Pagina 1 van 1

range rover classic vragen

Geplaatst: zo 09 okt 2011, 00:12
door blackie
hallo allemaal

van de week is de grote restauratie van de range begonnen ,en hierbij zijn enkele vragen boven gekomen.
ik zou graag een goede kas (van een v8) op een 200 tdi chassis plaatsen aangezien deze kas helemaal rot is (ze leek eerst nog wel te doen maar hoe beter je er naar keek hoe slechter ze werd . nu had ik al begrepen dat dit ging .
- ik zou graag een body lift doen hoe hoog kan je gaan voor je speciale aanpassingen moet doen (2.5 cm) ???
- en hoe behandel ik de kas het beste 2 componenten verf of laten galvaniseren (weet niet of dit gaat) ?? het zou de daily driver worden voor de komende 20 jaar dus ik zou het graag zo goed mogelijk hebben
- is het dashbord van een 94 in te bouwen in een pre 90 model van kas (met de zichtbare deur scharnieren)
- hoe gaat dit met de ellectriciteit kan ik gewoon de kabelboom mee over bouwen van de 200tdi
- en hoe werken de versnellingen ik heb 2 poken 1 om te schakelen en 1 om van hoog naar klein te gaan word de boite dan niet gesperd ? er zit een lt 77 s en een borg warner tussen bak onder

veel vragen voor week 1
hoop op veel positieve andwoorden
mvg blackie

ps doorverwijzingen naar iemand die zo een project gedaan heeft (linkje of zo ) zou ook altijd leuk zijn

Re: range rover classic vragen

Geplaatst: zo 09 okt 2011, 03:45
door Bart van Dessel
Hallo Blackie, ik ben dagelijks bezig met RRC 's, ombouw naar 200/300 tdi, bodywissel, motorrevisie, etc etc, je kunt 's langs komen dat ik het e.e.a. uitleg. Als je een keiharde, ongelaste body zoekt van een 4 drs '90 RRC, die heb ik staan.

Groetjes, Bart van Dessel.

Re: range rover classic vragen

Geplaatst: zo 09 okt 2011, 10:37
door blackie
graag had ik op je aanbod ingegaan
zit je ver in nederland ik woon net onder baarle nassau
kun je een adres en eventueel telnr doorsturen om eens af te spreken
mvg blackie

ps ik zal nog eens een zondag voormiddag gaan hobby 'n

Re: range rover classic vragen

Geplaatst: zo 09 okt 2011, 11:15
door Lucas van Lierop
Andrew Colville hier op het forum heeft body verzinkt. Ik ga het doen. Kost wel wat want hij moet eerst kaal, transport etc. Ik vind het een mooie oplossing, veel anderen niet en dat heeft ongetwijfeld met kosten/moeite te maken.

Groet
Lucas

Re: range rover classic vragen

Geplaatst: zo 09 okt 2011, 11:40
door Bart van Dessel
Ik woon in Meijel, 20 minuten achter Eindhoven, dus dat valt wel mee. Ik zal je een Privé berichtje sturen,

groetjes, Bart

Re: range rover classic vragen

Geplaatst: zo 09 okt 2011, 16:25
door blackie
he lucas

ik was ook aan het denken aan galvaniseren
maar inderdaad zoals je zegt hij moet helemaal kaal
ben ik wel volop mee bezig
ik denk misschien laten stralen en metalliseren en dan zelf in twee componenten verf te spuiten (meerdere lagen)
heb er deze voormiddag alweer flink aan gewerkt
maar er zit nog veeeeeeeeeeeeeeel werk aan te komen
als ik de pb van bart heb ga ik daar is kijken die gaat me zekers wel uitleg kunnen geven in verband met de opbouw

weet iemand hoe de versnellingsbak werkt ( zie uitleg hierboven)

mvg blackie

Re: range rover classic vragen

Geplaatst: zo 09 okt 2011, 16:30
door Benno
Borg warner heeft geen aparte sper. is een bak met viscokoppeling. Je kunt derhalve in die bak alleen hoog en laag kiezen en niet de pook naar links duwen om te sperren. Om te testen of hij werkt is er een eenvoudige test. Krik een wiel op en probeer dit rond te draaien met de motor in een versnelling maar niet lopend en geen handrem erop. Als het goed is lijkt het niet te lukken. Zet nu een lange wielsleutel op een wielmoer en ga daar flink aanhangen. Als het goed is draait het wiel nu langzaam door, dit gaat heel langzaam en kost wat kracht. Als dit gaat werkt je viscokoppeling nog. Als het wiel vrij draait is er iets kapot.

Succes,

Benno

Re: range rover classic vragen

Geplaatst: zo 09 okt 2011, 19:05
door blackie
ok bedankt