Pagina 1 van 1

LPG in 3.5 V8: kop aanpassen?

Geplaatst: vr 25 nov 2011, 19:10
door Roel
Dienen de koppen aangepast te worden als er in in '83 V8 LPG wordt gelegd? Met andere woorden, zijn de originele klepzittingen geschikt om te rijden op LPG

Groet

Roel (0475)
'83 One-Ten V8 LHD

Re: LPG in 3.5 V8: kop aanpassen?

Geplaatst: vr 25 nov 2011, 19:37
door Wim Janssen
Nee, niet aanpassen. Ja, de klepzittingen zijn geharde exemplaren.

Met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]

Re: LPG in 3.5 V8: kop aanpassen?

Geplaatst: vr 25 nov 2011, 22:18
door hvdf
Gaat bij 1973 ook algoed

Re: LPG in 3.5 V8: kop aanpassen?

Geplaatst: za 26 nov 2011, 11:57
door G-men (Gargamel)
Als je niet te gek doet gaat het idd wel bij oudere blokken; ze zijn immers niet echt hoogtoerig en hebben genoeg materiaal om de warmte snel af te voeren.
Maar de kans dat je nog een origineel blok uit 1973 aantreft is volgens mij vrij klein.
Alles van die leeftijd is al keertje gereviseerd en tegenwoordig zijn geharde klepzittingen toch echt standaard. .
Maar pas vanaf 1982/83 heeft de 3.5 vauit de fabriek geharde klepzittingen.

Re: LPG in 3.5 V8: kop aanpassen?

Geplaatst: za 26 nov 2011, 12:16
door Wim Janssen
Gerrit,

Waar vind jij die informatie dat de geharde klepzittingen pas vanaf 1982 standaard zijn? Ik heb nooit anders gelezen dat die altijd al in de aluminium koppen van de V8 zitten. Ik probeer altijd feiten te geven, dus ik ben erg benieuwd naar de informatiebron hiervan.


Met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]

Re: LPG in 3.5 V8: kop aanpassen?

Geplaatst: za 26 nov 2011, 12:39
door G-men (Gargamel)
Hoi Wim, helemaal mee eens. Als ik er even vanuit ga dat het boek van Des Hamil correct is, dan is het echt pas vanaf 1982.

Ik citeer :

Of all te standard cylinder heads availlable, the later large valve cilinder heads are better.
Heads made from 1982 onwards are designed for use with lead free fuel, which is an advantage as all previous heads require a fuel additive, or had to have hardened exhaust valve seats fitted to prevent valve seat recession.
Pagina 136. Moest het even nazoeken.

Wordt overigens ook vermeld op pagina 53 by cilinder head modification.
In 1982 the valve seat inserts were changed from close grain cast iron/mechanite to the exceptionally hard wearing copper/bronze ones made by Brico. These later valve seats are suitable for use with unleaded fuel.

Alles van voor 82 heeft van orgine nog de normale ijzeren klepzittingen. Hoewel veel al vervangen is gedurende revisies.

Re: LPG in 3.5 V8: kop aanpassen?

Geplaatst: za 26 nov 2011, 12:59
door Wim Janssen
Kijk, dat bedoel. Nu weten we waar we over praten.

Dank je.

Met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]

Re: LPG in 3.5 V8: kop aanpassen?

Geplaatst: za 26 nov 2011, 17:14
door G-men (Gargamel)
Graag gedaan. heb gelijk boek weer es door zitten bladeren.
Is er echt weer voor.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/11/2011 11:26 door G-men (Gargamel).

Re: LPG in 3.5 V8: kop aanpassen?

Geplaatst: zo 27 nov 2011, 02:33
door de Rode Baron
Bedankt voor het uitgebreide antwoord!.
Ik heb dus ten onrechte steeds loodvervanger toegevoegd aan mijn 1985 3.5V.

Re: LPG in 3.5 V8: kop aanpassen?

Geplaatst: zo 27 nov 2011, 09:34
door Roel
ik ook hahahaha

Groet

Roel (0475)
'83 One-Ten V8 LHD