LPG only, kleppenplaat ipv carburateurs
Geplaatst: wo 02 nov 2011, 13:17
Beste lezers,
Ik rij op dit moment in een defender 3.5 V8 uit 83. "ze" is 2 jaar geleden opnieuw opgebouwd en naar NL gehaald vanuit Portugal. (1e toelating was in NL, maar na lang in Portugal te hebben gereden, nu bij terugkomst in NL weer het originele NL kenteken terug. )
Het is een heerlijke en mooie auto, maar ik rij best veel. Dus hoop benzine en wil nu graag LPG gaan rijden.
Ik heb naar diverse combinaties c.q. systemen gekeken en denk erover om alleen LPG te gaan gebruiken en de carburateurs en tank voorlopig op zolder te leggen.
Mijn ervaring met LPG is dat als het er eenmaal opzit, ik "nooit" op benzine rij en de boel toch alleen maar dicht koekt.
Ik heb de volgende combinaties c.q. systemen gevonden, zoals:
1.) IMPCO 300A mixer + Holley 600 cfm kleppenplaat (throttle body) + adapter etc. etc. en dan gemonteerd op Edelbrock of Holley spruitstuk
2.) de RPi V8 POWER PLENUM gemonteerd op Edelbrock of Holley spruitstuk set, maar dan heb ik ook weer de WEBER 500 carb ertussen. Misschien dat er een adapter te maken is voor een Holley 600 cfm kleppenplaat?
Maar ik dacht ineens aan een misschien goedkopere en betere oplossing, namelijk een 3.5 (of 3.9) EFI spruitstuk en plenum te monteren en een LPG systeem te gebruiken (geschikt voor de 3.5 /3.9 EFI) maar dan zonder de emulator elektronica etc. Die heb ik toch niet nodig als ik alleen op gas wil rijden?
Mijn vragen aan jullie:
1. Doen of niet doen, alleen LPG dus geen mogelijkheid meer voor het rijden op benzine.
2. carburateur er tussenuit, scheelt vermogen? voordelen nadelen?
3. 3.5 of 3.9 EFI spruitstuk en Plenum + bijpassend LPG systeem zonder gebruik van de emulators? zou dat werken? Ik heb geen injectie koppen dus past dat spruitstuk?
Ik hoor graag jullie ideeën en tips,
Groet, Igo
fotootjes:
1983%2520Landrover%2520Defender%2520110%2520Stationwagon%2520V8%2520Ivory%25203%2520right%2520rear%2520sml.jpg --> mod_embed_images_loadimage('039fe37b06b5836946da804117d52cc7', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fdl.dropbox.com%2Fu%2F23771404%2FDefender%252083%2F1983%252520Landrover%252520Defender%252520110%252520Stationwagon%252520V8%252520Ivory%2525203%252520right%252520rear%252520sml.jpg', 'http://dl.dropbox.com/u/23771404/Defender%2083/1983%2520Landrover%2520Defender%2520110%2520Stationwagon%2520V8%2520Ivory%25203%2520right%2520rear%2520sml.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fdl.dropbox.com%2Fu%2F23771404%2FDefender%252083%2F1983%252520Landrover%252520Defender%252520110%252520Stationwagon%252520V8%252520Ivory%2525203%252520right%252520rear%252520sml.jpg', '', 14758345, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1983%2520Landrover%2520Defender%2520110%2520Stationwagon%2520V8%2520Ivory%25203%2520right%2520front%2520sml.jpg --> mod_embed_images_loadimage('3d7f85368ffb60421b4a0fbf19dac55b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fdl.dropbox.com%2Fu%2F23771404%2FDefender%252083%2F1983%252520Landrover%252520Defender%252520110%252520Stationwagon%252520V8%252520Ivory%2525203%252520right%252520front%252520sml.jpg', 'http://dl.dropbox.com/u/23771404/Defender%2083/1983%2520Landrover%2520Defender%2520110%2520Stationwagon%2520V8%2520Ivory%25203%2520right%2520front%2520sml.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fdl.dropbox.com%2Fu%2F23771404%2FDefender%252083%2F1983%252520Landrover%252520Defender%252520110%252520Stationwagon%252520V8%252520Ivory%2525203%252520right%252520front%252520sml.jpg', '', 14758345, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/11/2011 12:19 door Igo.
Ik rij op dit moment in een defender 3.5 V8 uit 83. "ze" is 2 jaar geleden opnieuw opgebouwd en naar NL gehaald vanuit Portugal. (1e toelating was in NL, maar na lang in Portugal te hebben gereden, nu bij terugkomst in NL weer het originele NL kenteken terug. )
Het is een heerlijke en mooie auto, maar ik rij best veel. Dus hoop benzine en wil nu graag LPG gaan rijden.
Ik heb naar diverse combinaties c.q. systemen gekeken en denk erover om alleen LPG te gaan gebruiken en de carburateurs en tank voorlopig op zolder te leggen.
Mijn ervaring met LPG is dat als het er eenmaal opzit, ik "nooit" op benzine rij en de boel toch alleen maar dicht koekt.
Ik heb de volgende combinaties c.q. systemen gevonden, zoals:
1.) IMPCO 300A mixer + Holley 600 cfm kleppenplaat (throttle body) + adapter etc. etc. en dan gemonteerd op Edelbrock of Holley spruitstuk
2.) de RPi V8 POWER PLENUM gemonteerd op Edelbrock of Holley spruitstuk set, maar dan heb ik ook weer de WEBER 500 carb ertussen. Misschien dat er een adapter te maken is voor een Holley 600 cfm kleppenplaat?
Maar ik dacht ineens aan een misschien goedkopere en betere oplossing, namelijk een 3.5 (of 3.9) EFI spruitstuk en plenum te monteren en een LPG systeem te gebruiken (geschikt voor de 3.5 /3.9 EFI) maar dan zonder de emulator elektronica etc. Die heb ik toch niet nodig als ik alleen op gas wil rijden?
Mijn vragen aan jullie:
1. Doen of niet doen, alleen LPG dus geen mogelijkheid meer voor het rijden op benzine.
2. carburateur er tussenuit, scheelt vermogen? voordelen nadelen?
3. 3.5 of 3.9 EFI spruitstuk en Plenum + bijpassend LPG systeem zonder gebruik van de emulators? zou dat werken? Ik heb geen injectie koppen dus past dat spruitstuk?
Ik hoor graag jullie ideeën en tips,
Groet, Igo
fotootjes:
1983%2520Landrover%2520Defender%2520110%2520Stationwagon%2520V8%2520Ivory%25203%2520right%2520rear%2520sml.jpg --> mod_embed_images_loadimage('039fe37b06b5836946da804117d52cc7', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fdl.dropbox.com%2Fu%2F23771404%2FDefender%252083%2F1983%252520Landrover%252520Defender%252520110%252520Stationwagon%252520V8%252520Ivory%2525203%252520right%252520rear%252520sml.jpg', 'http://dl.dropbox.com/u/23771404/Defender%2083/1983%2520Landrover%2520Defender%2520110%2520Stationwagon%2520V8%2520Ivory%25203%2520right%2520rear%2520sml.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fdl.dropbox.com%2Fu%2F23771404%2FDefender%252083%2F1983%252520Landrover%252520Defender%252520110%252520Stationwagon%252520V8%252520Ivory%2525203%252520right%252520rear%252520sml.jpg', '', 14758345, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1983%2520Landrover%2520Defender%2520110%2520Stationwagon%2520V8%2520Ivory%25203%2520right%2520front%2520sml.jpg --> mod_embed_images_loadimage('3d7f85368ffb60421b4a0fbf19dac55b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fdl.dropbox.com%2Fu%2F23771404%2FDefender%252083%2F1983%252520Landrover%252520Defender%252520110%252520Stationwagon%252520V8%252520Ivory%2525203%252520right%252520front%252520sml.jpg', 'http://dl.dropbox.com/u/23771404/Defender%2083/1983%2520Landrover%2520Defender%2520110%2520Stationwagon%2520V8%2520Ivory%25203%2520right%2520front%2520sml.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fdl.dropbox.com%2Fu%2F23771404%2FDefender%252083%2F1983%252520Landrover%252520Defender%252520110%252520Stationwagon%252520V8%252520Ivory%2525203%252520right%252520front%252520sml.jpg', '', 14758345, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/11/2011 12:19 door Igo.