Pagina 1 van 1
110 V8
Geplaatst: za 29 okt 2011, 21:03
door B van Aspert
Hallo, Heb een 110 met 2 problemen
1e Zit heel weinig pit in. Als ik gas geef zou zo'n moter moeten brullen, niet dan? En t loopt als een oud wijf, vind ik. Ik kan met nieme\and vergelijken. Is dit normaalof wat zou ik moeten doen of controleren.
2e Als ik een stuk gereden heb wordt het binnen in de cabine echt heel warm. De kachel heb ik al afgesloten dus die kan t niet zijn. Waar komt deze warmte toch door naar binnen? Heeft dit iemand al meer meegemaakt?
Je kunt me ook op email beantwoorden. b.vanaspert@live.nl
Re: 110 V8
Geplaatst: za 29 okt 2011, 21:07
door Roy Bruurs
1 wat voor motor heb je v8 of ligt er een diesel in=
2 ja dat kan maar met deze buiten temperaturen moet dat toch meevallen. Warmte zal voornamelijk van je uitlaat en versnellingsbak komen en aangezien die beide vlak onder je seatbase zitten en vloerplaat komt die warmte binnen. Echter moet je die warmte nu niet echt merken
Re: 110 V8
Geplaatst: za 29 okt 2011, 21:14
door B an Aspert
Het is een 3500 benzinemoter
En hetwordt echt heet binnen
Re: 110 V8
Geplaatst: za 29 okt 2011, 21:20
door Exfietser
Ik weet niet veel van de v8 maar hoeveel km heeft die gelopen? Na een berg km's kan schijnt de nokkenas afgesleten te kunnen zijn. Je kunt hem dan vervangen door een nieuwe. Van die nokkenassen bestaan verschillende versies. Versies die meer pk's geven of meer koppel enz. Er zullen straks wel een paar deskundigen komen met opmerkingen hier over.
Landrovers worden binnen altijd erg warm doordat ze niet geisoleerd zijn. Tussen de kabine, motoruimte en v-bak zit maar een dun plaatje staal (Of alu voor de tunnel). Sommige typen worden warmer als anderen omdat de uitlaat op een iets ongunstigere manier onder de vloertjes doorloopt. Bij sommige modellen horen er daarom ook hitteschildjes tussen de uitlaat en de carrosserie te zitten. Soms zijn die door vorige eigenaren verwijderd. Het is dus zaak om even in de boeken uit te vinden hoe het bij jouw orgineel hoort te zitten en dan kijken of het nog zo zit. Bij de v-8 heb je dus ook wat meer uitlaat met ergens een y-stuk onder de wagen zitten. Verder is het zaak om met de raampjes dicht te rijden. Open raampjes trekken een vacuum in de kabine. En dan wordt het warmer in de wagen omdat de hete lucht uit de motorruimte dan door alle kieren en gaten in de kabine wordt gezogen.
Arnold.
Re: 110 V8
Geplaatst: za 29 okt 2011, 21:21
door Exfietser
Diesel???
Arnold.
Re: 110 V8
Geplaatst: za 29 okt 2011, 22:04
door Kai Wissink
Heb ongeveer hetzelfde, ook 3,5 V8 en denk dat het bij mij komt doordat mijn auto altijd op gas heeft gereden en hij nu (tijdelijk) op benzine rijdt! Afstelling dus.
Kan dit bij jou ook niet het geval zijn?
Re: 110 V8
Geplaatst: zo 30 okt 2011, 02:17
door hein de kort
Een goed onderhouden en afgestelde V8 brult inderdaad, vooral in een 110 die toch minder geisoleerd is als een RRC
Weet niet wat de kilometerstand is maar met een goede nokkenas en goed afgestelde ontsteking en carburateurs moet ie lopen als de brandweer!
De hoge temperatuur kan komen door het ontbreken van het hitteschild.
gr, Hein
Re: 110 V8
Geplaatst: zo 30 okt 2011, 10:38
door G-men (Gargamel)
Ik zou er eerst eeen een CO kast aanhangen. dan zie je snel genoeg of het mengsel/ontsteling in orde is. Mocht je echt twijfelen, dan is een compressiemeting ook heel snel gedaan.
Houd er echter rekening mee dat de vroege V8 one-tens (83-85, laag compressieblok, met trommels achter) niet zo idioot veel vermogen hebben. Nieuw hoort het 118PK te zijn, en dat bij een wagen van bijna 2 ton en de stroomlijn van een koelkast......
Latere modellen zaten rond de 130pk max.
Tot een km of 80 moet je redelijk vlot van zijn plek komen, daarboven vraagt het, ook met een V8 wat meer tijd. Top zou rond de 130-140 moeten liggen, oof je dat ermee wilt rijden is een tweede...
Gas zou niet uit moeten maken, vanaf 83 hebben ze standaard geharde klepzittingen. Wat wel kan is dat de carbs een keer goed schoongemaakt en afgesteld moeten worden als er lang op gas is gereden.
Nokkenas is idd een kwaaltje, bij wat oudere blokken. Vooral als men de olie niet wisselt zoals voorgeschreven. En dat komt vaak voor als ze wat ouder worden.
Maar het wordt wel erg snel geroepen..... vaak is dat niet het enige wat er loos is.......
Re: 110 V8
Geplaatst: zo 30 okt 2011, 11:06
door Marc Frencken
Dag hr. van Aspert,
Heb met mijn 110 V8 3.5 L laag compressie blok in het begin hetzelfde probleem gehad wat u schetst onder 1).
Er is toen eerst een compressietest gedaan waaruit bleek dat deze voor alle 8 cilinders nog prima binnen de specificaties viel.
Hierna zijn de carburateurs gecontroleerd waaruit bleek dat de rubber membramen beide poreus waren en de sproeiernaalden waren versleten.
Zowel mebramen als naalden zijn toen vervangen en de carburateurs synchroon afgesteld. Tevens is de onsteking daarna onder handen genomen.
Bougies en bougiekabels zijn toen vervangen en de elektronische ontsteking opnieuw afgesteld volgens specificaties.
Dit alles heb ik in samenwerking gedaan met een Volvo garagehouder die veel ervaring had met de zenith strohmberg carburateur.
Hier heb ik tot op de dag van vandaag nog geen spijt van want de 110 loopt als een terelier en heeft genoeg caramba om van zijn plek te komen en met het dagelijkse verkeer mee te kunnen komen. Brullen doet ie ook nog soms tot schrik van menig VW golf pubertje met petje.
Groeten,
Marc Frencken
Landrover 110 3.5L V8 CSW "Toller"
[picasaweb.google.nl]...
[picasaweb.google.com]
Re: 110 V8
Geplaatst: zo 30 okt 2011, 11:45
door Wim Janssen
Precies Gerrit,
Afgelopen zaterdag weer een V8 onder handen gehad die op zich in een erg goede conditie was. Echter was de vacuumvervroeging verkeerd aangesloten en stonden de SU carburateurs behoorlijk uit elkaar waardoor het eigenlijk een 2x4 cilinder was i.p.v. een 8 cilinder. Nadat de vacuumvervroeging aangesloten was, ontsteking gecontroleerd en carburateurs synchroon gezet, liep het spul gelijk een stuk mooier.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Re: 110 V8
Geplaatst: do 03 nov 2011, 17:38
door sanderovich
Onder het motto "Beter laat dan nooit" ook nog even mijn visie op dit probleem:
Ik heb zelf een 3,5L V8 die op zowel benzine als LPG loopt (Bj. 1991).
Bij aflevering van een niet nader te noemen bekend garage bedrijf liep het apparaat als een tractor... (Met een verbruik van 1:3.) De carburateurs waren totaal verkeerd afgesteld en mochten schoongemaakt worden. Daarna een nieuwe set bougies en bougiekabels er op. Om het af te maken ook nog een nieuwe bobine en 123Tune ontsteking (want moet op LPG en benzine goed lopen).
Hij loopt nu als een zonnetje! (Tevens is het verbruik gedaald naar 1:5,5) Voor je nieuwe spullen gaat kopen eerst de carburateurs goed afstellen (zodat ze perfect synchroon lopen!!) en de ontsteking afstellen en het zal waarschijnlijk een heel stuk schelen.
Ik weet niet waar je woont maar je mag altijd een keer langs Breda komen.
Groeten,
Sander
P.S. De warmte komt inderdaad van je versnellingsbak en uitlaat zoals al gemeld was.