directheid TD5
Geplaatst: za 22 okt 2011, 00:25
Net weer een vakantie met de defender 110 TD5 achter de rug,altijd leuk!Niet zo ver weg maar toch genoeg
om een paar vragen te hebben.
Bij normaal werkgebruik valt het me nooit zo op,de motor loopt goed en heeft kracht zat,ook met een aanhanger.Motor is licht getuned en verbruik altijd 1 op 10.
Nu echter met meer snelwegkilometers viel me op dat wanneer je bv invoegt en doortrekt tot 3000rpm het in de volgende
versnelling wel lang duurt voor hij weer oppakt.Voor je gevoel wel 3 seconden.Hij hangt bepaalt niet aan het gaspedaal om het
zo maar te zeggen.Wanneer je in een bepaalde versnelling rijd en dan gas geeft gaat het wel directer.
En in de bergen ook weer traag na het schakelen.Ook dan is de reaktietijd op het gaspedaal langer en komt het vermogen er met een ruk in, rond de 2000 rpm.
Map sensor had ik al eens schoongemaakt,die was ook niet vies,storingen geeft de nanocom ook niet.
Iemand een ideetje of is dit toch normaal?
Groet,
Mark
Mark
om een paar vragen te hebben.
Bij normaal werkgebruik valt het me nooit zo op,de motor loopt goed en heeft kracht zat,ook met een aanhanger.Motor is licht getuned en verbruik altijd 1 op 10.
Nu echter met meer snelwegkilometers viel me op dat wanneer je bv invoegt en doortrekt tot 3000rpm het in de volgende
versnelling wel lang duurt voor hij weer oppakt.Voor je gevoel wel 3 seconden.Hij hangt bepaalt niet aan het gaspedaal om het
zo maar te zeggen.Wanneer je in een bepaalde versnelling rijd en dan gas geeft gaat het wel directer.
En in de bergen ook weer traag na het schakelen.Ook dan is de reaktietijd op het gaspedaal langer en komt het vermogen er met een ruk in, rond de 2000 rpm.
Map sensor had ik al eens schoongemaakt,die was ook niet vies,storingen geeft de nanocom ook niet.
Iemand een ideetje of is dit toch normaal?
Groet,
Mark
Mark