Pagina 1 van 1

200TDI van Disco in 110.

Geplaatst: di 20 sep 2011, 19:44
door Menno SIII 109 & 130 HCPU
In de 110 HCPU ligt een 200 Tdi, deze is afkomstig uit een disco. nu vroeg ik mij af of daar nog meer conversies van rondrijden.

Ik zit namelijk nog steeds met een probleem van hoe de aanzuig van de turbo is aangesloten. de dynamo en aansluiting van de stuurbekrachtingspomp zitten nog al in de weg.

de aansluiting van de stuurbekrachting heb ik reeds iets aangepast met een nieuwe leiding die direct na de pomp met een bocht naar beneden gaat. maar kan nog steeds geen goede slang op de turbo passen door de dynamo.

iemand ideeen?

gr Menno

Re: 200TDI van Disco in 110.

Geplaatst: di 20 sep 2011, 19:47
door Erik One-ten+LW op 't werk
Hey Menno, vorige week nog naar zo'n conversie gekeken en daar hadden ze de turbo omgedraaid.
De uitlaat zat dus aan de voorkant en er was genoeg ruimte voor beide. Lucht naar achteren.

Misschien kun je daar meer over vinden. Dat kan dus wel.

Grtz. Erik

Re: 200TDI van Disco in 110.

Geplaatst: di 20 sep 2011, 19:55
door sjorsboomschors/aka/PP
mm, denk dat je een LHD 110 hebt? ik heb een RHD 110, en daar past het heel wat makkelijker in, gezien de turbo.
radiator 10 cm naar voren gezet, klein beetje passen en meten, wel te doen.
dscf0145uq.jpg --> mod_embed_images_loadimage('3b1eb32beba817a1dcab004bc71063c6', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimg148.imageshack.us%2Fimg148%2F5135%2Fdscf0145uq.jpg', 'http://img148.imageshack.us/img148/5135/dscf0145uq.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimg148.imageshack.us%2Fimg148%2F5135%2Fdscf0145uq.jpg', '', 14587790, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: 200TDI van Disco in 110.

Geplaatst: di 20 sep 2011, 20:07
door Wiel
We hebben het ook gemonteerd, turbohuis draaien en nieuwe gaatjes boren voor schroefjes van waste gate. past perfect. Wel stang die tussen stuurhuis en stuurkolom zit omdraaien, dan zit de verdikking niet in de weg.

Re: 200TDI van Disco in 110.

Geplaatst: di 20 sep 2011, 20:19
door Erik One-ten+LW op 't werk
Menno heeft overigens een RHD, maar ik denk dat de beste optie is de dynamo wat hoger zetten. Dan kan de luchtpijp eronderdoor.
Dat kan nu echt niet, komt meteen tegen dynamo.

Erik

Re: 200TDI van Disco in 110.

Geplaatst: di 20 sep 2011, 20:30
door Roy Bruurs
Of de dynamo op de plaats zetten waar normaal je aircopomp zit bij een 200tdi. Dan ben je hem helemaal kwijt aan die kant. Alleen even kijken hoe je het doet met de v-snaar

Re: 200TDI van Disco in 110.

Geplaatst: wo 21 sep 2011, 10:23
door Puffino
Menno, dit is een onderwerp waar al zo veel over is geschreven dat ik dat hier echt niet ga herhalen. Let op het grote verschil tussen de LHD en RHD varianten, het maakt nogal uit.

Begin eens met een zoekopdracht mbv google bijv.
Je komt dan tegen:

- [snorkel.runde.nl] (voor wat basis maar die heb je al gehad denk ik)
- [www.muddy-tyres.net]
- [www.opwielen.nl]

Begin daar eens mee. Een aantal vragen zul je snel opgelost hebben.

Enne, op dit forum tiert het aantal reeds geschreven tips over deze conversie ook welig.

Sander Lelieveld


Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V

Snorkel.Runde.NL