Pagina 1 van 1

automatische choke

Geplaatst: za 24 sep 2011, 14:22
door sander
Wie weet waar de automatische choke zit op een rrc 3.5 efi v8
ben al in de boeken gedoken maar kan hem niet vinden
wel temp. sensoren zijn die het toevallig?

ik hoor graag

gr
sander

Re: automatische choke

Geplaatst: za 24 sep 2011, 14:36
door Frank 110V8
Hoi sander,

Op een efi bestaat niet zoiets als een choke. Bij de koude start wordt gewoon meer brandstof ingespoten.

groet Frank

Re: automatische choke

Geplaatst: za 24 sep 2011, 16:17
door Peter
Ja, dat klopt. Maar daar heb je toch een extra injector voor. Die als het blok koud is hier voor zorgt.
Peter

Re: automatische choke

Geplaatst: za 24 sep 2011, 17:17
door Benno
Volgens mij heeft een 3,5 die niet en een 3.9 wel. Als hij er is zit hij aan de achterkant op het plenum (metalen kap over de luchtinlaten)

benno

Re: automatische choke

Geplaatst: za 24 sep 2011, 17:25
door Peter
Daar zit hij ook bij mij, en dat is is toch echt een 3.5 Efi, volgens mij wordt het bij een 3.9 anders geregeld maar dat weet ik niet zeker.
Zo ziet er bij een 3.5 ook een extra lucht bypass van voor de gasklep met een extra klep naar de (het) Plenum ook dat is bij een 3.9 anders volgens mij.

Peter

Re: automatische choke

Geplaatst: zo 25 sep 2011, 22:56
door sander
thx

het probleem is namelijk dat als ik op gas start (normaal op lpg) dan loopt de motor goed (wel een beetje horen en stoten)
Dit is met een koude motor. Zodra de motor warm word dan lijkt het wel of ie gaat verzuipen.
Hij gaat zwarte rook geven en ik ruik een een benzine lucht vanuit mijn uitlaat

Ik heb de luchtfilter los gehaald en dan blijft hij wel lopen, nog niet helemaal goed.

Ik dacht dus misschien blijft de choke hangen zodat hij te veel benzine krijgt.


zou het kunnen zijn dat de de benzine inspuit (koude motor) blijft hangen ofzo
owja heb ook al van die injector schoonmaak middel gebruikt, maar dat maakte geen verschil

Re: automatische choke

Geplaatst: zo 25 sep 2011, 23:00
door Exfietser
Bij mijn 2,25B wordt de benzine toevoer met een klep afgesloten. die klep wordt bedient door het gas/benzine omschakelaartje op het dashboard. Als het bij jou ook zo zit is misschien die klep defect of je schakelaartje.

Arnold.

Re: automatische choke

Geplaatst: ma 26 sep 2011, 00:08
door sander
Exfietser Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bij mijn 2,25B wordt de benzine toevoer met een
> klep afgesloten. die klep wordt bedient door het
> gas/benzine omschakelaartje op het dashboard. Als
> het bij jou ook zo zit is misschien die klep
> defect of je schakelaartje.
>
> Arnold.


je "denkt" dat ie op gas en benzine loopt.
Ik denk dat dit niet het geval is.
Hij loopt op gas erg goed dus dan zou de gas toevoer niet goed afsluiten

weet je hoe ik dit zou kunnen controleren

Re: automatische choke

Geplaatst: wo 28 sep 2011, 21:02
door sander
niemand de oplossing

Re: automatische choke

Geplaatst: wo 28 sep 2011, 21:41
door Frank 110V8
Hoi,

Onder de stoel, ik dacht de bijrijders zit een knopje als je hierop drukt gaat de benzinepomp uit en loopt hij niet meer oo benzine. Ja kan natuurlijk ook de computer losleggen, dan weet je zeker dat hij geen benzine meer krijgt.

Groet Frank

Re: automatische choke

Geplaatst: za 01 okt 2011, 16:48
door sander
Frank 110V8 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hoi,
>
> Onder de stoel, ik dacht de bijrijders zit een
> knopje als je hierop drukt gaat de benzinepomp uit
> en loopt hij niet meer oo benzine. Ja kan
> natuurlijk ook de computer losleggen, dan weet je
> zeker dat hij geen benzine meer krijgt.
>
> Groet Frank


ik dacht meer dat ie op gas en benzine loopt als ie eigenlijk alleen op benzine zou moeten lopen

is het mogelijk dat de "choke" te veel in blijft spuiten zoals bij een koude start?

Re: automatische choke

Geplaatst: za 01 okt 2011, 17:09
door Ian RookRover
Quoteis het mogelijk dat de "choke" te veel in blijft spuiten zoals bij een koude start?
Ja, als de temperatuursensor van de ECU niet goed meer is en een lage temperatuur aan blijft geven. Dit is een andere sensor dan de sensor die het metertje op je dashboard aanstuurt overigens.

Re: automatische choke

Geplaatst: za 01 okt 2011, 17:25
door sander
Ian RookRover Schreef:
-------------------------------------------------------
> is het mogelijk dat de "choke" te veel in blijft
> spuiten zoals bij een koude start?
>
> Ja, als de temperatuursensor van de ECU niet goed
> meer is en een lage temperatuur aan blijft geven.
> Dit is een andere sensor dan de sensor die het
> metertje op je dashboard aanstuurt overigens.

ok thx
weet je toevallig waar die sensor zit ? of wat het partnr is

Re: automatische choke

Geplaatst: zo 02 okt 2011, 00:30
door Ian RookRover
Quoteweet je toevallig waar die sensor zit ? of wat het partnr is
Vlak naast de verdeler op het inlaatspruitstuk. Heeft dezelfde soort connector als de injectoren. Ook de brandstoftemperatuursensor, op de pijp die rond het injectorhuis heen loopt en waar alle injectoren aangesloten zitten, kan deze symptomen veroorzaken. Deze zit vooraan op de "fuel rail", en heeft ook een soortgelijke connector.

Op onderstaande foto staat, volgens mij, de koelwatertemperatuur sensor aangemerkt als brandstoftemperatuursensor, maar ze zitten vlak bij elkaar, de ene zit op de fuel rail en de andere op het inlaatspruitstuk.

fuelrailsensor.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a68adacd970600f64f2c204df1ee1d75', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.okierover.com%2Ftechtips%2Ftempsensors%2Ffuelrailsensor.jpg', 'http://www.okierover.com/techtips/tempsensors/fuelrailsensor.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.okierover.com%2Ftechtips%2Ftempsensors%2Ffuelrailsensor.jpg', '', 14635710, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Onderdeelnummer: ETC6661 (fuel temperature sensor) en ETC8496 (Water temperature sensor to ECU)

Ian.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/10/2011 22:37 door Ian RookRover.