dieselopvoerpomp lightweight 2',25 diesel
Geplaatst: di 15 nov 2011, 21:33
gisteren even het diesel waterafscheider filter schoon gemaakt en het dieselfilter vervangen. Na de eerste start 5 seconden lopen daarna motor uit. eerst maar eens handmatig pompen. daarna weer proberen, geen enkele slag ?
alle ontluchtingnippels los gehaald, handmatig pompen, geen diesel. Tank onder druk gezet, geen diesel bij de brandstofpomp. Vreemd voor het vervangen en reinigen van de filters liep ze nog als een zonnetje. Toch maar even de opvoerpomp ontdoen van z'n dekseltje wonderlijk genoeg lagen de twee keerkleppjes aanvoer/retour los boven op het membraan (klepjes hadden al wel sporen achter gelaten op het membraan). Blijkt dat ze nooit zijn geborgd d.m.v. 4 dupe slagen per keerklepje. Nu rij ik al een kleine 10 jaar in de lightweigt zonder ook maar ooit iets gedaan te hebben aan de opvoerpomp, ik vind het maar vreemd dat de keerkleppen al die tijd ongeborgd hun werk hebben gedaan. Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt ?
groet Martin die toch dit vreemde voorval jullie niet wil onthouden
Landrover Lightweight type 88 1978
NetNait "less is more" [www.mijnalbum.nl]
alle ontluchtingnippels los gehaald, handmatig pompen, geen diesel. Tank onder druk gezet, geen diesel bij de brandstofpomp. Vreemd voor het vervangen en reinigen van de filters liep ze nog als een zonnetje. Toch maar even de opvoerpomp ontdoen van z'n dekseltje wonderlijk genoeg lagen de twee keerkleppjes aanvoer/retour los boven op het membraan (klepjes hadden al wel sporen achter gelaten op het membraan). Blijkt dat ze nooit zijn geborgd d.m.v. 4 dupe slagen per keerklepje. Nu rij ik al een kleine 10 jaar in de lightweigt zonder ook maar ooit iets gedaan te hebben aan de opvoerpomp, ik vind het maar vreemd dat de keerkleppen al die tijd ongeborgd hun werk hebben gedaan. Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt ?
groet Martin die toch dit vreemde voorval jullie niet wil onthouden
Landrover Lightweight type 88 1978
NetNait "less is more" [www.mijnalbum.nl]