Landy Rally, de rest
Geplaatst: zo 25 sep 2011, 01:23
Jullie hebben nog kunnen lezen dat we grote problemen hadden met de startmotor (binnenbrandje).
Na veel sleutelwerk en bushreparatie konden we uiteindelijk zaterdag om 13.30 vertrekken vanuit Val d'Isere.
Vol goede moed op pad gegaan richting de Mediterannee. Amper 15 km gereden schakelt Evert terug van 4 naar 3 tijdens een afdaling, een hoop geratel en dat was het: V-bak heeft de geest gegeven. De onverwoestbare series 2A bak kapot. Via Anwb een bergingstruck geregeld. Bij aankomst in de garage, was het de baas hiervan wel duidelijk, na druk onzerzijds, dat dit niet even snel kon worden gerepareerd, dus een vervangauto aangevraagd. Ach je snapt het wel, pech komt nooit alleen: alle verhuurbedrijven waren al gesloten.
Volgende dag zondag, dus weer geen auto. Heel de dag in Bourg St Michel rondgehangen, de hele dag regen, alles dicht, laptop deed het niet meer ( nadat dongel ook al stopte), zelfs mijn horloge stopte ermee (hoe bedoel je: duvel schijt op ene hoop) supermarkt ook al gesloten, als je geen andere optie meer hebt. Kortom een k.u.t. dag. Maandagochtend eindelijk bericht: vervangauto beschikbaar om 14.00, moet eerst nog schoon gemaakt worden. Sterf het, dachten we, nu er heen, dan maar vuil, we maken hem toch wel vuiler dan hij nu is. Verhuurder enigzins verward maar ok. Mercedes Vito personenbus opgehaald en naar de garage waar Ambu nog steeds stond.1 bank losgehaald en opzij geschoven andere opgeklapt: zo Evert zijn bed uit de ambu past weer. Zoveel mogelijk zooi overgeladen en eindelijk om 13.30 reden we weer. Ondertussen 2 dagen achter op de rally. Dus racen (gaat prima met Vito, rijdt best wel goed eigenlijk) Van Val D'Isere naar Sort in Spanje, 1180 km volgens Garmin, aankomst om 1.30. Garmin had snelheid van Ambu in haar kop (cpu) uiteindelijk om 22.15 aangekomen, in ieder geval 1 flitsfoto rijker (met vrolijk zwaaiende Evert), ik had ff niet door dat je maar 110 mocht. Aangezien mijn sms niet was aangekomen bij de organisatie, een volkomen verrassing voor iedereen dat we er weer waren, groot applaus door de deelnemers bij binnenkomst in het restaurant, en zowaar nog wat te eten ook. Back in de race. Dinsdag stond de Dustbowl op het programma. Gravelwegen in een dor landschap, prima te doen met Vito, zelfs als enige nog een doorwadingkje gedaan. Blijft een prachtig gebied zelfs de 3e keer, na een leuk ritje door de bergen kamp gemaakt in Frankrijk. Laatste 2 dagen stelde niet veel meer voor: kilometers maken richting Calais, al moet ik zeggen dat we wel heel leuke wegen gereden hebben. Onze pech was over, maar voor onze Belgische vrienden zeker niet. Laatste dag van de Rally wilden ze even koelwater bijvullen, nadat eindelijk de motorkap open ging (zat vast) bleek het water er net zo snel uit te gaan als ze het erin goten: seal van de waterpomp kapot. einde Rally voor hen geen pompen op voorraad in de buurt. Nadat dit duidelijk was om 12 uur op pad voor de finish, onderweg nog wat foto's voor onze opdracht kunnen maken, o.a. in een vliegtuig en in een helicopter gezeten. Om 18.00 in Calais, biertje,kletsen, biertje, opdrachten laten checken,biertje, kamp maken, bijna te laat voor het eten. Na het eten de prijsuitrijking: uiteindelijk toch 2e geworden met slechts 70 punten verschil op de 4200. Klop op onze schouders, ondanks 2 dagen uitval toch niet slecht. Belgen de team spirit award: absoluut terecht, prachtige gasten. Winnaars The Laners, al gestart in een Corsa omdat disco de start niet eens haalde. Met z'n vieren in een corsa plus bagage: haringen hebben nog meer plek. Uiteraard zien 4 paar ogen wel meer dan 2 en dat helpt dan weer bij de opdrachten.
Volkomen onverwacht kwamen de Belgen(Rally Dogs) toch nog opdagen, weliswaar net na de officiele uitrijking, maar op tijd voor hun trofee. Ze hadden even gauw een auto gehuurd, 5 uur gereden naar Calais en om 2.00 gingen ze weer terug naar hun auto. Als dat geen spirit is........
Uiteraard waren er weer zat aanmerkingen op de organisatie, zoals elk jaar eigenlijk ook terecht. Maar uiteindelijk hebben we allebei (weer) een beste tijd gehad. het spelletje is leuk, de route prachtig en helaas was het de laatste keer.
Iemand nog een goeie tip voor volgend jaar? Ik moet toch iets doen..........
Evert & Jaap
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/09/2011 23:28 door Cadarn.
Na veel sleutelwerk en bushreparatie konden we uiteindelijk zaterdag om 13.30 vertrekken vanuit Val d'Isere.
Vol goede moed op pad gegaan richting de Mediterannee. Amper 15 km gereden schakelt Evert terug van 4 naar 3 tijdens een afdaling, een hoop geratel en dat was het: V-bak heeft de geest gegeven. De onverwoestbare series 2A bak kapot. Via Anwb een bergingstruck geregeld. Bij aankomst in de garage, was het de baas hiervan wel duidelijk, na druk onzerzijds, dat dit niet even snel kon worden gerepareerd, dus een vervangauto aangevraagd. Ach je snapt het wel, pech komt nooit alleen: alle verhuurbedrijven waren al gesloten.
Volgende dag zondag, dus weer geen auto. Heel de dag in Bourg St Michel rondgehangen, de hele dag regen, alles dicht, laptop deed het niet meer ( nadat dongel ook al stopte), zelfs mijn horloge stopte ermee (hoe bedoel je: duvel schijt op ene hoop) supermarkt ook al gesloten, als je geen andere optie meer hebt. Kortom een k.u.t. dag. Maandagochtend eindelijk bericht: vervangauto beschikbaar om 14.00, moet eerst nog schoon gemaakt worden. Sterf het, dachten we, nu er heen, dan maar vuil, we maken hem toch wel vuiler dan hij nu is. Verhuurder enigzins verward maar ok. Mercedes Vito personenbus opgehaald en naar de garage waar Ambu nog steeds stond.1 bank losgehaald en opzij geschoven andere opgeklapt: zo Evert zijn bed uit de ambu past weer. Zoveel mogelijk zooi overgeladen en eindelijk om 13.30 reden we weer. Ondertussen 2 dagen achter op de rally. Dus racen (gaat prima met Vito, rijdt best wel goed eigenlijk) Van Val D'Isere naar Sort in Spanje, 1180 km volgens Garmin, aankomst om 1.30. Garmin had snelheid van Ambu in haar kop (cpu) uiteindelijk om 22.15 aangekomen, in ieder geval 1 flitsfoto rijker (met vrolijk zwaaiende Evert), ik had ff niet door dat je maar 110 mocht. Aangezien mijn sms niet was aangekomen bij de organisatie, een volkomen verrassing voor iedereen dat we er weer waren, groot applaus door de deelnemers bij binnenkomst in het restaurant, en zowaar nog wat te eten ook. Back in de race. Dinsdag stond de Dustbowl op het programma. Gravelwegen in een dor landschap, prima te doen met Vito, zelfs als enige nog een doorwadingkje gedaan. Blijft een prachtig gebied zelfs de 3e keer, na een leuk ritje door de bergen kamp gemaakt in Frankrijk. Laatste 2 dagen stelde niet veel meer voor: kilometers maken richting Calais, al moet ik zeggen dat we wel heel leuke wegen gereden hebben. Onze pech was over, maar voor onze Belgische vrienden zeker niet. Laatste dag van de Rally wilden ze even koelwater bijvullen, nadat eindelijk de motorkap open ging (zat vast) bleek het water er net zo snel uit te gaan als ze het erin goten: seal van de waterpomp kapot. einde Rally voor hen geen pompen op voorraad in de buurt. Nadat dit duidelijk was om 12 uur op pad voor de finish, onderweg nog wat foto's voor onze opdracht kunnen maken, o.a. in een vliegtuig en in een helicopter gezeten. Om 18.00 in Calais, biertje,kletsen, biertje, opdrachten laten checken,biertje, kamp maken, bijna te laat voor het eten. Na het eten de prijsuitrijking: uiteindelijk toch 2e geworden met slechts 70 punten verschil op de 4200. Klop op onze schouders, ondanks 2 dagen uitval toch niet slecht. Belgen de team spirit award: absoluut terecht, prachtige gasten. Winnaars The Laners, al gestart in een Corsa omdat disco de start niet eens haalde. Met z'n vieren in een corsa plus bagage: haringen hebben nog meer plek. Uiteraard zien 4 paar ogen wel meer dan 2 en dat helpt dan weer bij de opdrachten.
Volkomen onverwacht kwamen de Belgen(Rally Dogs) toch nog opdagen, weliswaar net na de officiele uitrijking, maar op tijd voor hun trofee. Ze hadden even gauw een auto gehuurd, 5 uur gereden naar Calais en om 2.00 gingen ze weer terug naar hun auto. Als dat geen spirit is........
Uiteraard waren er weer zat aanmerkingen op de organisatie, zoals elk jaar eigenlijk ook terecht. Maar uiteindelijk hebben we allebei (weer) een beste tijd gehad. het spelletje is leuk, de route prachtig en helaas was het de laatste keer.
Iemand nog een goeie tip voor volgend jaar? Ik moet toch iets doen..........
Evert & Jaap
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/09/2011 23:28 door Cadarn.