Pagina 1 van 1
krukas blijft hangen,
Geplaatst: za 29 okt 2011, 20:09
door bram_rr1974
wie kan me helpen,
heb in mijn range rover uit 1974 een ander blok gehangen, uit een 85er en een andere 4 bak.
na starten enorm veel herrie
Blijkt dat als ik het blok met een ratel op de krukaspoelie ronddraai, met de bougies eruit, deze op 1 punt blijft hangen. soms muurvast, soms kan
je hem erdoorheen trekken. iets minder als 360gr terugdraaien en de krukas blijft weer "vast hangen". dus op een punt, na 1 omwenteling van de krukas, zit een "vastloop" punt
inmiddels alles gedemonteerd. versnellingsbak, kleppendeksels, tuimelaars, frontcover. Op het moment dat de krukas vast zit, hangt
de distributieketting los.
Bij rondraaien blijft de krukas tegen een vast punt aan lopen. De distributieketting hangt op dat punt vrij, dus het moet in de krukas zitten.
Hoe kan dat komen / wat kan dat zijn... een lager, lagerschaal? of zie ik iets over het hoofd.
alsvast badankt voor het meedenken.
Re: krukas blijft hangen,
Geplaatst: za 29 okt 2011, 20:37
door Roy Bruurs
Weet je heel zeker dat de timing nog klopt van je distibutie ketting. Weet niet in hoevere deze blokken de zuigers de kleppen kunnen raken
Re: krukas blijft hangen,
Geplaatst: za 29 okt 2011, 20:47
door bram_rr1974
alles is eraf, ook de tuimelaars.
Re: krukas blijft hangen,
Geplaatst: za 29 okt 2011, 20:52
door bertil
hoi,
heb je toevalling andere oliecarter pan gemonteerd?
bertil
Re: krukas blijft hangen,
Geplaatst: za 29 okt 2011, 21:09
door B van Aspert
Heb je niet toevallig een bougie met een lange schacht gemonteerd?
Re: krukas blijft hangen,
Geplaatst: za 29 okt 2011, 21:10
door Cees spithoven
een stuk roet boven op een zuiger
Cees
Re: krukas blijft hangen,
Geplaatst: za 29 okt 2011, 21:33
door Franc
Bram,
Je carterpan heb je er zo af.
Dan kun je via de onderzijn in ieder geval het nodige zien.
Groeten,
Franc.
Defender 90 '85 RHD, groen met nu een gegalvaniseerd chassis
Range Rover Classic 3.5 V8 '85 LHD, groen
Re: krukas blijft hangen,
Geplaatst: za 29 okt 2011, 23:43
door bram_rr1974
de caterpan is er ook af. Zie eigenlijk niets waar de krukas blijft hangen.
Re: krukas blijft hangen,
Geplaatst: zo 30 okt 2011, 00:06
door bareld
Als de carterpan er af is kun je zien of er tijdens het vast punt een zuiger in bdp staat en daar nog een oorzaak kan zitten. Zo niet, dan vrees ik dat je krukas niet fris is (krom?). Zeker als het zo zwaar loopt dat je hem er net doorheen kan trekken.
Re: krukas blijft hangen,
Geplaatst: zo 30 okt 2011, 02:59
door Bart van Dessel
Ik heb ooit een V8 gehad waarbij het lager van een drijfstang los kwam te zitten en stil bleef staan op de krukas terwijl de drijfstang rond ging. Die was zo heet en droog gelopen dat ie los kwam. In mijn geval was ie weer te redden met nieuwe drijfstang lagers, heb er toen ook nieuwe hoofdlagers in gezet want die kun je dan ook het beste vervangen. Heb je dit blok gekocht zonder te horen lopen? Heb je de koppen eraf liggen? Misschien zit er een kantelende zuiger tussen of een zuigerpen die vastzit. Helaas kan het van alles zijn. Succes in ieder geval, ik zou er geen dagen en dagen insteken, er zijn genoeg blokken te koop voor een paar honderd euro. Ik heb er geen meer liggen, ben stilletjes aan aan het overstappen naar de tdi's.
Gr, bart
Re: krukas blijft hangen,
Geplaatst: zo 30 okt 2011, 17:59
door bram_rr1974
Da's het rare,
de 85er waar het blok uitkomt twee jaar terug nog bij de rdw naar binnen gereden. half jaar later blok uitgebouwd en weggezet.
Nu voor starten eerst oliedruk gemaakt met boormachine op de oliepomp. toen pas gestart.
Re: krukas blijft hangen,
Geplaatst: zo 30 okt 2011, 23:24
door Franc
Koppeling intrappen en dan nog eens draaien?
Groeten,
Franc.
Defender 90 '85 RHD, groen met nu een gegalvaniseerd chassis
Range Rover Classic 3.5 V8 '85 LHD, groen