waarin ongebruikte ruimte wordt benut.
- Frontrunner. Moeilijke montage en ik vind het leegloopslangetje naar de grote tank een risico.
- Nakatanenga. Iets duurder dan de frontrunner. Ik kan er weinig over vinden maar volgens mij werken zij ook niet met het slangetje. maar dat weet ik niet zeker.
* Addionele tanks. Dit is een oplossing waar ik nog even niet naar kijk omdat er dan 2 vulopeningen zijn en er een pomp moet worden gebruikt om de brandstof in je eigen tank te krijgen.

Heeft er iemand ervaringen met de side tanks. Montage en gebruik?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/12/2011 11:41 door bcmeijer.

Re: Side tank voor een defender

Geplaatst: wo 14 dec 2011, 12:43
door Erwin 110TD5
Gebruik geen van beide, maar ga dit topic wel volgen... Ik denk dat je geen "vaste" constructie wil tussen de side-tank en de originele tank, een stevige rubberen slang lijkt mij beter om te voorkomen dat de koppeling scheurt oid.

Erwin

Erwin
110SW TD5 2002
[www.terriet.com]

Re: Rear-wing-tank voor een Defender 110

Geplaatst: wo 14 dec 2011, 12:48
door Marc-my-Words
Geen inhoudelijke bijdrage maar wel belangstellend naar zo'n "vulhals-tank".
Naast de ervaringen ben ik ook nieuwsgierig naar de verschillende prijzen (en of er dan naast die prijsverschillen ook werkelijke verschillen zijn), en wat montage moet kosten (mocht ik niet zelf willen knutselen).

Marc

Re: Side tank voor een defender

Geplaatst: wo 14 dec 2011, 13:07
door Michiel
Heb zelf een origineel dubbeltank systeem, wel twee keer vullen inderdaad, maar overschakelen door middel van een schakelaar, geen pomp om over te hevelen. Maar da's niet kant en klaar te koop denk ik, en wrschl al helemaal niet makkelijk in een my2007 in te bouwen.

Zelf vind ik de Frontrunner best een mooie oplossing.
Hier foto's van hoe dat er ingebouwd uit ziet: http://www.expeditioncentre.com.au/online-store/tanks/fuel-tanks/front-runner-land-rover-defender-110-45lt-auxiliary-fuel-tank.html
Heb het zelf dus niet, maar lijkt me redelijk "plug&play".

Re: Side tank voor een defender

Geplaatst: wo 14 dec 2011, 17:04
door Kees van der Velde
Ik heb zo een frontrunner doorloop-tank in/op/aan mijn td5. Het slangetje dat jij bedoelt is de ontluchting van de hoofdtank, de diesel gaat (als het goed is) via de vulopening van je originele tank.

De tank bevalt mij prima, één tankgat en één brandstofmeter geen pompen of electronica, alleen zwaartekracht nodig. De brandstofmeter staat de eerste pakweg 400 km op max en daarna zakt ie nog zo'n 650 km. Da's dus best een leuke actieradius. Ik merk geen rare dingen aan bijvoorbeeld mijn brandstofpomp nu deze ahw 'onder diesel' staat ipv erboven. Ook (nog) geen lekages aan pakkingen oid. Inmiddels ruim 1000km offroad pistes van verschillende kwaliteit mee gereden, dus ik heb er wel vertrouwen in!

Inbouwen heb ik niet zelf gedaan, dat is een lastig klusje maar ook weer niet onmogelijk.

Re: Side tank voor een defender

Geplaatst: wo 14 dec 2011, 17:27
door Marc-my-Words
Kees,

Dan volgt direct de vraag "Wahkosdah" incl. de montage en waar heb je het laten doen?

Marc

Re: Side tank voor een defender

Geplaatst: wo 14 dec 2011, 22:59
door Stage-2
bcmeijer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Voor een grote trip volgend jaar, ben ik op zoek
> naar middelen om mijn tank capaciteit te
> vergroten. (110 my2007)

Dan ben ik benieuwd waar de reis naar toe gaat, dat je voor een slordige 600 euro precies 40 liter extra tankcapaciteit wil kopen. Twee extra jerrycans kosten 10 procent van dat bedrag.

Als je echt groot wil gaan, zou ik de 130L tank combineren met de doorlooptank en de dorpeltank. 230L voor een kleine 2000 euro. Maar als je afhankelijk bent van extra brandstof, zou ik toch kiezen voor 'redundancy'. Hoe groot de tanks ook zijn, je zult in geval van panne de diesel ook nog in de motor moeten krijgen. Lukt dat met een doorlooptank?

Zonder overdrijving, maar afgezien van de Canning Stock Route in Australië ken ik geen traject dat zo'n investering rechtvaardigt.

cheerz, Mo
1984 Land Rover 110 (powered by Nissan FD35T) VERKOCHT
1976 Magirus-Deutz 170D12
[birgidenmaurice.shareyourstory.nl]

181415.jpg --> mod_embed_images_loadimage('51304aeef3de1f9e4e08621264974869', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Fs3-eu-west-1.amazonaws.com%2Fimage.shareyourstory.nl%2F181415.jpg', 'https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/image.shareyourstory.nl/181415.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Fs3-eu-west-1.amazonaws.com%2Fimage.shareyourstory.nl%2F181415.jpg', '', 14916148, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-4MBHFJWP.jpg --> mod_embed_images_loadimage('935b83bf016b8bc540cc8de1f12a1325', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4MBHFJWP.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4MBHFJWP.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4MBHFJWP.jpg', '', 14916148, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: Side tank voor een defender

Geplaatst: wo 14 dec 2011, 23:22
door Marc-my-Words
Als die 40 liter € 600 gaan kosten zijn het wel dure extra-liters.
Als je met die 40 extra liters met een zekere regelmaat diesel voor een lagere prijs kunt tanken wordt de vulhals-tank al iets minder prijzig.
Ik hoop eigenlijk dat er goedkopere tanks zijn die toch voldoen (het is nl toch ook wel comfortabel als je 50% minder vaak hoeft te tanken).

Marc

Re: Side tank voor een defender

Geplaatst: wo 14 dec 2011, 23:36
door VeeTee
Marc-my-Words Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als die 40 liter € 600 gaan kosten zijn het wel
> dure extra-liters.
> Als je met die 40 extra liters met een zekere
> regelmaat diesel voor een lagere prijs kunt tanken
> wordt de vulhals-tank al iets minder prijzig.
> Ik hoop eigenlijk dat er goedkopere tanks zijn die
> toch voldoen (het is nl toch ook wel comfortabel
> als je 50% minder vaak hoeft te tanken).
>
> Marc

En zelfs dat valt tegen... Als je in de landen rondom Koeweit etc tankt, bepaar je zo'n 1,20 per l. Dan moet je toch ook 500 l (ruim 12 tankbeurten) tanken omdat er uit krijgen. Dan ben je alweer 5000 km verder (en dus is de diesel dan daar weer duurder ) ...

Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4

Re: Side tank voor een defender

Geplaatst: wo 14 dec 2011, 23:43
door Marc-my-Words
Weet ik, zolang je in Koeweit of omgeving blijft is er geen enkele reden om geld in een/je tank te steken.

Maar als leuk voorbeeldje: ik tank hier niet ver van huis voor € 0,13 minder als de adviesprijs, dan ben ik toch mooi na 50.000 km uit de kosten

Re: Side tank voor een defender

Geplaatst: wo 14 dec 2011, 23:44
door forbert 90-200Tdi
PIJPLIJN

Re: Side tank voor een defender

Geplaatst: wo 14 dec 2011, 23:47
door Marc-my-Words
forbert 90-200Tdi Schreef:
-------------------------------------------------------
> PIJPLIJN

Da wordt met al die kilometers toch zwaar trekken, da kost weer meer diesel (da's dan maar goed dat je een pijplijn bij je hebt).



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/12/2011 22:48 door Marc-my-Words.

Re: Side tank voor een defender

Geplaatst: wo 14 dec 2011, 23:50
door VeeTee
Dan lijkt me een behoorlijk verlengsnoer toch handiger...

Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/12/2011 22:51 door VeeTee.

Re: Side tank voor een defender

Geplaatst: do 15 dec 2011, 00:06
door pjotr
kijk eens bij psp heeft mooie dingen en goede pasvorm?

Re: Side tank voor een defender

Geplaatst: do 15 dec 2011, 00:17
door Stage-2
Op de rechterkant van de auto heb ik cargorails met ruimte voor 3 jerrycans. Daarbij heb ik zelf de houders gelast van geperforeerde hoeklijn. Kosten: 150 euro. Het meeste geld zit in de heavy-duty rails en de speciale bouten waarmee de rekjes op de rail worden bevestigd.

Oké, je moet niet bang zijn om wat gaten te boren in het plaatwerk. Vanwege de kosten heb ik gekozen voor gedeelde rails.
Ik heb helaas geen plaatje paraat van de hele constructie, maar het werkt ongeveer zo:

176327.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c69b0edff30502ff622c563bc1921b7b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimage.shareyourstory.nl%2F176327.jpg', 'http://image.shareyourstory.nl/176327.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimage.shareyourstory.nl%2F176327.jpg', '', 14916450, 600, 600, 'Loading image ...', false);

En voordat de twijfel toeslaat: het is stevig. DIt heeft ruim 15000km doorstaan, waarvan bijna 4000km onverhard/off-road.

cheerz, Mo
1984 Land Rover 110 (powered by Nissan FD35T) VERKOCHT
1976 Magirus-Deutz 170D12
[birgidenmaurice.shareyourstory.nl]

181415.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d113e18ce4b750a8b18bb1523cd15547', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Fs3-eu-west-1.amazonaws.com%2Fimage.shareyourstory.nl%2F181415.jpg', 'https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/image.shareyourstory.nl/181415.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Fs3-eu-west-1.amazonaws.com%2Fimage.shareyourstory.nl%2F181415.jpg', '', 14916450, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-4MBHFJWP.jpg --> mod_embed_images_loadimage('4636913fc090eac319528a3ac7ffef12', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4MBHFJWP.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4MBHFJWP.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4MBHFJWP.jpg', '', 14916450, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: Side tank voor een defender

Geplaatst: do 15 dec 2011, 08:46
door bcmeijer
Een hoop vragen:
Waar gaat de reis heen? De bedoeling is om volgend jaar de auto's (we zijn nu met 2 defenders) te verschepen naar Buenos Aires. Vervolgens rijden we naar vuurland. In 5 of 6 weken rijden we naar Lima.

Mijn zwager rijdt atm met een klassieke volvo (google volvo panamerica) ongeveer deze route. Zij hebben veel meer 'gewone' wegen op het programma staan en reeds de eerste week is brandstof een probleem bij alle teams. (90 stuks)

Waarom zo'n dure oplossing? Ik wil dus inderdaad redelijk wat brandstof mee. Mijn doel is ongeveer 150 l. Ik weet dat can's de goedkoopste oplossing zijn. Ik heb ze zelfs al staan. Echter kleven daar ook nadelen aan. Ze nemen ruimte in. Dat kan in de auto. Daar is de ruimte schaars dus liever niet. Dat kan naast de auto. Ik wil zo min mogelijk waardevolle spullen aan de auto hangen. Desondanks vind ik het een mooie oplossing. Het kan op het dak. Daar ben ik geen voorstander van. Te hoog voor het zwaartepunt. Ik heb al een daktent op de auto en daar wil ik het graag bij laten.
Tevens is een sidetank gemakkelijk. Je kunt gewoon tanken en hebt je tank met 45 l vergroot. Dat is mij ook wat waard.

Stage-2>> ik vind je oplossing aan de zijkant van de auto erg mooi. Dit ga ik waarschijnlijk ook maken om de resterende tanks te hangen (2 x diesel en 2 keer water) en de waferboards plaatsten.

Re: Side tank voor een defender

Geplaatst: do 15 dec 2011, 09:32
door Michiel
Mooie reis! Ben nu al jaloers. Al uitgezocht wat het verschpen van de wagens gaat kosten? Ben daar wel benieuwd naar...

Ik snap je keuze voor de vulhalstank wel hoor. Je gebruikt een ruimte die nergens anders goed voor is, en bespaart die ruimte dus ergens anders. Da's veel waard. Lager zwaartepunt, gebruiksgemak, allemaal plusplunten. Tja het kost wat. Maar dat rvs tankje gaat lang mee, dus je hebt er langer plezier van dan alleen die ene reis. Bij Paddocks heb je hem voor zo'n 400 euro... Trouwens bij Nakatanenga lijken het gewoon dezelfde frontrunner tanks te zijn (maar dan een stuk duurder)?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/12/2011 09:02 door Michiel.

Re: Side tank voor een defender

Geplaatst: do 15 dec 2011, 09:48
door Stage-2
Leuke bestemming, staat ook nog op mijn lijstje.

Tja, de diefstal(on)veiligheid in Zuid-Amerika is natuurlijk legendarisch (en mogelijk alleen daarom al overdreven). Spullen buiten op de auto zijn altijd een risico. De jerrycans heb ik met ketting en hangslot beveiligd.

Als je toch al een daktent hebt, zou ik me weinig zorgen meer maken over een paar jerrycans op het roofrack. Pas de snelheid aan en denk goed na VOOR de bocht. Een groter probleem is de beperkte ruimte op het dak. Er zal zal nog meer mee moeten. En met name spul dat erg vuil wordt (sleeplinten, schop, krik, zeil) slinger je liever op het dak dan in de auto.
Dus geldt nog steeds: Pas de snelheid aan en denk goed na VOOR de bocht.

OT - als je de gelegenheid hebt, leg het reservewiel op de motorkap. Een veilige plek, beschermt de voorruit enigszins tegen opspattende stenen (ze zaten bij mij geklemd tussen band en motorkap, zo groot), het is een prettige gewichtsverdeling, en je hebt tenminste niets zwaars aan de achterdeur hangen als die op de wind weer eens dichtvalt terwijl je daar net staat.

Nou ja, als ik je nog ergens bij kan helpen met de preparatie van mijn auto, meld je maar. De aanpassingen en snufjes zijn niet meer te tellen.

cheerz, Mo
1984 Land Rover 110 (powered by Nissan FD35T) VERKOCHT
1976 Magirus-Deutz 170D12
[birgidenmaurice.shareyourstory.nl]

181415.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ac1615c1072b405065c546d4348ed431', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Fs3-eu-west-1.amazonaws.com%2Fimage.shareyourstory.nl%2F181415.jpg', 'https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/image.shareyourstory.nl/181415.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Fs3-eu-west-1.amazonaws.com%2Fimage.shareyourstory.nl%2F181415.jpg', '', 14916844, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-4MBHFJWP.jpg --> mod_embed_images_loadimage('fefb08d977c8c65abe969f9d465a2c40', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4MBHFJWP.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4MBHFJWP.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4MBHFJWP.jpg', '', 14916844, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: Side tank voor een defender

Geplaatst: do 15 dec 2011, 10:06
door bcmeijer
Thnxs,

De verwachting is op dit moment dat we obv 2 auto's in een 40 ft container 2500 euro kwijt zijn voor heen en weer.

Het nadeel aan de frontrunner (paddock) tank vind ik het leegloop slangetje (niet te verwarren met de ontluchting). Aangezien de uitloop van de sidetank hoger zit dan het laagste punt van de tank, loopt de side tank nooit helemaal leeg. Als oplossing hebben ze een slangetje gemaakt wat je moet koppelen aan het laagste punt van je tank. (gat boren in kunstof tank en daar dit slangetje aan koppelen) Dat vind ik geen prettig idee! Als alt heb ik wel eens gelezen in een australisch forum dat ze een pompje hebben gemonteerd om dat laatste beetje eruit te krijgen.

Re: Side tank voor een defender

Geplaatst: do 15 dec 2011, 10:26
door Michiel
Ook een manier om het restje uit die tank te krijgen:

Slope.PNG --> mod_embed_images_loadimage('dea162a570c78f209f40e73843d80781', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Ftiller.home.xs4all.nl%2FSlope.PNG', 'http://tiller.home.xs4all.nl/Slope.PNG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Ftiller.home.xs4all.nl%2FSlope.PNG', '', 14916951, 600, 600, 'Loading image ...', false);


Re: Side tank voor een defender

Geplaatst: do 15 dec 2011, 10:33
door Kees van der Velde
Een boel. De schatting van 600 euro hieronder is aardig in de buurt ja.

Re: Side tank voor een defender

Geplaatst: do 15 dec 2011, 10:43
door Marc-my-Words
bcmeijer Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> Het nadeel aan de frontrunner (paddock) tank vind
> ik het leegloop slangetje (niet te verwarren met
> de ontluchting). Aangezien de uitloop van de
> sidetank hoger zit dan het laagste punt van de
> tank, loopt de side tank nooit helemaal leeg. Als
> oplossing hebben ze een slangetje gemaakt wat je
> moet koppelen aan het laagste punt van je tank.
> (gat boren in kunstof tank en daar dit slangetje
> aan koppelen) Dat vind ik geen prettig idee! Als
> alt heb ik wel eens gelezen in een australisch
> forum dat ze een pompje hebben gemonteerd om dat
> laatste beetje eruit te krijgen.

Wellicht kan je het "druppel-leidinkje" met een T-stukje aan de retour aansluiten - de retour zit denk ik lager als de onderkant van de vulhals-tank (ofwel de onderkant van de wing-tank zit hoger als de hoofd-tank -- kan iemand dat bevestigen?).

Blijft dat die dingen onredelijk prijzig zijn. Er bestaan overigens "wing-tanks' in gewone productie-auto's - de Citroen BX met 1.6 i motor (als ik het goed heb, andes een andere) had een plastikken "opgeblazen" vulhals. (M'n Zweedse broertje heeft die in zijn BX op bio-ethanol, bio-ethanol is niet overal te koop vandaar.) Wellicht zijn er meer zulke dingen en wellicht is er wel eentje die past (de volle 45 liter zal je dan wel niet halen).

Marc

Re: Side tank voor een defender

Geplaatst: do 15 dec 2011, 10:45
door Marc-my-Words
Tja, daar was ik al bang voor, was 't de helft dan had ik 'm al denk ik zo.

Re: Side tank voor een defender

Geplaatst: do 15 dec 2011, 10:49
door Kees van der Velde
Een hoop mogelijkheden om extra brandstof mee te nemen zijn inmiddels langsgekomen, allemaal met eigen voors en tegens. Ik heb ze ook allemaal bekeken en heb destijds besloten voor gemak te gaan... En dat kost wat, inderdaad. Dat je de laatste 200ml (oid) diesel er niet uit krijgt, tsja... ik hoop niet dat het op die laatste kilometers aan komt. Vergeet ook niet dat alles wat je meeneemt gewicht heeft en dat je dat ook weer moet verplaatsen, dus 100 liter extra kost ook weer een beetje extra brandstof omdat het ongeveer 84 kilo weegt (soortelijke massa diesel=0,84), dan laat ik het gewicht van de tank(s) zelf nog weg.

Ik ken ook iemand die twee tanks onder de auto naast het chassis heeft hangen, daar heeft -ie al best veel problemen mee gehad, bijvoorbeeld lekkage van slangen en koppelingen en electrische storingen (pomp/metertjes/vlotters). Bovendien is het een dure oplossing. ALS het werkt, kan hij wel 2000km rijden zonder te hoeven tanken. Hét grote voordeel van deze oplossing is het lage zwaartepunt.

Ik vind het zelf gewoon erg prettig om wat verder te kunnen rijden, ik doe het niet speciaal voor het goedkoop tanken, maar als het zo uitkomt dan gaat -ie wel vol in bijvoorbeeld Luxemburg. Het lijkt me dat je met de info hierboven een behoorlijk goede afweging moet kunnen maken wat het best bij je past. Ik hoop dat je eruit komt, want volgens mij is er geen 'gouden' oplossing. Succes!

Re: Side tank voor een defender

Geplaatst: do 15 dec 2011, 22:37
door eduard
Mijn 110 heeft een af fabriek 2e tank onder de rechtervoorstoel, geloof 55 liter, werkt met schakelaar onder het dashboard en werkt goed.
Is het een idee om een tank van een vroege 90 te monteren? Die zit ook onder de rechtervoorstoel.

Re: Side tank voor een defender

Geplaatst: do 15 dec 2011, 22:59
door Marc-my-Words
eduard Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mijn 110 heeft een af fabriek 2e tank onder de
> rechtervoorstoel, geloof 55 liter, werkt met
> schakelaar onder het dashboard en werkt goed.
> Is het een idee om een tank van een vroege 90 te
> monteren? Die zit ook onder de rechtervoorstoel.

Een prima idee ware het niet dat (vanaf de Td5 en verder) rechts onder de stoel de ECU etc zit en links de accu(s) (en bij mij wat reserve olie en koelvloeistof). Je zou de ECU-zooi kunnen verplaatsen, of op een hoop kunnen schuiven en dan rechts wel wat liters kwijt kunnen.

Marc

Re: Side tank voor een defender

Geplaatst: vr 16 dec 2011, 00:07
door Emiel
Hoi,

rekenen wat de tank per liter kost is onzinnig, als je een reis gaat maken waar je graag zeker wil zijn dat je nooit zonder brandstof komt te staan is de prijs irrelevant. Zorg dat je tankt hebt die de bodemvrijheid zo min mogelijk beperken, dat je zo nodig kan schakelen tussen de tanks (over pompen is leuk maar als je hoofdtank lek slaat heb je nog niks). Ga eens praten met PSP Expedition campers in huissen, hij heeft wat mij betreft een perfecte oplossing.

wil je een mooie oplossing zien dan mag je altijd een keer komen kijken naar mijn 130 (+/- 210 liter diesel en 100 liter water in RVS tanks)

Emiel

www.dutch-courage.eu

Re: Side tank voor een defender

Geplaatst: za 14 jan 2012, 00:27
door VeeTee
bcmeijer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Een hoop vragen:
> Waar gaat de reis heen? De bedoeling is om volgend
> jaar de auto's (we zijn nu met 2 defenders) te
> verschepen naar Buenos Aires. Vervolgens rijden we
> naar vuurland. In 5 of 6 weken rijden we naar
> Lima.

Vandaag de LRO in de bus, met daarin de eerste aflevering van een serie over een trip van Peter Crichton van Cartegena naar Pategonie.
Wellicht leuk leesvoer voor je?

Feb2012_3-225.jpg --> mod_embed_images_loadimage('dc8de87120b0f6a5bf7914e6d2e9c11a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.lro.com%2Fimages%2Fissues_images%2FFeb2012_3-225.jpg', 'http://www.lro.com/images/issues_images/Feb2012_3-225.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.lro.com%2Fimages%2Fissues_images%2FFeb2012_3-225.jpg', '', 15030044, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4

Re: Side tank voor een defender

Geplaatst: za 14 jan 2012, 01:20
door Oscar
Vincent,

Is dit de LRO van februari?, dan komt ie bij mij volgende week ook.

Zo niet dan houden we ons aanbevolen.
Misschien kan je dan een scan via de blrc mijn kant op laten komen?

Oscar
In dienst : SIII 88", One Ten Tithonus, FL2 TD4 hse aut.
Uit dienst: One Ten V8 ex-mod, 110 td5 sw, FL1 td4 sw

www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl

Re: Side tank voor een defender

Geplaatst: za 14 jan 2012, 15:55
door VeeTee
Yep, feb. 2012.

Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4

Re: Side tank voor een defender

Geplaatst: di 17 jan 2012, 17:46
door Oscar
Vincent,

Bedankt, ik heb 'm inmiddels ook in huis..

Oscar
In dienst : SIII 88", One Ten Tithonus, FL2 TD4 hse aut.
Uit dienst: One Ten V8 ex-mod, 110 td5 sw, FL1 td4 sw

www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl

Re: Side tank voor een defender

Geplaatst: ma 12 mar 2012, 22:16
door Noël
Ik heb vandaag een"SAFARI EQUIP LONG RANGE FUEL TANK DA45483 gekocht bij vis'landrover. Dus een extra diesel tank van 30l, nu nog inbouwen. Heeft iemand deze reeds ingebouwd? Zo ja waar moet men opletten? En heeft iemand daar een schets van?
Groetjes Noël