Pagina 1 van 1

110 uit UK invoeren bij RDW met defecte motor.

Geplaatst: di 18 okt 2011, 21:34
door Niels 110dcpu
Hallo allemaal,

Ik heb in een vlaag een 110 gekocht met een defecte motor.
Nu wil ik deze eerst op kenteken hebben en ga dus zo naar het RDW.
Gaan ze akkoord met een auto waarvan de motor defect is?
De auto komt uit de UK, nu heb ik eens gelezen dat de koplampen al wel aangepast moesten zijn.
Klopt dit en moeten er al andere zaken geregeld zijn?

Mvg Niels 110dcpu

img1537549087.jpeg --> mod_embed_images_loadimage('5a380b17ec99789be66bb61731880eec', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2F8.media.hyves-static.net%2F1537549087%2F6%2F0EiL%2F0%2Fimg1537549087.jpeg', 'http://8.media.hyves-static.net/1537549087/6/0EiL/0/img1537549087.jpeg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2F8.media.hyves-static.net%2F1537549087%2F6%2F0EiL%2F0%2Fimg1537549087.jpeg', '', 14704360, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: 110 uit UK invoeren bij RDW met defecte motor.

Geplaatst: di 18 okt 2011, 22:06
door bareld
Het allerbelangrijkste: Chassisnummer moet duidelijk leesbaar op de juiste plaats aanwezig zijn.

Ik heb mij eens door de RDW laten vertellen dat je auto in staat moet zijn om op eigen kracht de keuringshal in te rijden.
Bel ze even om er naar te vragen. Misschien is duwen met een paar vrienden ook acceptabel. Hij moet in elk geval van de ambulance af boven de smeerput gereden (geduwd?) worden

Re: 110 uit UK invoeren bij RDW met defecte motor.

Geplaatst: di 18 okt 2011, 22:30
door Mud Machine
Hoeft in principe niet te lopen en naar binnen duwen mag. Maar als op de papieren een ander motornummer staat dan dat er in zit wordt het beschouwd als een motorwissel en moet de motor dus wel lopen voor een roetmeting bij diesel of CO meting bij benzine/LPG.
Dan moet je de herkomst van de motor ook aantonen.

Zorg ook dat mistlamp en achteruitrijlamp (indien aanwezig) ook op de juiste plek zitten en werken. Simpelste is de kapjes omwisselen en binnen de betreffende draden omsteken (bedrading ligt er al).

Verder moeten bij keuring van UK grijs kenteken (PLG voor Private Light Goods) naar NL geel kenteken ook nog een aantal andere zaken in orde zijn:
- Remmentest ivm de hogere eis aan de remvertraging voor geel kenteken
- Linker buitenspiegel en binnenspiegel of 2 buitenspiegels aanwezig (hoewel dat voor een RHD ook best de rechter buitenspiegel kan zijn dat weet ik niet)
- voorruitontwaseming moet werken
- ruitensproeier moet werken

Re: 110 uit UK invoeren bij RDW met defecte motor.

Geplaatst: di 18 okt 2011, 23:37
door bareld
Wat een rare regelgeving houden we er toch op na. Een originele motor hoeft niet gecontroleerd worden op roet of CO maar een wisselmotor wel.
Bij de keuring van mijn series werkten de remmen helemaal niet maar van grijs naar geel moet het ineens wel getest worden. Voorruitontwaseming en ruitensproeier is bij mij ook niet naar gekeken. Werkte ook niet overigens.

Re: 110 uit UK invoeren bij RDW met defecte motor.

Geplaatst: di 18 okt 2011, 23:55
door Kai Wissink of Geerdink
En een auto alleen maar op kenteken zetten, moet je dan ook al deze dingen voor elkaar hebben? De APK volgt dan bij een ander bedrijf! Moet binnenkort met een auto uit Frankrijk..

Re: 110 uit UK invoeren bij RDW met defecte motor.

Geplaatst: wo 19 okt 2011, 00:31
door richard78
Ik heb wel eens een verhaal gehoord over iemand die een landrover aanbood waarvan de motor achterin ligt. Dan zou zelf kunnen rijden dus niet nodig zijn.
Bij mij hebbenze niks gecontroleerd behalve de lampen (gelukkig maar want de apk kon pas na 2 jaar repareren). Dus al die checks zouden dan neit nodig zijn. Maar even een belletje of mailtje naar de RDW.

Bellen in anoniem maar mailen heb je het antwoord op papier staan wat kan helpen.

Richard78

Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!

handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d4c70695271ff56fa40cd878a3b9479a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 14705663, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: 110 uit UK invoeren bij RDW met defecte motor.

Geplaatst: wo 19 okt 2011, 01:46
door Erik One-ten+LW op 't werk
Het lijkt bij de verschillende RDW stations allemaal anders te zijn...

Zo heb ik bijvoorbeeld bewust niks aan de 110 gedaan, lampen gewoon engels, mistlamp en achteruitrij lamp aan de verkeerde kant, geen remmen.. Was in orde.
Wat bekeken werd;chassisnr, motortype (moet overeen komen met papieren), wielbasis en breedte meten en wegen.

Wel op eigen kracht binnengereden, maar er werd vriendelijk doch dringend verzocht hem snel uit te zetten, de hal stond blauw ;-)

Succes, bel anders even met rdw.

Erik

Re: 110 uit UK invoeren bij RDW met defecte motor.

Geplaatst: wo 19 okt 2011, 02:09
door Mud Machine
Onlangs nog met een 90 bij de RDW geweest en formeel geldt wat ik schrijf. Maar zoals wel vaker bij de RDW kan het per keurmeester verschil maken. Wordt het niet allemaal gecontroleerd dan heb je geluk maar ze worden steeds strenger dus neem geen risico en zorg dat het gewoon in orde is.
Als je informeerd bij de RDW zal je hezelfde verhaal te horen krijgen want volgens de regels is het zo.

RDW neemt alles van het buitenlandse kenteken over dus van buitenlands geel naar NL geel hoeft alleen de identiteit vastgesteld te worden (en bij auto's uit de UK ook de verlichting). Ga je van buitenlands grijs naar NL geel dan moet er ook getoetst worden of de auto aan de eisen van NL geel voldoet want die zijn in NL anders dan voor grijs.
Vreemde is wel dat ze dan niet kijken of dat verschil er voor buitenlands geel en buitenlands grijs er in het land van herkomst ook is.

Ook vreemd dat er zaken gecontroleerd worden die bij de eerste APK ook gecontroleerd worden (main land lichtbeeld vd koplampen, remvertraging, roetmeting bij motorwissel, plaats mistlamp/achteruitrijlamp etc...). Als dat niet in orde is kom je niet door de APK.
Bezigheidtherapie zullen we maar zeggen ondanks dat ze beweren dat het geen technische keuring meer is maar alleen het vaststellen van de identietijd van het voertuig.