Pagina 1 van 1
technische documentatie 2,5 TD
Geplaatst: za 26 nov 2011, 14:31
door Rogier 88 SIII
Hallo, wie heeft er zo een linkje met technische documentatie 2,5 TD
met oa. turbo druk
compressie druk
werkplaatshandboek met oa distributie riem vervangen etc.
en is het overigens beter om een originele distributie riem te bestellen of een immitatie? (6 pond of 37 pond)
weet iemand zo een prijs indicatie van een zeus tandwielen set?
mtvgr: rogier
1232543966_6_KrdN.jpeg --> mod_embed_images_loadimage('a5fa4be17a1e309a0c13ad72a1c7129b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2F94.100.121.101%2F1232500001-1232550000%2F1232543901-1232544000%2F1232543966_6_KrdN.jpeg', 'http://94.100.121.101/1232500001-1232550000/1232543901-1232544000/1232543966_6_KrdN.jpeg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2F94.100.121.101%2F1232500001-1232550000%2F1232543901-1232544000%2F1232543966_6_KrdN.jpeg', '', 14848561, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: technische documentatie 2,5 TD
Geplaatst: za 26 nov 2011, 16:11
door WillemJ
Hoi Rogier,
Informatie m.b.t. de 2.5 TD heb ik helaas niet voor je. Wel 'n tip wat betreft de distributieriem; laat die immitatie-riem voor wat het is en koop kwaliteit. Als de riem de geest geeft ben je verder van huis.
Groet,
Willem
SIII 88" LW
Re: technische documentatie 2,5 TD
Geplaatst: za 26 nov 2011, 16:29
door Frans Bonnes
Staat hier niks bij, ook even bij de 90 - 110 kijken omdat daar de 2.5 l in ligt.
fb
Re: technische documentatie 2,5 TD
Geplaatst: za 26 nov 2011, 17:11
door Eric&Betty Boop
In "90/110 part 2" staat een supplement voor de 2,5TD.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('7741b9150d3a18a9b3e741b7be2a1625', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 14848895, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('2e863ef485807116d2d0a672903243cd', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 14848895, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: technische documentatie 2,5 TD
Geplaatst: za 26 nov 2011, 19:23
door Rogier 88 SIII
WillemJ Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hoi Rogier,
>
> Informatie m.b.t. de 2.5 TD heb ik helaas niet
> voor je. Wel 'n tip wat betreft de
> distributieriem; laat die immitatie-riem voor wat
> het is en koop kwaliteit. Als de riem de geest
> geeft ben je verder van huis.
>
> Groet,
> Willem
> SIII 88" LW
zoiets zat ik zelf idd ook al aan te denken. vooral omdat je direct zoveel scade er door hebt en er voor geen meter meer bij kan.
Re: technische documentatie 2,5 TD
Geplaatst: zo 27 nov 2011, 20:19
door Rogiervanafdelaptop
of ik moet blind zijn, maar ik kan geen compressiedruk en een turbo druk vinden...
mtvgr: rogier (dietochgraagwilwetenhoeveelzijnblokjeafwijkt)
ps: wat ik gemeten heb is 500 400 420 en 500 psi... die van 400 wordt met wat olie er op 500 psi...
Re: technische documentatie 2,5 TD
Geplaatst: zo 27 nov 2011, 20:52
door Roelie
Even omgerekend naar bar is het:
500 = 34,5
400 = 27,6
420 = 28,9
500 = 34,5
Roelie
395.jpg --> mod_embed_images_loadimage('84bae9f57dfccb9e5b703816a6019daf', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2F395.jpg', 'http://leutjerovertje.nl/395.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2F395.jpg', '', 14852618, 600, 600, 'Loading image ...', false);
klik hier voor foto's restauratie Leutje Rovertje
Laatste update 22 juli 2012
Re: technische documentatie 2,5 TD
Geplaatst: zo 27 nov 2011, 21:00
door Rogier 88 SIII
Roelie Schreef:
-------------------------------------------------------
> Even omgerekend naar bar is het:
> 500 = 34,5
> 400 = 27,6
> 420 = 28,9
> 500 = 34,5
de psi's waren precieser af te lezen op mijn meter
Re: technische documentatie 2,5 TD
Geplaatst: zo 27 nov 2011, 21:04
door Roelie
ja iik heb het even omgerekend misschien zo even duidelijker.
Roelie
395.jpg --> mod_embed_images_loadimage('485f015c53fc61f01303dffe6583514f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2F395.jpg', 'http://leutjerovertje.nl/395.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2F395.jpg', '', 14852674, 600, 600, 'Loading image ...', false);
klik hier voor foto's restauratie Leutje Rovertje
Laatste update 22 juli 2012
Re: technische documentatie 2,5 TD
Geplaatst: zo 27 nov 2011, 21:09
door Eric&Betty Boop
Je moet ff langs Martin vd Velde voor een brilletje Rogier.
Defender 90 & 110 workshop manual part 2 en dan bijna helemaal naar beneden scrollen.
Vanaf blz 167 (hoofdstuk 19 Diesel fuel system-turbocharged engine.
Daar staat alles wat je weten wil over de 2,5TD. Alles wat er niet staat is dus hetzelfde als bij de 2,5NA.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('5d165a58e5c858ca4ef7b022fe87a67e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 14852698, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('4de893892103f29845c8f0b2e0fc6170', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 14852698, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: technische documentatie 2,5 TD
Geplaatst: zo 27 nov 2011, 21:16
door Rogier 88 SIII
Eric&Betty Boop Schreef:
-------------------------------------------------------
> Je moet ff langs Martin vd Velde voor een
> brilletje Rogier.
>
> Defender 90 & 110 workshop manual part 2 en dan
> bijna helemaal naar beneden scrollen.
> Vanaf blz 167 (hoofdstuk 19 Diesel fuel
> system-turbocharged engine.
> Daar staat alles wat je weten wil over de 2,5TD.
> Alles wat er niet staat is dus hetzelfde als bij
> de 2,5NA.
zal nog ff kijken dan hebben net met zijn tweeen gekeken en konden niks vinden... (of het komt van het bier van vanmiddag )
erik (of iemand anders) weet jij trouwens zo ook of de carterpan van de 2.25 en de 2,5 td het zelfde zijn? geloof het of niet maar deze is iets wat krokant aan het worden
Re: technische documentatie 2,5 TD
Geplaatst: zo 27 nov 2011, 21:32
door Eric&Betty Boop
Durf ik zo niet te zeggen Rogier.
Ze hebben wel een ander nummer. 598331(2,25D). ERR4716(2,5D).
Het kan zijn dat je aan de voorkant van het blok niet goed uitkomt omdat de 2,5 een ander distributiehuis heeft.
Ze ff naast elkaar leggen en dan weet je meer.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('9bb103ae40092f3b80c8c9b2576234a4', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 14852794, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('df298fe914f26bf4a78aec5456e858e3', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 14852794, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/11/2011 20:32 door Eric&Betty Boop.
Re: technische documentatie 2,5 TD
Geplaatst: zo 27 nov 2011, 21:32
door Rogier 88 SIII
ik kan tot nu toe alleen de Compression ratio 21:l vinden die had ik eerder ook al. (begin van het boekje bij technische gegevens)
turbo druk is 48 cm HG (9.3 P.S.I.G.) verder in het boek stond overigens 8.5 - 9.7 psig dat zou dan 0.59 - 0.67 bar zijn??
mtvgr: rogier
1232543966_6_KrdN.jpeg --> mod_embed_images_loadimage('93f5f02852fabd63d100e0af447b6976', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2F94.100.121.101%2F1232500001-1232550000%2F1232543901-1232544000%2F1232543966_6_KrdN.jpeg', 'http://94.100.121.101/1232500001-1232550000/1232543901-1232544000/1232543966_6_KrdN.jpeg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2F94.100.121.101%2F1232500001-1232550000%2F1232543901-1232544000%2F1232543966_6_KrdN.jpeg', '', 14852798, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: technische documentatie 2,5 TD
Geplaatst: zo 27 nov 2011, 21:33
door Rogier 88 SIII
Eric&Betty Boop Schreef:
-------------------------------------------------------
> Durf ik zo niet te zeggen Rogier.
> Ze ff naast elkaar leggen en dan weet je meer.
volgens mij moet ik idd nog een losse hebben liggen nu je het zecht....
edit lol volgens lr series is ie alleen voor de benzines en volgens britcar voor diesel en benzine
1232543966_6_KrdN.jpeg --> mod_embed_images_loadimage('8e293dd790a2d7c433fa158d5b5b4f9b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2F94.100.121.101%2F1232500001-1232550000%2F1232543901-1232544000%2F1232543966_6_KrdN.jpeg', 'http://94.100.121.101/1232500001-1232550000/1232543901-1232544000/1232543966_6_KrdN.jpeg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2F94.100.121.101%2F1232500001-1232550000%2F1232543901-1232544000%2F1232543966_6_KrdN.jpeg', '', 14852804, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/11/2011 20:37 door Rogier 88 SIII.
Re: technische documentatie 2,5 TD
Geplaatst: zo 27 nov 2011, 21:35
door Eric&Betty Boop
Compressie en turbodruk waren toch de dingen die je vroeg?
Wat wil je nog meer weten dan?
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('fe9ed6a98e0c57f19df5d606f0521e4e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 14852806, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('9f1cf027187f0989a1963e0545476654', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 14852806, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: technische documentatie 2,5 TD
Geplaatst: zo 27 nov 2011, 21:39
door Rogier 88 SIII
de compressiedruk zoek ik niet de verhouding (21:l) ...
ik heb gemeten nml:
Roelie Schreef:
-------------------------------------------------------
> Even omgerekend naar bar is het:
> 500 = 34,5
> 400 = 27,6
> 420 = 28,9
> 500 = 34,5
en was dus wel benieuwd hoeveel die hoort te zijn...
turbo druk is idd nu duidelijk bedankt!
1232543966_6_KrdN.jpeg --> mod_embed_images_loadimage('2a708a0a4c8ad9e1cda307d33c175d00', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2F94.100.121.101%2F1232500001-1232550000%2F1232543901-1232544000%2F1232543966_6_KrdN.jpeg', 'http://94.100.121.101/1232500001-1232550000/1232543901-1232544000/1232543966_6_KrdN.jpeg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2F94.100.121.101%2F1232500001-1232550000%2F1232543901-1232544000%2F1232543966_6_KrdN.jpeg', '', 14852825, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: technische documentatie 2,5 TD
Geplaatst: zo 27 nov 2011, 21:40
door Rogier 88 SIII
verkeerde draadje srry
de compressiedruk zoek ik niet de verhouding (21:l) ...
ik heb gemeten nml:
Roelie Schreef:
-------------------------------------------------------
> Even omgerekend naar bar is het:
> 500 = 34,5
> 400 = 27,6
> 420 = 28,9
> 500 = 34,5
en was dus wel benieuwd hoeveel die hoort te zijn... en hoeveel verschil er dan dus tussen zit...
ga denk ik zowiezo de zuiger veren maar vervangen
turbo druk is idd nu duidelijk bedankt!
1232543966_6_KrdN.jpeg --> mod_embed_images_loadimage('bcf9f07a139c204f0d0d402b60c37819', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2F94.100.121.101%2F1232500001-1232550000%2F1232543901-1232544000%2F1232543966_6_KrdN.jpeg', 'http://94.100.121.101/1232500001-1232550000/1232543901-1232544000/1232543966_6_KrdN.jpeg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2F94.100.121.101%2F1232500001-1232550000%2F1232543901-1232544000%2F1232543966_6_KrdN.jpeg', '', 14852830, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/11/2011 20:50 door Rogier 88 SIII.
Re: technische documentatie 2,5 TD
Geplaatst: zo 27 nov 2011, 22:26
door Eric&Betty Boop
Landrover geeft geen compressiedruk in hun WPH's alleen de compressieverhouding.
Maximale onderlinge verschil mag volgens Haynes 5 bar zijn.
Cilinder 1 en 4 zijn iig prima. De wat lagere waarden van 2 en 3 kan ook duiden op een doorgeslagen koppakking tussen die twee cilinders.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('8f06dc3a79c9c559d41926ca36c9ef6a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 14853040, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('f5aa2aba89710a61ca0ad1d01d2183ca', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 14853040, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: technische documentatie 2,5 TD
Geplaatst: zo 27 nov 2011, 22:28
door Rogier 88 SIII
Eric&Betty Boop Schreef:
-------------------------------------------------------
> Landrover geeft geen compressiedruk in hun WPH's
> alleen de compressieverhouding.
> Maximale onderlinge verschil mag volgens Haynes 5
> bar zijn.
> Cilinder 1 en 4 zijn iig prima. De wat lagere
> waarden van 2 en 3 kan ook duiden op een
> doorgeslagen koppakking tussen die twee cilinders.
hmm 5 bar verschil... daar zit ie iets wat ruim overheen als het de koppaking is zie ik het wel als ik de kop loshaal ja. zal eerst de klepspeling nog ff checken.
edit: owja, had al ergens op het net een nieuwprijs voor een zeus set gevonden wat bestaat uit 4 cijfers (+/-1100euro), dat vond ik toch wat veel
edot 2: had die cilinder van 400 psi ook nog met olie gedaan, toen was ie 500 psi... dus dat zou dan duiden op zuigerveren. toch?
mtvgr: rogier
1232543966_6_KrdN.jpeg --> mod_embed_images_loadimage('86750f98ea177b35097d3f21080bff5f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2F94.100.121.101%2F1232500001-1232550000%2F1232543901-1232544000%2F1232543966_6_KrdN.jpeg', 'http://94.100.121.101/1232500001-1232550000/1232543901-1232544000/1232543966_6_KrdN.jpeg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2F94.100.121.101%2F1232500001-1232550000%2F1232543901-1232544000%2F1232543966_6_KrdN.jpeg', '', 14853051, 600, 600, 'Loading image ...', false);
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/11/2011 21:32 door Rogier 88 SIII.
Re: technische documentatie 2,5 TD
Geplaatst: zo 27 nov 2011, 22:46
door Eric&Betty Boop
Rogier 88 SIII Schreef:
-------------------------------------------------------
> edot 2: had die cilinder van 400 psi ook nog met
> olie gedaan, toen was ie 500 psi... dus dat zou
> dan duiden op zuigerveren. toch?
>
> mtvgr: rogier
Hoeft niet persé. Om dan een goed vergelijk te hebben moet je alle 4 de cilinders met olie boven de zuiger nog een keer meten.
Als de cilinders met 500psi dan naar 600psi gaan hou je nog steeds hetzelfde verschil op cilinder 2 en 3 wat dan nog steeds op een lekke koppakking kan duiden.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('9eaf9f51fe6768db1ad1db4e0cbcf25e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 14853132, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('cd12af09eeb85e87ad7c996e764e04db', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 14853132, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: technische documentatie 2,5 TD
Geplaatst: zo 27 nov 2011, 23:06
door Rogier 88 SIII
ah ok dat zal ik een volgende keer doen... na gister en vandaag kan dat niet meer....
die grijze landrover is nu:
Foto-WSSF477W.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e9d51b36a2d825765ebeef7cb72de230', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-WSSF477W.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-WSSF477W.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-WSSF477W.jpg', '', 14853213, 600, 600, 'Loading image ...', false);
de kop gaat er zowiezo af denk dus dan kan ik het snel genoeg zien.
1232543966_6_KrdN.jpeg --> mod_embed_images_loadimage('bf158e17a43e7dd2fe0b6f2b39354482', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2F94.100.121.101%2F1232500001-1232550000%2F1232543901-1232544000%2F1232543966_6_KrdN.jpeg', 'http://94.100.121.101/1232500001-1232550000/1232543901-1232544000/1232543966_6_KrdN.jpeg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2F94.100.121.101%2F1232500001-1232550000%2F1232543901-1232544000%2F1232543966_6_KrdN.jpeg', '', 14853213, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: technische documentatie 2,5 TD
Geplaatst: zo 27 nov 2011, 23:34
door Eric&Betty Boop
Nou nou,rigoreus hoor.
Wat doet oud ijzer tegenwoordig? Prijs nog steeds zo hoog?
Edit: Ik heb me laten vertellen dat 70% van de geproduceerde laro's nog rijdt,maar op deze manier wordt dat percentage hard minder.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('aa99abe2a9f8dd6ed4f68945c7ecae30', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 14853322, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('e4fe272f4b599e3cfc7a7135bb22e2c8', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 14853322, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/11/2011 22:36 door Eric&Betty Boop.
Re: technische documentatie 2,5 TD
Geplaatst: zo 27 nov 2011, 23:37
door Rogier 88 SIII
Eric&Betty Boop Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nou nou,rigoreus hoor.
> Wat doet oud ijzer tegenwoordig? Prijs nog steeds
> zo hoog?
gehe dat weet ik eind van de week kreeg vorige week geloof ik 19 ct de kilo...
chassis had geen papieren en was rot dus ja.... rest gaat eerst op stock en dan evt wat verkopen.
mtvgr: rogier
1232543966_6_KrdN.jpeg --> mod_embed_images_loadimage('3bf9850a8201d9d419d2f43158fceaa7', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2F94.100.121.101%2F1232500001-1232550000%2F1232543901-1232544000%2F1232543966_6_KrdN.jpeg', 'http://94.100.121.101/1232500001-1232550000/1232543901-1232544000/1232543966_6_KrdN.jpeg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2F94.100.121.101%2F1232500001-1232550000%2F1232543901-1232544000%2F1232543966_6_KrdN.jpeg', '', 14853343, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: technische documentatie 2,5 TD
Geplaatst: ma 28 nov 2011, 04:51
door JustinvS
Zolang het blok er nog niet in zit zou ik idd gewoon de kop lichten. Verse composiet koppakking is nooit weg, en veel moeite zijn verse zuigerveren ook niet. Heb je direct een goed idee van de verdere staat van het blok (koel/oliekanalen, vervuiling, spelingen e.d.) Wel met behulp van de manual voor motorspecifieke eigenaardigheden zoals spanringetjes of rekbouten (ben niet echt thuis in zulke 'nieuwe' motoren).
Zeus kit zou ik niet aan beginnen. Verschrikkelijk duur en niet direct betrouwbaarder dan netjes je distributieriem vervangen. Ik dacht gelezen te hebben dat er wel eens een tand afbrak, en dat doet een veel minder dure distributieriem ook wel eens. Weinig verschil daarin dus. Voordeel zit hem er alleen in dat je hem minder vaak open hoeft te hebben. Maar als je op die toer gaat heb je straks niets meer te doen aan lara
Groeten,
Justin
"Rockbell", "Ninety" en "Sheska"
prikhandtekening600x176II.jpg --> mod_embed_images_loadimage('5a620e0045c49bcf52d570eaa1d5f9f9', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-KCEiw2c0Des/ThsJ4g9hmPI/AAAAAAAABMs/O3uD7o-3mBw/prikhandtekening600x176II.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', '', 14853828, 600, 600, 'Loading image ...', false);